Take a fresh look at your lifestyle.

اسنپ و TAP30 // سرویس های دریغ شده حمل و نقل تا امروز // تهدید برای آژانس های سنتی

0


اسنپ و TAP30 // سرویس های دریغ شده حمل و نقل تا امروز // تهدید برای آژانس های سنتی

لعیا بیدگلی: همانطور که هر انسانی در پی محیط امن است و سعی برآن دارد تا فضایی بهشت گونه برای خود درست کند و در آن آرام گیرد، خیلی از صاحبان کسب و کار کوچک هم همین مسیر را پیش می گیرند. غافل از آنکه ماندن در محیط امن دقیقا به مثابه نشستن مرغابی بر سر نی است که دقیقا در تیررس شکارچی قرار می گیرد و گرنه که هدف گرفتن مرغابی در اوج آسمان کار هرکسی نیست.خیلی از کسب کارهای کوچک نیز وقتی به حد مکفی مشتری می رسند به قولی الک ها را می آویزند و اجازه می دهند سیستم کار کند و چرخ بچرخد و این میان اگر لنگی ای هم پیش آمد با وصله پینه سر و تهش را بهم میاورند، غافل از اینکه این سبک کار کردنم سالهاست که منسوخ شده و اگر پویایی و رشد در کار نباشد مسلما تغییرات جهان به قدری قوی و سریع است که خیلی زود محیط امن را درهم می درد و کار را به نابودی می کشاند.

اتفاقی که این روزها برای بنگاه های تاکسی سرویس و اژانس ها افتاده است. کسب و کارهایی که با توجه به حمایت های خاص و نیاز مردم به گوشه امنی رسیده بودند و خوب و بد با کیفیتی متوسط رو به پایین به ارائه خدمت مشغول بودند.این گروه به ساده ترین خدمات مشغول بودند و در بهترین حالت نظافت ماشین و یا مدل ماشین ها بود که بینشان تمایز ایجاد می کرد وهیچ خدمتی که ارزش افزوده داشته باشد ارائه نمی کردند.

همه ما خاطراتی نه چندان خوشایند از ماشین های کثیف، رانندگان بدبرخورد و هزینه های متغیر آژانس های تاکسی سرویس داریم و تردد در این شهر شلوغ عذاب روزمره همه ماست که این عذاب زمانی به شکنجه روحی تبدیل می شودکه شما برای این خدمت قیمتی بالاتر بپردازید و دریافتی شما در حد همان مسافر کش های خیابان باشد و مسئولین آژانس هم پاسخ گوی  دیر رسیدن، هزینه اضافی درخواستی راننده ، کثیف بودن ماشین  و خود راننده نباشندو  مطابق قانون نانوشته از سردل سیری ، همین که هست و می توانی دیگر سراغ ما نیایی.

این روزها با حضور اپلیکیشن ها و سازمان هایی همچون اسنپ و یا Tap30 که همان خدمت جابجایی مسافر را با مطابقت دنیای دیجیتال امروز ارائه می دهند باعث شده که تهدیدی بالقوه در برابر آژانس های تاکسی سرویس قرار بگیرد. البته آنها مسافران وفادار خود را خواهند داشت و دلیلش هم ایجاد اعتماد به واسطه سالها فعالیت در منطقه های ثابت است ولی مسلما در آینده نزدیک مسافران جوان و جدید اولویت را به سرویسی ارزانتر، تمیزتر و خدمات خاص تر خواهند داد.

سرویس اسنپ در حقیقت یک سرویس خدمات حمل و نقل مبتنی بر اینترنت است و بر اساس مکانی است که فرد در آن حضور دارد کار می کند، و به تازگی در ایران راه اندازی شده و بلافاصله سرویس tap30 با آن به رقابت پرداخت.این دو سرویس گرته برداری از سرویس هایی نظیر  Uber است که با کمی تغییرات در ایران به خدمت مشغول  است.

۹-۲۵-۲۰۱۶-۱۰-۲۸-۰۵-am

سرویس اوبر سرویسی است که بر مبنای ایده همراهی در مسیر پایه گذاری شده است بدین معنی که افراد عادی صاحب خودرو مسیرهای هر روزه خود را اعلام نموده و این سرویس به دیگر مسافرانی که همان مسیر را طی می کنند اعلام می کند که چنین فردی با چنین ماشینی می تواند شما را به مقصد برساند و اینگونه هم در ترافیک تاثیر می گذارند و هم افراد عادی به درآمدزایی می پردازند و خوب این سرویس در ابعاد گسترده تر به این بدل شد که مسافران در هر محلی هستند بتوانند از سرویس های آماده این شرکت استفاده کنند.

سرویس اسنپ از لحاظ قیمتی ارزانتر از تعرفه عادی آژانس های منطقه ای است و امکاناتی نظیر کولر، ماشین های تمیز و رانندگان بسیار مودبی که براساس سیستم امتیازدهی مسافران ارزیابی می شوند (که البته به نظر من همه از شروط لازم این خدمت  است) را در اختیار مشتری قرار می دهد و شما قبل از استفاده از سرویس می توانید هزینه را بدانید و از حساب کاربری خود پرداخت نمایند تا مستقیما درگیر پرداخت نقدی به راننده نباشید و تخفیف های گاه و بیگاهش نیز برای مشترکان وسوسه برانگیز است.

البته همان طور که عنوان شد به نظر من اکثر خدماتی که این شرکت ارائه می دهد همان سرویس های دریغ شده از مسافران در آژانس های منطقه ای است و اینکه از تمایزاتش عنوان می کند شما با یک شرکت طرف هستید و نه فرد دقیقا همان خدمتی است که یک آژانس تاکسی سرویس ارائه می دهد و  این وجه تمایز بیشتر با رانندگان خیابان و مسافر کش های سرگردان است.

اما سرویس هایی نظیر ارائه نوشیدنی خنک در یک روز داغ (که البته من متوجه نشدم جزو پروموشن شرکت نوشابه سازی بود یا خود اسنپ) مسلما در خاطره مسافران گرمازده جای خواهد گرفت.

اینکه شما در محله ای نا آشنا بتوانید به سرویس ایاب و ذهاب امنی دسترسی داشته باشید بزرگترین مزیت این سازمان است که البته مشابه مزیت سرویس هایی نظیر ۱۳۳ است ولی با این تفاوت که ۱۳۳ به گرانتر بودن از آژانس های محلی شهرت دارد و اسنپ به ارزانتر بودن.

از سرویس tap30  استفاده نکرده ام ولی گویا خدمات این سازمان هم مشابه اسنپ است و هردو تحولی در صنعت حمل ونقل شهری هستند.به هر حال امیدوارم این اپلیکیشن های ساده با سازمان های جوان پشت آنها در طول مسیر رشد، کیفیت خود را حفظ کنند و بهانه ای شوند برای آژانس های محلی که تغییرات مثبتی را در سطح خدمات خود ارائه دهند تا از بازار کسب و کار حذف نشوند.

شما از تجریه استفاده از این سرویس ها بگویید و دیدگاههای خود را با ما سهیم شوید.

laya bidgoli

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ