Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به فعالیت های تبلیغاتی دیوید بکهام / ستاره تبلیغات

0

دیوید بکهام، یکی از مشهورترین فوتبالیست های جهان است که لقب یکی از جذاب ترین مردان جهان را نیز به خود اختصاص داده است. این جذابیت و علاقه شخصی به برندبازی سبب شده که قدم در دنیای مد و فشن بگذارد و خارج از زمین فوتبال نیز به دلیل همکاری با برندها و حضور در تبلیغاتی مانند کوکاکولا و IBM مطرح شود. ازدواج او با یکی از ستارگان موسیقی به نام ویکتوریا بکهام نیز به محبوبیت غیرفوتبالی او بیش از پیش افزود.

بکهام که نماد مد بود، پس از آن در کنار ویکتوریا که در امر تبلیغات و برندینگ طراحی لباس، مجله های فشن، تولید عطر و لوازم آرایش و… فعال بود، به چهره ای مشهور در بیزینس مرتبط با حوزه های فشن تبدیل شد. در گزارش زیر به همکاری دیوید بکهام با برندهای مطرح پرداخته و به حضور او در تبلیغات مختلف اشاره شده است.

دیوید بکهام، بازیکن انگلیسی که پدر چهار فرزند است، فوتبال حرفه ای خود را از ۱۶ سالگی آغاز کرد و تا هنگام بازنشستگی اش در ۵۲۳ بازی برای شش تیم مختلف بازی کرده است. اما توانایی های او تنها محدود به فوتبال نمی شود و خصوصاً پس از ازدواج با ویکتوریا بکهام به طور جدی وارد دنیای مد و تبلیغات شد و در کنار او در تبلیغات آرمانی ایفای نقش کرد.

بکهام تاکنون در بازی های ویدئویی، تبلیغاتی و فیلم های سینمایی حضور داشته و در تبلیغات برندهای مطرحی چون HM و آدیداس شرکت داشته است. او روی پرسونال برند خود توجه زیادی نشان می دهد. پلی استیشن در سال ۲۰۰۱ بازی ویدئویی به نام «فوتبال دیوید بکهام» را طراحی کرد که بعدها برای دیگر پلتفرم ها نیز ارائه شد.

برای سال ۲۰۰۲ نیز بازی Go! Go! Beckham! Adventure on Soccer Island برای او طراحی شده است. همچنین بکهام تبلیغ روی جلد بازی های کامپیوتری فیفا در سال ۹۸ را نیز انجام داد. همچنین او در فیلم Bend It Like Beckham  که در سال ۲۰۰۲ به نمایش درآمد و سه گانه «گل» ایفای نقش کرده است.

خجالت به خاطر حضور در تبلیغات!

بکهام که در تبلیغات لباس زیر برند HM حضور داشت، اعتراف کرد که پس از پخش آن از تلویزیون در حضور جمع دوستانش خجالت کشیده است! او درباره این تبلیغ گفت: قبلا در همکاری با «آرمانی» هم موفق بودم. من عاشق تبلیغ لباس هستم. قرار شده که HM این را در چهل کشور مختلف و ۱۸هزار فروشگاهی که دارد، قرار بدهد که من به تنهایی قادر نبودم این کار را انجام بدهم و از همکاری با این کمپانی راضی هستم.

قرارداد بکهام با برند HM برای تبلیغ لباس شنا شروع شد و پس از آن تبلیغ خط تولید جدید پوشاک مردانه هم به آن اضافه شد. او در اول فوریه ۲۰۱۴ در رونمایی لباس های جدید این برند در رویداد سوپربول در میدان تایمز حضور پیدا کرد. بکهام مدت ها قبل در مصاحبه ای که در لندن داشت به خبرنگاران گفته بود: «من می خواهم معروف باشم به بزرگی کالوین کلین».

شاید به همین خاطر است که در زمینه پوشاک به تبلیغات ادامه داده هر چند که مجبور است در این راه دشواری های زیادی را به جان بخرد. از طرفی به نظر می رسد آنقدر به تولید لباس علاقه پیدا کرده که برند خاص خودش را راه انداخته است.

تبلیغات عطر با برند بکهام

دیوید بکهام در مارس ۲۰۱۰ عطر خود به نام Instinct Ice  را وارد بازار کرد. این عطر که از طریق سایت نیز به فروش می رسد توانسته با ترکیبی جدید نظر مشتریان را به خود معطوف کند.بکهام و همسرش  این دو شخصیت معروف انگلیسی که نخستین نسخه ادکلن خود را در سال ۲۰۰۵ عرضه کردند از لوگوی DVB روی عطر خود استفاده کردند که مخفف David Victoria Beckham  است.

این ستاره فوتبال پس از آن روی یک عطر جدید با نام «عطر مردانه دیوید بکهام» کار کرد که این عطر توسط کمپانی لوازم آرایشی «کوتی بیوتی» تولید و وارد بازار می شد. استیو مارموریس، مدیر بخش بازاریابی کمپانی کوتی بیوتی بیان کرد: «عطر مردانه دیوید بکهام برای بخش مردانه کمپانی ما، یک محصول خاص و استراتژیک است زیرا دیوید بکهام یک ورزشکار محبوب و یک مرد الگو و الهام بخش است.

این عطر با سایر عطرهایی که تا به حال توسط دیوید بکهام ارائه شده است، متفاوت است و برای برند دیوید بکهام، رکن جدیدی محسوب می شود. تولید این محصول برای کمپانی کوتی بیوتی بسیار ارزشمند و مفید است زیرا کمپانی ما در بخش محصولات مردانه شهرت زیادی ندارد، بنابراین این عطر برای ما یک محصول استراتژیک است. تیزر تبلیغاتی این عطر توسط آنتونی مندلر ساخته شد و یک وب سایت اختصاصی جدید نیز برای معرفی این محصول راه اندازی شد.

ساعت بریتلینگ

دیوید بکهام که سفیر ساعت بریتلینگ بود، ساعت شیک و ورزشی این برند را با حضور خود در تبلیغات حال و هوایی دیگر بخشید. بریتلینگ در معرفی ساعت های جدید خود از این سوپر مدل بهره برد. این نمونه از ساعت ها از استیل ساخته شده و صفحه ای سیاه رنگ دارد. این ساعت ضدآب در آگهی تبلیغاتی خود از این فوتبالیست در لوکیشن فرودگاهی در کالیفرنیا استفاده کرده است.

عکاس این آگهی دیوید بکهام را جلوی یک جت خصوصی قرار داده که ساعتی از این برند در دست دارد. این ستاره در فیس بوک خود در مورد حضور در این تبلیغ گفت: همکاری با بریتلینگ باعث افتخار من است و چند عکس از پشت صحنه این تبلیغ را در صفحه خود قرار داد. مسئولان این برند امیدوارند با حضور این فوتبالیست در تبلیغات محصول خود، مفهوم جوانی، ثروت و شیک پوشی را به مخاطب القا کنند.

این ویژگی ها سبب شده که بکهام به یکی از نقاط کانونی و اصلی این آگهی تبدیل شود. مدیر تبلیغات این برند می گوید: «ما دوست داریم فردی که این آگهی را می بیند آرزو کند که کاش او هم یکی از این ساعت ها داشته باشد تا شبیه به دیوید بکهام شود! در کنار حضور دیوید بکهام با کت چرم و دست های تتو شده، جمله مسافری در کلاس جهانی و یک جت و ساعتی شیک به چشم می خورد تا به مخاطب این حس را منتقل کند که او نیز دوست داشته باشد مسافری در کلاس جهانی با ساعت بریتلینگ در کنار یک جت خصوصی باشد. شاید نتوانید جت بخرید، اما ساعت که می توانید بخرید!»

حضور در تبلیغات اسکای اسپورت

دیوید بکهام در آگهی تلویزیونی تبلیغی اسکای اسپورت به مناسبت فصل جدید لیگ برتر انگلیس بازی کرد. او هیجان، غم و شادی و شور و شوق یک فصل فوتبال را در ۶۰ ثانیه بازی کرد. این آگهی با ورزش بکهام در هنگام ورزش صبحگاهی شروع می شود که صحنه هایی از بازی او در شرایط جوی مختلف و شادی با هواداران مختلف و… را نشان می دهد.

این آگهی که توسط فردریک پلانچون کارگردانی شده است، غیر قابل پیش بینی بودن بازی های پریمرلیگ را القا می کند، به طوری که فصل پیش کسی فکر نمی کرد، جام به لسترسیتی برسد. بکهام که از سال ۲۰۱۳ با شبکه اسکای اسپورت همکاری می کند در مورد این تبلیغ گفت: هر چیزی ممکن است در پریمرلیگ اتفاق بیفتد و این آگهی که توسط شبکه اسکای ساخته شده است، روشی جالب را برای نشان دادن این حقیقت در پیش گرفته است.

کارگردانی این فیلم جذاب بوده و به گونه ای تمام می شود که نمی توانید پایان آن را حدس بزنید که این اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن بازی ها در این رقابت ها دارد. من از کار با این برند لذت برده و به پوشش و حمایت از این رقابت ها در کنار اسکای اسپورت افتخار می کنم. بارنی فرانسیس، مدیر بازاریابی و تبلیغات این آگهی نیز می گوید: «این فصل یکی از بزرگ ترین فصل های پیش رو برای ماست و خواهان ارائه بهترین تبلیغ خود بودیم. دیوید بکهام به خوبی در این راه به ما کمک کرد.

 این آگهی در مکان های مختلفی مانند هوای لندن و لوکیشن برفی و ماشین آتش نشانی و… فیلمبرداری شده تا شرایط آب و هوایی متغیر را نشان دهد». آژانس تبلیغاتی Brothers and Sisters این تبلیغ را با کمک ۸۰ نفر دیگر ساخته است.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ