Take a fresh look at your lifestyle.

چطور به سادگی محتوایی جذاب برای صفحه فرودمان ایجاد کنیم؟

0

یکی از چالش‌های هر طراح صفحه فرود این است که چگونه می‌تواند بواسطه محتوا، مخاطب خود را جذب کند. به همین دلیل است که تصمیم گرفتم که در این مطلب، بیشتر روی تشریح این موضوع تمرکز کنم:

۱: ازمزایای قابل لمس استفاده کنید

به جای اینکه ویژگی‌های اصلی محصول خود را معرفی کنید، ارزش آن محصول یا خدمت را به کاربر نشان دهید!
ویژگی ها مفهومی و کلی هستند و واقعا چه کسی اهمیت میدهد که محصول یا خدمت شما تا چه زمانی یک مشکل رو حل و برطرف میکند؟
این مثال رو که برای برنامه SIDEKICK است مشاهده میکنید که ارزش این سرویس کاملا آشکار هست!

1

از این صفحه فرود کاملا در نگاه اول متوجه میشید که از این گزارش چه چیزی قرار به دستتون برسه، مهمتر از همه اینه که پیام این متنها به صورتی هستش که کاملا هرکس که برای بار اول به این صفحه میاد متوجه پیام آن می شود

آیا کسی وجود داره که دوست نداشته باشه راجع به بهتر ایمیل زدن بدونه؟

۲: انتقال همدلی

“مهمترین نیاز همه آدمها درک و فهمیده شدن آنها می باشد”
رلف جی نیکولز، نویسنده کتاب آیا گوش میدی؟

قبل از اینکه شما بتونید همدلیتون رو انتقال بدین باید درک عمیقی از چالش ها و علایق افرادی که میخواین بهشون خدمت کنین داشته باشید.
همدلی به درک صحیح شما نسبت به کاربرانتون برمیگرده، باید به نحوی باشه که مردم بگن خیلی عالیه این شرکت دقیقا متوجه شد که من دنبال چی هستم

به عنوان مثال شرکت SIMPLE رو در نظر بگیرین، این شرکت بانکداری آنلاینی هستش که بیشتر تمرکزش رو گذاشته بر روی وب و تجربه کاربران نسبت به موبایل:…

نکته ظریف: میبینید چقدر با ادب از شما آدرس ایمیلتون رو میخواد!!؟

2

در اکثر مواقع شما میشنوید که مردم از نجربه های بانکی خود شکایت دارن مثل :هزینه های انتقال و حداقل برداشت و خودکار نبودن سیستم ارتباط با مشتری

یک راه ساده برای جایگزین آن وجود دارد، اما اگر همه این پیامها که در صفحه فرود دیدید برای انتقال همدلی مناسب نبود، آیا میتواند پیام موثر و حمایت کننده ای باشد؟

پاسخ آن مثبت است زیرا نقطه عطف آن این است که : بسیار مودبانه از شما میخواهند تا ایمیل خود را وارد نمایید.

۳:مختصر و مفید باشین!

– جملات کوتاه قدرتمند هستند

– متمرکزو خیلی سریع هستند

مثل صفحه فرود Dropbox:

3

همه فایلهای من، هر جایی؟

خیلی عالیه

فوقالعاده بود! چقدر سریع

۴:دلیل های اجتماعی بیاورید

رو نمایی از مدارک اجتماعی حس “امن بودن در اعداد” رو به کاربران القا می کند

مردم دوست دارن کاری رو انجام بدن که در گذشته کاربران انجام داده و امتحان کردن
ولی در نظر بگیرین که ارائه مدارک اجتماعی نباید یک سری عدد باشه که برای کاربران مفید نباشد.
مثال بارز این مورد در HUBSPOT نگاه بندازین:

4

چقدر خوب!!!
اگر ۳۰۰.۰۰۰ تا مارکتر و مدیران بیزینس تاحالا اینجا عضو شدن پس من چرا توی اون ۳۰۰.۰۰۰ تا نیستم؟
من یه مارکترم پس واضح هست اگر عضو نشم این همکاری رو از دست میدم

۵: نشان دادن کمیاب بودن محصولات و خدمات شما

دکتر رابرت سیالدینی”متخصص روانشناس” کمیابی یک جنس را یکی از ۶ تا مواردی میدونه که کاربران رو مجاب به خرید می‌کند.

ولی اینجا باید حواستون باشه که الکی به کاربران نگین که وقت محدود یا تعداد محدودی از جنستون دارین در صورتی که اینجوری نیست چون اون موقع کاربران بهتون مشکوک میشن و این اصلا برای شرکتون مناسب نیست که اعتماد مشتریانتون از بین برود.

5

۶: یک خلا دانشی ایجاد کنید

یکی از مهمترین راه های درگیر کردن کاربرانتون این است که در دانششون یه خلایی ایجاد کنید و بعدش بهشون یاد بدین که چجوری میتونه اون جای خالی رو پر بکنن.

چیپ و دن هیث نویسنده های کتاب MADE TO STICK مورد مذکور را ایگونه توضیح میدهند:
ما میتونیم در طولانی مدت یک سری خلا هایی در دانش کاربران ایجاد بکنیم و بعد بهشون یاد بدیم که چجوری میتوانند آنها را تکمیل کنند. راحت تر بگیم، این مورد طبیعی است که بخواهیم یه سری سوالات رو همین الان بهشون جواب ندیم.

این هم یک نمونه ای از این مورد:

6

تصورات غلطی که صفحه فرود من را از بین می برد؟؟
چی؟ خیلی هم متداول هستن؟ پس احتمالا خیلی شانس بالایی وجود داره که لندینگ پیج من هم دچار این مورد شده باشه مگه نه؟

خب، پس من الان باید یادشون بگیرم به همین دلیل عضو میشم.

۷:خاص بودن رو القا کنید

همه ما می‌خواهیم که احساس خاص بودن کنیم و حتی بیشتر دوست داریم که بقیه هم خاص بودن ما را تایید کنند.

Wheaties یک شرکت تولید کننده غلات صبحانه است و از جمله “صبحانه قهرمانان” استفاده می‌کند؛ L’Oréal هم، همچنین از جمله “چون تو ارزشش رو داری” استفاده می‌کند.

در عکس زیر مشاهده میکنیم که Litmus به چه صورت بار روانی مثبتی بر کاربران ایجاد کرده است.

7

من دوست دارم که متخصص حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ باشم پس عضو این خبرنامه می‌شوم.

 

آیا شما هم ایده‌ای برای تولید محتوای صفحه فرود دارید؟ آن را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ