Take a fresh look at your lifestyle.

دبه کردن آمریکایی ها روی بیلبوردها رفت

0


دبه کردن آمریکایی ها روی بیلبوردها رفت

حادثه خونین روز سیزدهم آبان ۱۳۵۷ واقعه ای بزرگ در تاریخ ایران است که به منظور گرامی‌داشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است. تقویت روحیه انقلابی و بیان و نشان دادن آن به نسل جوان امروز یک وظیفه عمومی است که همه ساله از سوی شهرداری های سراسر ایران، نقاط ‏مختلف شهرها را با برنامه هایی با این مضمون فضاسازی می کنند.

اما امسال نحوه اکران تبلیغات شهرداری مشهد در این میان بسیار جالب توجه و با طراحی خاص اجرا گردیده است. اگر چه حضور پررنگ ملت ایران در روز ۱۳ آبانماه قابل تحسین است اما دعوت به راهپیمایی باشکوه چنین روز بزرگی با به تصویر کشیدن جنایات آمریکا، می تواند سهم بسزایی را در شکل گیر ی این گردهمایی از آن خود کند.

بیش از ۳ هزار متر مربع تبلیغات برای ۱۳ آبان در نظر گرفته شده که ۳۱ عرشه ‌پل با نصب تابلو و با شعار «همه با هم می‌آییم» اختصاص داده شده است.
همچنین اشاره به جنایات آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات و قراردادهای بین المللی در برجام و کارشکنی آمریکا با اصطلاح کنایه آمیز ” دبه کردن در اجرای برجام ”  بکار برده شده است و بعلاوه در دیگر تابلوهای تبلیغاتی سطح مشهد چنین کنایه هایی به چشم می خورد تا با اجرای این فضا سازی شهری همه مردم ایران بخصوص دانش آموزان و دانشجویان جوان بدانند که در پشت رنگ و لعاب توسعه یافتگی چه جنایاتی نهفته است.

تابلوهای تبلیغاتی روز 13 آبان

تابلوهای تبلیغاتی روز 13 آبان

تابلوهای تبلیغاتی روز 13 آبان

تابلوهای تبلیغاتی روز 13 آبان

جملات کنایه ‌آمیزی بکار گرفته شده در این بیلبوردهای تبلیغاتی که همراه تصاویر مرتبط در مشهد به نمایش گذاشته شده است شامل آمریکای صلح طلب، آمریکای دست و دل باز، آمریکای قابل اعتماد، آمریکای قدر شناس، آمریکای حقوق دان می باشد.

در تابلو تبلیغاتی که از آمریکا به عنوان دست و دل باز بودن یاد شده، عبارت ” اهدای تجهیزات جنگی به عربستان و داعش ” در زیر آن حک گردیده است و یا در تابلو تبلیغاتی دیگر “اهدای نشان لیاقت به قاتل مسافران هواپیمایی ایران” را با عنوان کنایه ای آمریکای قدرشناس به نمایش گذاشته شده است. در واقع این تابلوهای تبلیغاتی نشان می دهد آمریکا سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری در دنیاست و رژیم پلید آمریکا در ایران و جهان به همگان شناسانده شود.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ