Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه به یک کارشناس بازاریابی دیجیتال تبدیل شویم؟‌ – قسمت اول

0

به نظر من یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین کارهای جهان بازاریابی (به خصوص بازاریابی دیجیتال) است. در بازاریابی دیجیتال، شما متفاوت بودن را درک می‌کنید و می‌بینید که شرکت‌های بزرگ، چقدر به این استراتژی اهمیت می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند. همچنین به گونه‌ای عمل می‌کنند که از هیچ راهی برای قدرتمند شدن برند خود غافل نشوند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا به یک کارشناس بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید:

۱- مطالعه زیاد داشته باشید:

(هر چه بیشتر بدانید، بیشتر درآمد کسب می‌کنید)

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایه‌های متخصص شدن در هر زمینه‌ای یادگیری و تداوم آن است . اگر علاقه زیادی به بازاریابی دیجیتال دارید حتما سطح مطالعات خود را افزایش بدهید و هیچ مطلب خوبی را از دست ندهید . مقالات و کتاب های مختلف را به صورت روزانه مطالعه کنید و نکات مهم آنرا  در یک دفترچه یادداشت کنید تا هیچ وقت آنها را فراموش نکنید. تعدادی از بهترین وبسایت ها را در زیر آوردم که می توانید در خبرنامه آنها عضو شوید و مطالب داغ آنها را زود تر از دیگران یاد بگیرید:

  • marketing land (http://marketingland.com/)
  • hubspot (http://blog.hubspot.com/marketing)
  • Forbes (http://www.forbes.com/search/?q=DIGITAL%20%20MARKETING#4a1635b257fb)
  • MOZ (https://moz.com/blog)

۲- استراتژی های بازاریابی دیجیتال شرکت های بزرگ را زیر نظر بگیرید:

در شبکه های اجتماعی ( مثل اینستاگرام ، توییتر ، تلگرام و…) و وبسایت های  شرکت های بزرگ و کوچک عضو شوید و فعالیت های آنها را دنبال کنید. بررسی کنید چه چیزی باعث شده ذهن کاربران درگیر مطالب و پست های آنان شده ، متوجه شوید که قصد شرکت از پست کردن آن مطلب چیست ؟‌برندینگ ، فروش ، تبلیغات یا تمامی این موارد؟‌ استراتژی آنها را درک کنید و نکات مهم آنهارا یادداشت کنید تا در آینده از آنها بهره ببرید.

 

img_3634

۳- در دوره های آموزشی این زمینه شرکت کنید:

خیلی خوب است که در دوره ها و کنفرانس های این زمینه شرکت کنید و هم مطلبی را یاد بگیرید و هم با افراد مختلف شبکه سازی کنید. خود من به طور جداگانه چندین پروژه، از این شبکه سازی ها دریافت کرده‌ام و هر ۲ ماه، حداقل در یک دوره شرکت می کنم تا مطالب جدیدی را به تخصص خود اضافه کنم. هیچ وقت فراموش نکنید نویسندگان و اساتید این زمینه، تمامی نکات را در کتاب و مقالات خود نمی‌نویسند بلکه باید حضورا با این اشخصاص ملاقات کنید و این نکته را از خودشان یاد بگیرید و به قول معروف از زیر زبانشان بیرون بکشید.

۴- یک مربی برای خود انتخاب کنید:

چهارمین قدم برای تبدیل شدن به یک کارشناس بازاریابی دیجیتال این است که یک مربی با تجربه برای خود انتخاب کنید و همگام با او پیش بروید. استارت آپ ویکند ها یکی از بهترین منابع برای یافتن یک مربی خوب هستند.

سعی کنید سوالات فراوانی را از مربی خود بپرسید و ذهن او را نیز درگیر کار خود کنید.

این نکته را فراموش نکنید که شما باید مدام بدنبال مربی خود باشید و از او مطالب جدیدی را بیاموزید، نه او!

 

img_3633

۵- برای شروع کار، رایگان کار کنید :

حالا وقت عمل است. باید ببینید چه چیزی در چنته دارید و تمام مطالبی که در این مدت آموخته اید را به کار ببرید تا تجربیات مختلفی را در این زمینه کسب کنید. برای شروع فکر کسب درآمد و پول دار شدن را از ذهنتان بیرون کنید و در یک بازه زمانی ۳‌ ماهه به صورت رایگان کار کنید و به استارت آپ های کوچک مشاوره بدهید. بعد این ۳ ماه درک می کنید که در این زمینه به یک کارشناس زبر دست تبدیل شدید و بعد آن می توانید از این راه کسب درآمد کنید. اما هیچ وقت فکر نکنید در این زمینه استاد تمام شده اید و به کارتان مغرور شوید، بلکه باید هر روز مطالب زیادی را یاد بگیرید و ۴ مورد بالا را تکرار کنید. (یک روز بدون یادگیری مطلب جدید یک روز تلف شده است)

 

قسمت اول این مطلب به پایان رسید، در قسمت های دوم و سوم همراه ما باشید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ