Take a fresh look at your lifestyle.

اشتباهات رایج در راه اندازی برند آنلاین (قسمت دوم)

0

این روزها برندهای تجاری با توجه به اهمیت فضای آنلاین تلاش می کنند همزمان با حضور در خیابان ها و تاسیس فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، در فضای مجازی نیز حضوری فعال و جدی داشته باشند.

به همین منظور و برای راه اندازی یک برند آنلاین موفق، رعایت برخی نکات ضروری به نظر می رسد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

۵- ناکامی در انتقال پیام خود به مشتریان

شما به احتمال زیاد در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر و لینکدین حضور دارید، در چنین شرایطی ارسال یک پیام نامفهوم برای مشتریان و مخاطبان شما بدترین اتفاقی است که می تواند رخ دهد. شما نباید صفحه ها یا پست های دیگر برندها را به این دلیل که موجب دیده شدن شما می شود لایک کنید، بلکه بهتر است برای حضور موثر و قدرتمند در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کرده و برای هر اقدام پیش بینی های لازم را صورت دهید. تعیین یک مدیر بازاریابی اختصاصی برای گسترش حضور برندتان در اینترنت یکی از اقدامات تاثیرگذاری است که می تواند زمینه را برای حضور پررنگ و جدی شما در فضای آنلاین فراهم کند.

انجام اقدامات جدی و برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی موجب بهبود جایگاه شما نزد مشتریان شده و مخاطبان شما را به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.

این در حالی است که حضور بدون برنامه برند شما در شبکه های اجتماعی و صرف استفاده از شهرت دیگران برای دیده شدن کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

۶- عدم بررسی وضعیت تان در موتورهای جست وجوی اینترنتی

آیا تاکنون خود یا کسب و کارتان را در گوگل جست وجو کرده اید؟ بهتر است این کار را انجام دهید چراکه بخش قابل توجهی از مردم جهان از موتور جست وجوی گوگل برای یافتن مطالب موردنظر خود استفاده می کنند و در مواجهه با برند شما در نخستین گام نام برندتان را در گوگل جست وجو می کنند تا اطلاعات بیشتری از کسب و کارتان به دست آورند.

با حضور در صدر جدول نتایج جست وجوی کاربران در گوگل، شما می توانید یک گام از رقبای خود در حوزه تجاری که در آن فعالیت می کنید جلوتر باشید. فراموش نکنید همواره مطالب و آمارهایی را که در مورد شما و برندتان منتشر می شود مورد بررسی قرار داده و از عدم وجود محتوا و مطالب غیرسازنده و مخرب در رابطه با کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید.

۷- عدم وجود توانایی های لازم برای اصلاح ایرادهای موجود

هرگز اهمیت اصلاح و ویرایش متن ها را قبل از انتشار دست کم نگیرید. فراموش نکنید ویرایش این متن ها وظیفه شما بوده و توسعه دهندگان اینترنتی که وظیفه اداره وب سایت شما را برعهده دارند، قرار نیست ایرادهای موجود در متن های منتشر شده توسط شما را ویرایش کنند.

اصلاح و ویرایش تمامی اشکالات دستور زبانی موجود در متن و همچنین جایگزین کردن واژه های نامناسب بسیار حائز اهمیت است. چراکه روان و خوانا بودن متن تاثیر قابل توجهی در نوع نگاه مخاطبان نسبت به برند شما دارد. اشتباهات دستوری و استفاده از واژه های نامناسب نه تنها موجب درهم ریختگی وب سایت شما می شود، بلکه تاثیر منفی قابل توجهی بر وجهه و یکپارچگی برندتان خواهد داشت.

به منظور ویرایش متن های نگارش شده و همچنین جلوگیری از بروز ایرادهای دستوری به هنگام نوشتن، نرم افزارهای بسیار مفیدی در اینترنت وجود دارند که در صورت استفاده اشکالات دستوری موجود در متن را به صورت خودکار تشخیص داده و نسبت به اصلاح آن اقدام می کنند. استفاده از این نرم افزارها به شما کمک می کند متن های منظم و بدون اشکال دستوری را نگاشته و با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ