Take a fresh look at your lifestyle.

چرا برندهایی نظیر Under Armour و Gatorade بازی های تعاملی می سازند؟

0

برکسی پوشیده نیست که برندها و شرکت های تجاری این روزها دشواری های زیادی برای جلب نظر مشتریان و مخاطبان خود داشته و به نظر می رسد که روش های سنتی بازاریابی و تبلیغات دیگر به مانند گذشته قادر به جلب توجه مشتریان نیستند، اما در این میان به نظر می رسد برخی برندها نظیر Under Armour  و Gatorade در فرآیند بازاریابی شان روش های جدیدی را برای تفوق در افزایش مخاطبان خود به کار می گیرند.

هفته گذشته Under Armour به آخرین برندی تبدیل شد که تولید یک بازی تعاملی را تجربه و آن را در شبکه اجتماعی اسنپ چت منتشر کرد.

در همین ارتباط و پیش از این نیز شرکت تولید نوشابه های ورزشی Gatorade نیز با تولید یک بازی که در آن کاربران کنترل سرنا ویلیامز را در دست گرفته و برای غلبه بر رقیب وی تلاش می کنند وارد عرصه بازاریابی و تبلیغات شده و تلاش می کند تا توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند.

پیتر پترالیا، مدیر بخش استراتژی های بازاریابی دیجیتال و تعامل با برند شرکت Sullivan در این رابطه می گوید: «برندها و شرکت های تجاری این روزها تشنه جلب نظر مخاطبان و مشتریان هستند.»

وی می افزاید: «مشغله ما بسیار زیاد بوده و به کارهای متعددی می پردازیم. در چنین شرایطی انجام یک بازی سبب می شود تا شما روی آن تمرکز کرده و بارها به انجام آن بپردازید.» رناتو فرناندز، مدیر اجرایی بخش خلاقیت شرکت TBWAChiatDay معتقد است که بازی تعاملی طراحی شده توسط شرکت تولید نوشابه های ورزشی Gatorade به هدف خود رسیده و کاربرانی که آن را تجربه کرده اند مایلند تا آن را به مدت طولانی تجربه کنند.

 این بازی که ۲۲ مرحله دارد به مخاطبان کمک می کند به رقابت با سرنا ویلیامز بپردازند. در بخش دیگری از این بازی، کاربران می توانند به ویلیامز برای فتح ۲۳ گرند اسلم خود کمک کنند. گفتنی است تاکنون بیش از ۲میلیون کاربر بازی تعاملی تولید شده توسط شرکت Gatorade  را تجربه کرده اند و به طور متوسط روزانه به مدت ۲۱۷ثانیه به انجام این بازی پرداخته اند.

نیل بلومنتال از دیگر کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات که در حال حاضر به عنوان بنیانگذار و مدیر اجرایی مشترک Warby Parker فعالیت می کند، معتقد است که «مشتریان به دنبال تجربه های جدید بوده و روش های سنتی در زمینه تبلیغات و بازاریابی را نمی پسندند.»

وی در ادامه اظهار داشت: «در نهایت می توان گفت این پول و بودجه در نظر گرفته شده نیست که منجر به موفقیت کارزارهای بازاریابی می شود بلکه ایده و توانایی برقراری ارتباط با مشتریان است که از عوامل موفقیت شرکت ها و برندهای تجاری در فرآیند تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود.»

ورود به دنیای سرگرمی و بازی های ویدئویی برای شرکت تولید لوازم ورزشی Under Armour که در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شد نیز تجربه موفقی بوده است. بازی تعاملی طراحی شده توسط این برند آمریکایی به گونه ای است که کاربر باید در آن موانع متعددی را پشت سر گذاشته و در ازای انجام این کار امتیاز کسب کند.

 براساس آمارهای ارائه شده از سوی مدیران شرکت Under Armour  در حال حاضر بخش قابل توجهی از کاربران شبکه اجتماعی اسنپ چت به انجام این بازی می پردازند.

تحلیلگران و صاحب نظران حوزه بازاریابی و تبلیغات ضمن استقبال از اقدام اخیر Under Armour  و Gatorade  معتقدند که تولید چنین بازی هایی موجب حفظ ارتباط برند با مشتریان شده و ضمن ایجاد فرصتی برای آنان جهت آشنایی با برند و ارزش های آن، شرایط را برای بازگشت آنها و خرید محصولات و خدمات آن برند فراهم می کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ