Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به استیکرهای تبلیغاتی فیلم لانتوری / اثربخش و متمایز

0

شبکه های اجتماعی آنقدر سریع اخبار و اطلاعات را میان مخاطبان دست به دست می کنند که تهیه کنندگان فیلم های سینمایی این روزها نگاه ویژه ای به آنها دارند. اغلب آنها در تبلیغات خود حتما نیم نگاهی به این شبکه ها دارند و ایده  هایی را برای حضور در چنین فضاهایی در نظر می گیرند.

مخاطبان نیز تمرکزشان بیشتر روی شبکه های اجتماعی ا ست و سعی شان بر این است که اطلاعات خود را از فضاهای مجازی دریافت کنند و کمتر سراغ تلویزیون یا رسانه های دیگر بروند. پس برندها یا فیلم های سینمایی که از شبکه های اجتماعی در راستای تبلیغات شان بهره برداری می کنند یک قدم از مابقی رقبا جلوتر هستند.

البته طراحی ایده برای شبکه های اجتماعی دشواری های خاص خود را دارد. چون اگر ایده جذابی برای این شبکه ها طراحی نشود، تبلیغات انجام شده میان اطلاعات وسیع فضای اجتماعی گم خواهد شد. فیلم لانتوری این روزها استفاده زیادی از شبکه های اجتماعی در راستای تبلیغات خود کرده است.

گروه هدایت کننده تبلیغات این فیلم علاوه بر ساخت تیزرهای مختلف و انتشار آنها در اینستاگرام و شبکه های دیگر اقدام به طراحی استیکرهای تبلیغاتی کرده اند. کاراکترهای این استیکرها براساس شخصیت های فیلم لانتوری طراحی شده اند. گروه طراحی این استیکرها برای محتوای نوشتاری آنها از دیالوگ هایی بهره برداری کرده اند که میان شخصیت های فیلم حین بازی رد و بدل می شوند.

این استیکرها بعد از مدت کوتاهی توسط علاقه مندان این فیلم در نرم افزار پیام رسان تلگرام منتشر شده و دست به دست می شوند. انتشار استیکرها باعث شده مخاطبانی که فیلم را ندیده اند، کنجکاوی شان تحریک شود و مشتاق تماشای فیلم شوند. علاوه بر این استیکرهای تبلیغاتی، برچسب هایی نیز برای این فیلم طراحی و در نقاط مختلف شهر نصب شده اند.

کاراکترهای این برچسب ها نیز دقیقا شبیه کاراکتر های استیکرهای تبلیغاتی فیلم هستند. به نوعی می توان گفت برای تبلیغات این فیلم گروه هدایت کننده از تمام امکانات با هزینه های پایین استفاده کرده اند تا پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبان اصلی شان برسانند و بینندگان بیشتری را به دیدن فیلم ترغیب کنند.

«فرصت امروز» در گفت وگویی با رامین جابری، کارشناس شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ و اشکان هاتف، مدیر خلاقیت و کارشناس دیجیتال مارکتینگ به بررسی مزایا و معایب استیکرهای تبلیغاتی فیلم لانتوری پرداخته  است که در ادامه می خوانید.

بازیگران معروف فیلم به انتشار سریع تر استیکرها کمک می کنند

رامین جابری، کارشناس شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ درباره استفاده از استیکر  توسط فیلم لانتوری در راستای اهداف تبلیغاتی اش می گوید: این سبک تبلیغاتی در همه جای دنیا دیده می شود و معمولاً برندها به خاطر آشنا کردن مخاطبان با تصویر یک سری از کاراکترهایشان سراغ این شیوه تبلیغاتی می روند.

جابری درباره اینکه آیا این سبک تبلیغاتی برای فیلم  سینمایی لانتوری می تواند پیامدهای خوبی داشته باشد یا خیر، می گوید: مطمئناً استفاده از این شیوه و انتشار آن در فضای مجازی می تواند مخاطبان را به سمت فیلم یا دیدن آن جذب کند. از طرفی سرشناس بودن بازیگران این فیلم نیز به انتشار سریع تر استیکرها کمک خواهد کرد.

ویروسی شدن تبلیغات فیلم لانتوری

جابری می گوید: علاوه بر مواردی که گفتم در متن استیکرهای فیلم لانتوری از دیالوگ بازیگران فیلم استفاده شده است، این روند حرکتی مخاطبان را به داستان فیلم نزدیک تر می کند و آنها را مشتاق می کند که برای دیدن فیلم به سمت سینما بروند.

جابری درباره شیوه انتشار استیکرها و اینکه آیا این حرکت به ویروسی شدن تبلیغات فیلم لانتوری منجر خواهد شد یا خیر، می گوید: بله، طراحی این استیکرها و انتشارشان منجر به ویروسی شدن تبلیغات فیلم خواهد شد. در حال حاضر کانال مشهور پارسینما که در زمینه فیلم شناخته شده است و مخاطبان زیادی نیز محتوای آن را دنبال می کنند از این استیکرها استفاده کرده و این شیوه استفاده سهم بسزایی در انتشار سریع تر استیکرها خواهد داشت.

هماهنگ بودن استیکرها با تیزرهای تبلیغاتی فیلم

این کارشناس دیجیتال مارکتینگ درباره اینکه آیا می توان از این استیکرها به عنوان بخشی از کمپین استفاه کرد یا خیر، می گوید: به نظر این استیکرها به عنوان بخشی از کمپین مورد استفاده قرار گرفته اند چون نوشتار استیکرها دقیقا در تیزرهای این فیلم نیز دیده می شوند. یک نکته جالب در این استیکرها وجود دارد که باعث جذاب شدن آنها شده است. در این استیکرها موضوع اصلی فیلم و آخر آن فاش نشده است. این شیوه باعث خواهد شد مخاطبان برای کشف انتهای فیلم به دیدن آن مشتاق تر شوند.

جابری می گوید: هماهنگ بودن استیکرها با تیزرهای تبلیغاتی این فیلم در جذب مخاطبان بیشتر تأثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر اگر چنین استیکرهایی با عباراتی که توسط مخاطبان هر روز مورد استفاده قرار می گیرند اجرا شود بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت و همین کار به بازدید و نشر سریع آنها منجر خواهد شد.

طراحی کمپین هایی که استیکرها نقش اول آنها هستند

اشکان هاتف، مدیرخلاقیت و کارشناس دیجیتال مارکتینگ درباره استفاده از استیکرهای تبلیغاتی توسط برندها می گوید: این شیوه تبلیغاتی به تازگی در کشورمان مورد توجه قرار گرفته و کمتر برندی سراغ استفاده از آن می رود.

به نوعی هنوز استیکرها به عنوان یک رسانه  تبلیغاتی توسط برندها در نظر گرفته نشده اند. در این میان برخی برندها بعد از اکران آگهی های تلویزیونی و معرفی کاراکتر های خود سراغ طراحی استیکر می روند و با انتشار آنها در شبکه های اجتماعی مخاطبان بیشتری را درگیر تبلیغات می کنند. اما با این حال هنوز برندی به طور تخصصی به این موضوع نپرداخته و کمپینی که استیکرها در آن نقشی را بازی کنند، اجرایی نشده است و تعدادی از برندها از استیکرها به طور انفرادی و مجزا استفاده کرده اند.

اهمیت زمان انتشار استیکرهای تبلیغاتی

هاتف درباره استیکرهای تبلیغاتی فیلم لانتوری می گوید: از این جنبه که فیلم لانتوری برای تبلیغات خود سراغ طراحی و انتشار استیکر رفته اتفاق جالبی است اما زمان انتشار این استیکرها مهم است و فاکتور زمان نقش تعیین کننده ای در بالا رفتن اثربخشی تبلیغاتی بازی می کند.

اینکه استیکرها قبل از نمایش فیلم در فضای مجازی منتشر شده اند یا بعد از آن اهمیت دارد. از طرفی نقش استیکرها در کمپین تبلیغاتی فیلم لانتوری نیز مهم است. مهم است که آیا این استیکرها بخشی از کمپین تبلیغاتی فیلم هستند یا اینکه به طور مجزا و به تنهایی قرار است تبلیغات فیلم را هدایت کنند.

 مخاطبان این استیکرها باید فیلم را دیده باشند

هاتف درباره گروه مخاطبان اصلی استیکرهای تبلیغاتی فیلم لانتوری می گوید: مخاطبان اصلی این استیکرها کسانی هستند که حتماً فیلم لانتوری را دیده اند چون در آنها از کلمات و دیالوگ های بازیگران و حالت چهره  آنها استفاده شده است.

براین اساس افرادی که فیلم را ندیده اند نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند یا نقشی در انتشار استیکرها در فضای مجازی بازی کنند. اگر گروه هدایت کننده تبلیغات فیلم، می توانستند استیکرهایی را در قالب یک کمپین شبکه اجتماعی  طراحی کنند که مخاطب بدون دیدن فیلم نیز با آنها ارتباط بر قرار کند، اتفاق جالبی می افتاد. در این حالت استیکرها مخاطبان را بهتر ترغیب به دیدن فیلم می کردند. در غیر این صورت استیکرهای فیلم لانتوری فقط گروه مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهد.

بهره برداری هدفمند از استیکرها

هاتف در پاسخ به این سؤال که آیا استیکرها می توانند به ویروسی شدن تبلیغات فیلم کمک کنند یا خیر، می گوید: اگر از استیکرها هدفمند تر بهره برداری شود و آنها در قالب یک کمپین جای بگیرند می توانند به ویروسی شدن تبلیغات فیلم کمک کنند.

حتی اگر استیکرها را بتوان از فضای مجازی خارج کرد و از آنها در تبلیغات محیطی یا غیره نیز بهره برداری کرد، می توان به ویرال شدن تبلیغات فیلم امیدوار بود. اما باز تأکید می کنم استیکرها زمانی نقش مهم را بازی خواهند کرد که مخاطب بدون دیدن فیلم نیز مشتاق به استفاده از آنها شود. هاتف در پایان می گوید: گروه طراح این استیکرها با اطلاع رسانی دقیق تر و استفاده از محتوای جذاب تر می توانند سریع تر طرح های خود را منتشر کنند.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ