Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۱۸) / خوب، بهتر،عالی یا شاید قابل قبول

0

امروزه در میان کارمندان و مدیرهای اغلب شرکت ها مدیریت بهینه زمان به معنای انجام همه امور در زمان مشخص و با بهترین کیفیت و دقت ممکن است. در اینجا قصد نداریم در مورد یک شیوه مدیریتی خاص که به دستیابی چنین هدفی کمک کند، صحبت کنیم. در واقع همان طور که در ایده پیش توضیح داده شد، شیوه مدیریتی از هر کسب و کار به کسب و کار دیگر و همچنین با توجه به موقعیت هر برند در بازار متفاوت است.

با این حال در اینجا یک مسئله مهم مطرح است که باید به آن پرداخت. در واقع مدیریت بهینه زمان برخلاف آنچه عموما تصور می شود، به معنای انجام همه امور به بهترین شکل ممکن نیست. برای درک بهتر این موضوع به یک جمله مشهور از رابرت هایملر اشاره خواهیم کرد: «من این محصولات را برای روز چهارشنبه لازم داشتم، امروز دیگر به درد من نمی خورند. کیفیت خوب آنها الان دیگر نه به درد من و نه به درد مشتری از دست رفته ام می خورد.»

جمله بالا به خوبی اهمیت مسئله مورد نظر را بیان می کند. در واقع همان طور که افزایش کیفیت محصولات و صرفه جویی در زمان مهم است، تحویل به موقع آن محصولات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این زمینه یک توصیه بسیار کاربردی وجود دارد که قصد مطرح کردن آن را دارم. به طور کلی در تولید هر محصول دو نوع کار اساسی باید انجام داد. در وهله نخست آن قسمت هایی از کار که اهمیت زیادی داشته، در معرض دید مستقیم بوده و اسکلت اصلی را تشکیل می دهند باید ساخته شود.

این بخش از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اغلب توصیه های مدیریتی معطوف به این قسمت از فعالیت شرکت هاست. در گام دوم نوبت به ظریف کاری ها خواهد رسید. این مرحله اگرچه به نوبه خود بااهمیت است، اما در مقایسه با مرحله نخست در اولویت دوم جای می گیرد.

بنابراین به جای اینکه تمرکز و توان خود را به طور مساوی روی هر دو قسمت از مراحل تولید قرار دهید، توجه اصلی را معطوف به مرحله اول یعنی ساخت اساس کار اختصاص بدهید. به این ترتیب علاوه بر اینکه به طور قابل توجهی در زمان خود صرفه جویی کرده اید، هزینه های تولیدی را نیز کاهش خواهید داد.

ایده

نکته اساسی در این ایده ایجاد تعادل میان دو مرحله یاد شده در فرآیند تولید است. با این حال شرایط کسب و کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در بعضی مواقع زمان اندکی برای تحویل سفارشات موجود بوده و باید در اسرع وقت محصولات تحویل داده شوند.

در مقابل بعضی اوقات که زمان مناسبی در اختیار بوده و کیفیت کار برای مشتری از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. از سوی دیگر بودجه شرکت نیز یکی دیگر از متغیرهای تعیین کننده در این زمینه است. در واقع برای تولید محصول باکیفیت، بدون شک بودجه بیشتری به نسبت هزینه لازم برای تولید یک محصول معمولی نیاز است. در این میان نیز برندهای تازه تاسیس و کوچک محدوده عمل تنگ تری در مقایسه با برندهای بزرگ دارند.

به عنوان نکته آخر نیز لازم به ذکر است که هر نوع شیوه مدیریتی را که به منظور دستیابی به اهداف شرکت خود انتخاب می کنید، اهمیت فعالیت های روابط عمومی و همچنین بازاریابی موثر را از یاد نبرید. در حقیقت مدیریت بهینه زمان و سایر شیوه های برنامه ریزی تنها در تولید کالا و خدمات باکیفیت به شما کمک می کنند. فروش محصولات بخشی است که مهارت های ویژه و همچنین شیوه های مخصوص به خود را دارد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– همان طور که در ایده بالا توضیح داده شد، کیفیت محصولات عاملی است که بستگی به بودجه شما دارد. با این حال اگر کیفیت محصولات برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، برای تامین بودجه بهتر است از سرمایه گذاران کمک بگیرید. این فعالیت به طور ساده فروش سهام شرکت است. با این حال در انجام این کار دقت کنید.

– نسبت به امور مالی شرکت توجه بسیار ویژه ای داشته باشید. در خصوص سرمایه گذاری ها، تولید محصولات و تهیه محصولات اولیه بهتر است شخصا نظارت داشته باشید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ