Take a fresh look at your lifestyle.

گزارش میدانی «فرصت امروز» از تبلیغات نمایشگاهی ایلیا استیل / تبلیغ با طعم سمبوسه و بورانی!

0

تبلیغات نمایشگاهی برندها از همان ورودی نمایشگاه بین المللی با پخش تراکت و پوسترهای مختلف توسط افراد شروع می شود؛ تبلیغاتی که شاید دستاوردی جز ایجاد شلوغی و آلودگی سطح خیابان برای برندها ندارد و کمتر مخاطبانی را به سمت نام یا محصولات برند جلب می کند. این شیوه تبلیغاتی مختص تبلیغات نمایشگاهی یک برند بخصوص نیست، بلکه تمامی برندهایی که می خواهند در نمایشگاه های مختلف حضور داشته باشند از این روش بهره برداری می کنند.

ورودی نمایشگاه صنعت ساختمان امسال نیز از این قاعده و شیوه تبلیغاتی مستثنی نبود و افرادی حین ورود با کاتالوگ های گلاسه تبلیغاتی از مهمانان پذیرایی می کردند. نمایشگاه صنعت ساختمان را شاید بتوان یکی از عجیب ترین نمایشگاه های برگزار شده در کشور دانست. عجیب از این جهت که برندهای مختلفی با محصولات متنوع در این نمایشگاه حاضرند و تنها نقطه مشترک آنها فقط تولید محصولاتی برای ساختمان است یعنی در این نمایشگاه از تولیدکننده آجر تا هود و سینک حاضرند و با مشتریانشان ارتباط برقرار می کنند.

در این هیاهوی نمایشگاه صنعت ساختمان یکی از برندهای تولیدکننده لوازم آشپزخانه که چندی است کمپین تبلیغاتی وسیعی را اکران کرده است، قرار بود کانسپت و ایده کمپین خود را در تبلیغات نمایشگاهی نیز اجرا کند. شرکت ایلیا استیل به تازگی کمپین محیطی را اجرا کرده که در آن روی محصول هود خود متمرکز شده است.

در این کمپین، برند چندین طرح آگهی را اکران کرده است. در این طرح آگهی، برند با نصب ماکت هودی برروی بیلبوردها واژه «بو» را از نام غذاهایی که واژه بو بخشی از کلمه آنها را تشکیل می دهد، حذف کرده است. ایلیا استیل می خواست ایده کمپین محیطی خود را به شکل واقعی تر در نمایشگاه اجرایی کند.

جذابیت ایده این کمپین «فرصت امروز» را بر آن داشت که یک گزارش میدانی از این رویداد تبلیغاتی تهیه کند. به همین دلیل با حضور در غرفه شرکت ایلیا استیل نظاره گر اجرای شیوه تبلیغاتی این برند بودیم و در این راستا گفت وگویی را با مدیر تبلیغات برند ایلیا استیل و کارشناس فروش این برند و چند تن از مخاطبانی که درگیر این شیوه تبلیغاتی شده بودند، داشته ایم که در ادامه می خوانید.

بوقلمون، سمبوسه و بورانی

با ورود به سالن میلاد نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به راحتی می توانستید غرفه برند ایلیا استیل را از مابقی برندها به خاطر رنگ و لعابش تشخیص دهید. سالن میلاد علاوه بر غرفه ایلیا استیل، غرفه برندهای دیگر حوزه تولیدکننده لوازم آشپزخانه را در خود جای داده بود.

دور تا دور غرفه ایلیا استیل با طرح آگهی های محیطی این برند و مانیتورهایی که آگهی های تلویزیونی این برند را نمایش می داد، طراحی شده بود. تا ساعت یازده صبح یکی از روزهای نمایشگاه، هنوز اتفاق عجیبی که نظرها را به خود جلب کند، رخ نداده بود. تا اینکه حدود ساعت ۱۲ به یکباره تعدادی از پرسنل این برند با در دست داشت بسته های بزرگ غذا وارد سالن شدند و به سمت غرفه ایلیا استیل رفتند.

بوی غذا و سمبوسه داغ باعث شده بود که کم کم نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه به سمت غرفه ایلیا استیل جلب شود. کارکنان برند ایلیااستیل با در دست داشتن ظروفی که در کف آنها تصویر پوستر کوچک  طرح آگهی های محیطی این برند قرار گرفته بود و در درون ظروف سه غذای معروف ناگت بوقلمون، سمبوسه و بورانی جای داشت از بازدیدکنندگان پذیرایی کردند.

جمعیت رفته رفته در حال افزایش بود و کارکنان تلاش می کردند با کنترل و مدیریت از تمامی افراد پذیرایی صورت بگیرد و کسی از غذاهای مختلف بی نصیب نباشد. در این راستا برای دریافت اطلاعات کامل سراغ حسن ملامیری، مدیر تبلیغات برند ایلیا استیل رفتیم تا از جزییات کار و اجرای این رویداد تبلیغاتی مطلع شویم.

اجرای کمپین یکپارچه تبلیغاتی

حسن ملامیری، مدیر تبلیغات شرکت ایلیا استیل درباره تبلیغات نمایشگاهی این شرکت می گوید: برند ایلیا استیل چند وقتی ا ست که در تلاش است کمپین یکپارچه ای را اجرایی کند. این کمپین از ابتدای امسال شروع شده و همچنان ادامه دارد. برای شروع این کمپین یک سری آگهی محیطی و بعد از اواسط ماه رمضان آگهی تلویزیونی آن اکران شد.

ایلیا استیل محصولات مختلفی را در راستای لوازم آشپزخانه تولید می کند اما مشتریان اکثرا این برند را با محصول سینک آشپزخانه اش می شناسند و محصولات دیگر این برند مانند هود آشپزخانه آنچنان میان مخاطبان شناخته شده نیست. به همین دلیل تمرکز اصلی کمپین به سمت این محصول حرکت کرد. علاوه بر محصول در کمپین سعی کردیم که آگاهی مخاطبان را نسبت به برند نیز افزایش دهیم.

ملامیری می گوید: همان طور که گفته شد در این کمپین روی محصول هود برند تمرکز شده بود. هود محصول مشترک برندهای حوزه فعالیت ایلیا استیل است. فعالان این حوزه معمولاً روی قدرت مکش و بی صدایی این محصول متمرکز می شوند و فاکتورهای دیگری به مانند زیبایی و… در اولویت های بعدی قرار دارند. ایلیا استیل نیز در کمپین خود روی همین دو فاکتور اصلی محصول هود متمرکز شد.

در این راستا آگهی تلویزیونی ساخته و اکران شد. در این آگهی با اینکه محصولات مختلف را به تصویر کشیده اند اما هود قهرمان آشپزخانه معرفی شده و در انتهای تیزر، صدای گوینده و کل تصویر را به سمت خود می کشد. همین فضای ایده پردازی درباره محصول هود به کمپین تازه ایلیا استیل منتقل و کمپین «این هود با هیچ «بو»یی شوخی نداره» در رسانه های محیطی اکران شد. در این کمپین ماکت هودی روی بیلبوردها نصب و واژه «بو» از نام غذاهایی که با کلمه بو تشکیل شده اند، حذف شده اند.

سمبوسه، بورانی و بوقلمون نام غذاهایی است که در کمپین روی آن تمرکز شده است. هدف کمپین این بود که به مخاطبان بگوییم، هود ایلیااستیل نه تنها بوی غذاهای مختلف را جذب می کند بلکه واژه بو را هم در هر کلمه ای به سمت خود می کشد. از آنجایی که برند سعی می کند، کمپین خود را ۳۶۰ درجه و یکپارچه اکران کند با شروع نمایشگاه صنایع ساختمان، برند با همان کانسپت اصلی کمپین را در غرفه خود نیز اجرایی کرد.

غرفه ایلیا استیل دقیقا به شکل کمپین محیطی آن و در اطراف غرفه با تصویر آگهی های آن طراحی شد و در حین برگزاری نمایشگاه حاضران در غرفه و مخاطبان با غذاهایی که از نام آنها در طرح آگهی های محیطی استفاده شده بود، پذیرایی شدند. به خاطر اینکه مخاطبان بتوانند در جریان قرار بگیرند، طرح آگهی ها به صورت پوستر طراحی و در ظروف پذیرایی قرار گرفتند.

در ادامه سیدجواد مرتضوی، کارشناس فروش غرب کشور شرکت ایلیا استیل درباره تبلیغات برند و تأثیری که روی فروش محصولات گذاشته است، می گوید: مسئولان برند ایلیا استیل معتقدند که تبلیغات و ارائه خدمات درست تأثیر مستقیمی روی فروش محصولات می گذارند و این دو فاکتور بال های فروش محصولات محسوب می شوند.

کمپین های تبلیغاتی ایلیااستیل فعلاً در تهران اکران شده ولی به مرور در شهرستان ها نیز اجرا خواهند شد. کمپین با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر نتیجه مثبتی روی فروش گذاشته و همچنان آمار فروش محصولات در حال افزایش است.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

***

مخاطبان چه می گویند؟

مخاطب اول، در پاسخ به این سؤال که آیا متوجه هدف تبلیغاتی برند ایلیا استیل شده است یا خیر می گوید: قبل از نمایشگاه بیلبوردهای تبلیغاتی برند را دیده  بودم و نام غذاها در ذهنم باقی مانده بود. حال پذیرایی با همان غذاها نظرم را جلب کرده و بعد از پرس و جو متوجه ارتباط تبلیغات نمایشگاهی برند با تبلیغات محیطی آن شدم. مدتی ا ست که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می کنم و این شیوه تبلیغاتی برند ایلیااستیل را متفاوت از مابقی فعالان این حوزه دیدم.

مخاطب دوم، با نگاهی متعجب نظاره گر توزیع غذاها توسط کارکنان ایلیا استیل بود، او در پاسخ به این سؤال که نظرش درباره شیوه تبلیغاتی برند ایلیااستیل چیست، گفت: تجمعی که مقابل غرفه ایلیا استیل ایجاد شده بود نظرم را جلب کرد و برای پیگیری علت آن به این سمت آمدم. پذیرایی شده ام ولی هنوز علت آن را نمی دانم و برایم جالب است که بدانم چرا ایلیا استیل از میان تمامی غذاها سمبوسه یا ناگت بوقلمون توزیع می کند اما نحوه پذیرایی کارکنان جالب است چون حین پذیرایی به پوستر داخل بشقاب اشاره کردند و همین کار باعث شد که تصویر پوستر را با دقت بیشتری نگاه کنم.

مخاطب سوم، درباره شیوه تبلیغات نمایشگاهی ایلیا استیل می گوید: فعال حوزه صنعت ساختمان هستم و مدتی ا ست از محصولات ایلیا استیل استفاده می کنم. به همین خاطر تبلیغات این برند را نیز دنبال کرده ام و همپوشانی و ادامه دار بودن تبلیغات این برند برایم جالب بود. به خصوص اینکه توزیع غذای این برند دقیقا همزمان با وقت ناهار بود و همین موضوع تأثیر تبلیغات این برند را بیشتر کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ