Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی استارتاپ تله طب؛ اپلیکیشن خودمراقبتی از راه دور

0

امروزه سبک زندگی بیشتر مردم باعث به‌وجود آمدن مشکلات جسمی و روحی بعضاً جبران‌ناپذیری شده و این مشکلات مادامی که هزینه‌های مستقیم و جانبی درمان و مراقبت از سلامت، بالا باشد و مهم‌تر از آن افراد زمان کافی برای رسیدگی به سلامت خود نداشته باشند، به راحتی حل نخواهند شد.

بر این اساس، تِله طب، برای کاهش این مشکلات و ایجاد حس خوب سلامتی و ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، پا به این عرصه نهاده است.

استراتژی

تِله‌طب قصد دارد تا در شاخه‌های پرکاربرد پزشکی به صورت تخصصی، تحت قالب کلینیک‌های تحت وب (وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل)، محصول ارائه کند تا کاربران بر حسب نیاز خود بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

تعریف

تِله طب یک پلتفرم آنلاین است که تلاش دارد سطح سلامت کاربران را در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین هزینه، بالا ببرد. کاربران در تِله طب می‌توانند از مشاوره پزشکان متخصص، محتوای کاربردی و مفید اختصاصی شده بر حسب نیاز خود، پلن‌های مراقبتی و خودمراقبتی اختصاصی بر اساس پروفایل و تحلیل پرسش و پاسخ‌های خود و سایر اطلاعات مفید استفاده کنند.

مشاوره در تِله طب به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام خواهد شد:

گفتمان زیبایی(در نسخه پوست، مو و زیبایی): در این بخش که همان مشاوره عمومی است، کاربر پرسش خود را به صورت متن وارد کرده تا یکی از پزشکان تِله طب پاسخ دهد و یا سایر کاربران نظرات و تجربیات خود را ارائه کنند.
مشاوره اختصاصی: در این بخش کاربر ابتدا پزشک متخصص مورد نظر خود را از میان لیست پزشکان تِله طب انتخاب کرده و پس از پرداخت هزینه مشاوره، می تواند پرسش خود را مطرح کند. در این بخش امکانات دیگری نظیر امکان ارسال تصویر برای پزشک نیز وجود دارد. همچنین کاربر می‌تواند بر حسب نیاز تا ۳ بار با پزشک منتخب خود در هر بار جلسه مشاوره، صحبت کند. در این بخش هر پزشک متعهد می‌گردد تا در زمان مشخص شده (مثلاً کمتر از ۲۴ ساعت) پاسخ پرسش‌های مطرح شده خود را بدهد.

زندگی سالم: در این بخش مطالب مفید و کاربردی به صورت روزانه به کاربران ارائه می‌شود. هم اکنون این محتوا به صورت مقالات کوتاه و کاربردی (Tips) در دسته‌بندی موضوعات مختلف عرضه خواهد شد که کاربر بر حسب نیاز و یا علاقه خود می‌تواند موضوعات را برای خود محدود کند. در ضمن در صورت تمایل امکان ارسال نوتیفیکشن در زمان انتشار هر مطلب برای کاربر وجود خواهد داشت. در آینده تِله طب از سایر قالب‌های محتوایی نظری پادکست و فیلم‌های کوتاه کاربردی نیز در بخش زندگی سالم استفاده خواهد کرد.

teleteb1پلن‌های مراقبتی و خودمراقبتی: در این بخش بر اساس پروفایل هر کاربر و بررسی ریسک فاکتورها و پرسش و پاسخ‌های مطرح شده در سیستم، وضعیت کاربر بررسی شده و بر آن اساس پلن‌هایی جهت ارتقای سطح سلامتی، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های محتمل و … به وی پیشنهاد می‌گردد.

مکان‌یاب سلامت: در این بخش کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند بر روی نقشه نزدیک‌ترین مراکز درمانی و یا مطب پزشکان متخصص همکار با تِله طب را مشاهده و در صورت لزوم با تعیین کوتاه‌ترین مسیر به آن‌ها مراجعه کند.

پروفایل کاربر: هر کاربر در این بخش اطلاعات عمومی و اختصاصی خود (مرتبط با حوزه پزشکی تِله طبی که استفاده می‌کند) را تکمیل می‌کند. موارد استفاده پروفایل کاربر:

هنگام مشاوره اختصاصی، پزشک متخصص می‌تواند با دسترسی به این پروفایل، دقیق‌تر و راحت‌تر به پاسخ‌گویی به کاربر بپردازد.

در طراحی پلن‌های مراقبتی و خود مراقبتی اختصاصی برای هر کاربر، این بخش نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

teleteb2کلینیک هوشمند: در این بخش به جای طرح پرسش خود از پزشک با پاسخ دادن به چند سوال کوتاه، در زمان بسیار کمی به صورت کلی و احتمالی به توصیه‌هایی در مورد پرسش خود می‌رسد! این توصیه‌ها می‌تواند از جنس تماس فوری با پزشک، پیشنهاد یک پلن مراقبتی و یا معرفی یک محصول پزشکی/بهداشتی باشد.
هم اکنون تِله طب در قالب وب‌سایت و اپلیکیشن اندروید به کاربران خدمت‌رسانی می‌کند و به زودی نسخه ios آن نیز منتشر خواهد شد.

آدرس وب سایت: tele-teb.com

(۹۸)

https://telegram.me/businesstrend

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ