Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۸) / آگاهی از علاقه مندی های افراد

0

ممکن است آگاهی از علاقه مندی های افراد یکی از قدیمی ترین توصیه های کاربردی در جهت مدیریت بهینه کسب و کار باشد. همچنین در وهله نخست این ایده بسیار قدیمی و ناکارآمد به نظر می رسد، با این حال نقش بسیار اساسی در بهبود کیفیت فعالیت های شرکت و همچنین مدیریت بهینه زمان دارد.

ایده ای که قصد ارائه آن را داریم بسیار ساده و در عین حال مهم است. به طور طبیعی افراد فعالیت هایی را که به آنها علاقه چندانی نداشته  باشند یا به نظرشان سخت می رسد به خوبی انجام نمی دهند.

این امر از کوچک ترین کارها مانند رسیدگی به امور مشتریان و پیگیری شکایات آنها تا کارهای مهم تر مانند مدیریت یک برند بزرگ را شامل می شود. در عین حال عدم علاقه افراد به فعالیت در برخی از بخش های شرکت نه تنها باعث ناراحتی و کاهش کیفیت کاری آنها می شود، بلکه به طور کلی تعادل برند شما را نیز از بین خواهد برد.

از سوی دیگر علاقه کارمندان به موقعیت خود در شرکت به طور کلی اوضاع را تغییر خواهد داد. دیگر از بی حوصلگی های معمول، کیفیت کاری پایین و از همه مهم تر اتلاف وسیع وقت، خبری نیست. در این شرایط افراد به دلیل علاقه به جایگاه خود، به طور معمول، کیفیت کاری بالاتری نسبت به استانداردهای موجود از خود نشان می دهند.

در عین حال که علاقه مندی افراد به شغل خود عامل بسیار مهمی در بهبود کارآمدی شرکت و مدیریت بهینه زمان است، با این حال در برخی موارد نیز می تواند موجب بروز مشکلاتی شود.

در واقع به عنوان مدیر یک شرکت یا یکی از کارمندان آن، شما نمی توانید تمامی امور را به تنهایی انجام دهید. برخی اموری که شما به انجام آنها علاقه دارید نه تنها زمینه تخصصی خود را طلب می کنند، بلکه در محدوده فعالیت های مدیریتی نیز قرار ندارند.

این مشکل در بسیاری از مدیران جوان و تازه کار به شدت قابل مشاهده است. در همین راستا نکته اساسی که باید مدنظر داشت برخورد منطقی نسبت به انجام امور مختلف است. به عبارت بهتر علاقه به برخی زمینه ها همیشه به معنای لزوم ورود شما به آن عرصه ها نیست.

ایده

در مواجهه با امور مختلف بهتر است واقع بین باشید. برخی فعالیت ها ممکن است بسیار مورد علاقه شما باشند اما نیاز به تخصص بالا یا صرف زمان نسبتا زیاد برای انجام داشته باشند. با این حال این توصیه به معنای صرف نظر از تمامی فعالیت های مورد علاقه تان نیست. در حقیقت نکته اصلی توجه به برنامه کاری تان به عنوان مدیر ارشد یک مجموعه بزرگ است. بهتر است تا جایی که برنامه کاری تان به شما اجازه ماجراجویی در سایر زمینه های کسب و کارتان را می دهد جلو بروید.

همچنین مدنظر داشته باشید که برخی فعالیت ها نیاز به تخصص بالایی دارند و ممکن است انجام آن ها از توان شما خارج باشد.

در نهایت نیز بهتر است از چیزی که به طور معمول «از این شاخه به آن شاخه پریدن» است خودداری کنید. این کار تنها توان و وقت شما را تلف کرده و شما را از انجام امور مهم و ضروری تر باز خواهد داشت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

تمرکز روی فعالیت هایی که به آن علاقه دارید امتیاز بسیار مهمی در جهت انجام صحیح آنها است. در عین حال توجه داشته باشید که در آن حوزه از دانش و اطلاعات موجود نیز بهره مند باشید.

در بسیاری از موارد تمایل مدیران به ماجراجویی در بخش های مختلف شرکت به قیمت ضرر های مالی سنگین تمام می شود. پس بهتر است این نوع ریسک را به جان نخرید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ