Take a fresh look at your lifestyle.

بهینه‌سازی صفحات وب از دید واکنش کاربران

0

شناسایی واکنش کاربران به طراحی شما، جز اصول مهمی است که باید روی آن مطالعات و آزمایشات زیادی کرد. اینکه کاربران و مخاطبان به رنگ‌ها چه واکنشی می‌دهند؟ کلمات را برای خود چگونه معنی می‌کنند؟ چطور فکر می‌کنند؟ سطح انتظار و فهمشان چطور تعریف می‌شود یا تا چه حد صبور هستند؟ و… همه و همه سوالاتی در این زمینه هستند تا شما را در مسیر درستی از ایجاد ارتباط با مخاطب قرار می‌دهند. همانطور که مشاهده می‌کنید در برابر عمل شما در طراحی صفحات وب و تولید محتوا، عکس العمل های زیادی وجود دارد که آنالیز آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر فکر کنید، بهتر طراحی کنید و بهتر ارتباط برقرار کنید. پس وقتی با کاربران درست ارتباط برقرار کنید آنها جذب می‌شوند و عملی که شما می‌خواهید را انجام می‌دهند.

در راستای این آنالیزها به مرور یک تجربه در بهینه‌سازی صفحات وب و فرود می‌پردازیم: Union Mission Ministries یک بنیاد خیریه با قدمت ۱۲۰ سال است که در راستای کمک به فقیران و بی خانمان‌ها به انجام امور خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی، معنوی و نیروی انسانی می‌پردازد. چندی پیش این بنیاد در پروژه طراحی مجدد وب‌سایت خود تصمیم می‌گیرد برای تعامل و ایجاد اشتراک هر چه بیشتر صفحات خود را بهینه سازی و تاثیرگذارتر کند.

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

UMM به منظور جذب داوطلبین بیشتر و جمع‌آوری میزان بیشتری از کمک‌های نقدی به بازخوانی طراحی صفحه اصلی خود پرداخت و متوجه دکمه‌های فراخوان خود شد و تصمیم گرفت دکمه‌های فراخوان (call to action) خود را خواناتر کند و تمرکز خود را روی یک دکمه گذاشت و آن‌هم دکمه‌ ” Give” بود ترجیح بر این شد تا این دکمه به دو دکمه مجزای “Donate” و “Ways to Give” تبدیل شود و این حالت به نسبت حالت قبل بررسی شود.

 

  • فرضیه A/B Testing:

 

تبدیل یک دکمه فراخوان به دو کمه فراخوان زیرا حق مطلب ادا نمی‌شد توسط یک دکمه و دسته‌های هدایت کننده کاربران ورودی به صفحه اصلی نیاز به جزییات بیشتری داشت.

حالت A : وجود یک دکمه “Give” برای هدایت کاربران مشتاق به همیاری.

حالت B: وجود دو دکمه “Donate”(هدیه دادن) و “Ways to give(روش‌هایی برای پرداخت)  برای هدایت کاربران مشتاق.

64c

حالت A

 

65c

حالت B واضافه شدن دو دکمه

 

  • نتیجه A/B Testing:

 

تغییر یک تب به دو نه تنها باعث افزایش اهدای نقدی آنلاین به میزان ۱۸۱٪  شد بلکه میزان CTR (نرخ کلیک بر دکمه فراخوان) را تا ۳۰۰٪ افزایش یافت.

  • آنالیز A/B Testing:
  1. شاید عنوانی که برای یک دکمه انتخاب می‌کنید آنقدر جذاب یا آنقدر کامل نباشد تا تمام واکنش‌ها را پاسخ دهد.
  2. در این نمونه موردی کاربران به چند دسته تقسیم می‌شدند، زیرا که ماهیت اهدا نیازمند این است که افراد را کامل توجیه و ترغیب کنید پس این سطح اشتیاق است که واکنش‌های افراد را تعریف می‌کند برای مثال؛ در این نمونه یک سری کاربر مشتاق صد درصد هستند که اهدا کنند اما یک سری دیگر کمی مشتاق هستند و تازه می‌خواهند بدانند چطور می‌شود در زمینه کمک رسانی با این بنیاد خیریه همکاری کرد پس سطح توقع و واکنش این دو دسته نیازمند دو هدایت متفاوت ااست.
  3. دکمه “Give” به تنهایی نمی‌توانست پاسخ‌گوی کامل دو دسته‌ای که در مورد ۲ توضیح داده شد، باشد.
  4. دکمه “Donate” کابران مشتاق را مستقیم به سمت صفحه کمک‌رسانی هدایت می‌کرد و از لحاظ محتوای واژه مناسب‌تری به نسبت “Give” است.
  5. اصولا صفحات اصلی یک وب‌سایت نباید گیج کننده باشند و تب‌ها یا دکمه‌ها آنقدر باید خوانا باشد تا از قبل ذهن کاربر را بخواند. به طوریکه با پاسخ به سوالات آن‌ها دکمه یا تب تعریف شود. برای مثال؛ چطور می‌شود کمک کرد؟ منجر به طراحی دکمه روش‌هایی برای اهدا می‌شود و پاسخ به سوال ” کجا کمک نقدی خود را اهدا کنم؟ دکمه اهدا را می‌سازد و افراد را مستقیم به صفحه هدایت می‌کند. این روش بهترین روش هدایت ترافیک در صفحات وب است.
  6. همانطور که مشاهده کردید رویکر جدید در طراحی مجدد متمرکز بر میزان انگیزه افراد بود پر انگیزه‌ها متقیما هدایت می‌شدند و برای کم انگیزه‌ها فرصت‌هایی برای یادگیری ایجاد شد. این سیستم دسته‌بندی یک سیستم مدیریت انعطاف‌پذیر به حساب می‌آید و با دو دکمه این انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ