Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۴۱) / ماندن در سرجای خود

0

امروزه با توجه به توسعه خارق العاده وسایل حمل ونقل، روزانه بالغ بر میلیون ها نفر در کوتاه ترین زمان ممکن به نقاط مختلف جهان سفر می کنند. پیشرفت چشمگیر تاکسی ها، واگن های قطار و همچنین هواپیماها اکنون مسافرت  را به تفریحی دوست داشتنی بدل کرده است. با این حال در زمینه سفرهای دور و دراز، این ماجرا اندکی متفاوت است. برای مثال جابه جایی از نیویورک به پاریس، در عین توسعه چشمگیر وسایل حمل ونقل و به تبع آن افزایش سرعت جابه جایی، هنوز هم کاری عذاب آور و خسته کننده است.

آسان تر شدن مسافرت ها همانطور که تاثیر زیادی روی صنعت گردشگری گذاشته، دنیای کسب وکار را نیز دچار تغییر و تحولات خاصی کرده است. ظهور مسافرت های کاری امری جدید نیست. با این حال در گذشته نه تنها امکان سفر به چین، روسیه، انگلستان و در نهایت کانادا (آن هم در طول یک روز) غیر ممکن بود، بلکه تصور آن خنده دار نیز به نظر می رسید.

با این حال تغییرات صنعت گردشگری، صاحبان کسب وکار را نیز وسوسه کرده است تا دست به سفرهای کاری گسترده بزنند. البته این سفرها تاثیرات مثبت بسیاری روی وضعیت برندها دارد. با این حال زیاده روی در این روش نیز نتایج نامطلوب خود را در پی خواهد داشت. به عبارت بهتر امروزه اغلب سفرهایی که در سطح وسیع توسط نمایندگان شرکت ها انجام می شود، از نقطه نظر مدیریت بهینه زمان، بی فایده و غیر ضروری است. در عین حال علت انجام این سفرها در بیشتر موارد علاقه مدیران به ملاقات با شرکای خارجی و همچنین باور به تاثیرگذاری مذاکره رودررو است.

به منظور درک بهتر این ایده به توضیح یک مثال مناسب خواهیم پرداخت. تصور کنید به عنوان مدیر یک برند تازه تاسیس، به منظور بهبود روابط خود با شرکت های خارجی، اقدام به سفر تجاری جسورانه ای کنید. برنامه شما این گونه خواهد بود که در ابتدا به نیویورک رفته و سپس برای رایزنی با برندهای روسی وارد مسکو خواهید شد.

در نهایت نیز سفر خود را با شرکت در یک کنفرانس بین المللی در سنگاپور به پایان می رسانید. در این مثال اگرچه انگیزه شما برای ارتقای جایگاه برندتان بسیار قابل احترام است، با این حال هزینه هایی که این سفرهای زنجیره ای برای شما رقم خواهد زد، بسیار بیشتر از فواید آن است.

ایده

بدون شک زمانی که در سفرهای کاری تلف می شود اهمیت بسیار زیادی در مدیریت بهینه زمان خواهد داشت. در واقع بهتر است به جای اقدام به سفر از راهکارهای جایگزین آن استفاده کنید. این توصیه تنها در خصوص مسافرت های طولانی و وسیع نیست. در واقع حتی سفر از یک شهر به شهر دیگر، در مقیاس بسیار کوچک نیز زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. بنابراین سعی کنید تا از شیوه های جایگزین استفاده کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ