Take a fresh look at your lifestyle.

راه اندازی کسب و کاری که دیگران شما را از آن منع می کنند

0

آیا تاکنون ایده ای برای راه اندازی کسب و کاری داشته اید که دیگران با آن مخالفت کرده باشند؟ جایی که خانواده، دوستان و اطرافیان به محض شنیدن ایده تان با تاکید بگویند «نه! هرگز این کار را انجام نده.»

این اتفاق پیش از آنکه کسب و کارم را راه اندازی کنم برای من افتاده است. عمده ترین دلیل مخالفت اطرافیان با ایده کسب و کار من تاکید روی جمله «ایجاد یک زندگی و کسب و کار لذت بخش و آرام» بود. در واقع لذت بردن و آرامش، بخش قابل توجهی از کسب و کار من را تشکیل داده و دلیل تاکید من بر جمله مذکور همین است. چرا که تمامی سعی و تلاش من بر این است که با ارائه ایده های جذاب و هیجان انگیز مردم را از زندگی و کار روزمره و خسته کننده شان رهایی بخشم.

با این حال دوستان و خانواده بارها متذکر شدند که شعار مورد نظر من برای کسب و کارم چندان مناسب نبوده و ممکن است مخاطب را دچار اشتباه کند. من تصمیم گرفتم به نظرات منفی توجهی نکرده و درعوض به ندای درونی خود گوش فرا  دهم، شما نیز می توانید با استفاده از این روش ایده مورد نظرتان را پیاده سازی کرده و کسب و کارتان را بدون توجه به نظرات منفی دیگران راه اندازی کنید.

۱- به یاد داشته باشید عشق و علاقه به کار اصلی ترین موضوع است

زمانی بود که قصد داشتم عشق و علاقه خود به کار را با تمام جهان به اشتراک بگذارم و به این منظور شعاری که انتخاب کرده بودم، باید به درستی ویژگی های شخصیتی من را به دیگران نشان دهد. چرا که تنها زمانی می توان تاثیرگذار بود که نیازی به پنهان ساختن هیچ یک از ویژگی های شخصیتی مان از نظر دیگران نداشته باشیم.

اشتیاق و علاقه در نهایت دو عنصر حیاتی برای راه اندازی هر کسب و کاری خصوصا زمانی که همه با ایده آن کسب و کار مخالفت می کنند، محسوب می شوند. اجازه ندهید اشتیاق شما به حاشیه رانده شود، در عوض زمینه را برای حضور آن در متن و بدل شدن به موتور محرک فعالیت های تان فراهم کنید.

۲- براساس برنامه ریزی خودتان عمل کنید

تعداد بسیار زیادی کسب و کارهای بزرگ و کوچک در جهان وجود دارند، ماموریت شما این است که ابتدا خودتان را از آنها متمایز کرده و آنچه سبب خاص و متمایز بودن شما نسبت به دیگران است با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

یکی از راه های متمایز شدن نسبت به سایرین نشان دادن ارزش های خود به دیگران و ارائه توضیحات مفصلی در رابطه با آنها و همچنین تمامی جنبه های کسب و کارتان است. به عنوان مثال سه ارزش اساسی کسب و کار من «حقیقت، شجاعت و شاد بودن» است که هر سه این ارزش ها در شعار مورد نظر من متبلور هستند.

۳- همچون فانوس دریایی بدرخشید

هنگامی که کسب و کار خود را راه اندازی کرده و ارزش های تان مشخص شد، نیازمند آن هستید تا همانند یک فانوس دریایی به درخشش خود ادامه دهید. به این معنا که شما باید پیوسته ارزش ها و پیام خود را به نظر دیگران رسانده و این پیام باید واقعی و براساس صداقت باشد. این گونه است که مردم متوجه حضور شما در بازار شده و با ارزش ها، اهداف و محصولات شما آشنا خواهند شد.

شعاری که من برای کسب و کارم انتخاب کردم، همچون فانوس دریایی می درخشد و مردم را به سوی خود جذب می کند. این شعار به خوبی بیانگر ارزش ها و اهداف فعالیت تجاری من است. اجازه دهید ایده ابتدایی شما رشد کرده و پرورش یابد، چنانچه شما ایده خود را در فرآیند برندینگ و بازاریابی خود پرورش دهید، این موضوع سبب می شود دیگران متوجه حضور جدی برند شما در بازار شده و از خدمات و محصولات آن استقبال کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ