Take a fresh look at your lifestyle.

استفاده از فرصت تبلیغات در المپیک توسط برندهایی که اجازه استفاده از نام آن را ندارند

0

این روزها شاهد برگزاری بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان در قالب مسابقات المپیک در کشور برزیل هستیم. این رویداد فارغ از جنبه ورزشی آن، فرصت بسیار مناسبی است تا برندها و شرکت های تجاری بزرگ با تبلیغات محصولات و خدمات خود را به میلیون ها بیننده در سراسر جهان معرفی کرده و از این طریق به میزان قابل توجهی آمار فروش خود را افزایش دهند. اما در این میان هستند شرکت ها و برندهای کوچک و متوسطی که حتی اجازه استفاده از نام المپیک را نداشته و امکان تبلیغ در آن برای این کسب و کارها فراهم نیست.

پرداخت میلیون ها دلار پول به مسئولان برگزارکننده مسابقات نظیر کمیته بین المللی المپیک سبب می شود تا شرکت های بزرگ تجاری حق استفاده از تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی رقابت ها را به دست آورده و برای بسیاری دیگر از برندها که توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند، مسابقات المپیک رویدادی است که این کسب و کارها حق استفاده از نام یا نشان آن را در تبلیغات تجاری خود ندارند.

محدودیت های ایجاد شده در زمینه استفاده از نام و نشان بازی های المپیک به دلیل تغییراتی است که توسط  IOC (کمیته بین المللی المپیک) در قوانین و آیین نامه های مربوط به حق پخش تلویزیونی و تبلیغات بازی های المپیک ایجاد شده است.

 این لیست که موارد منع استفاده از علائم و نشان های ثبت شده در تبلیغات شرکت های تجاری را توضیح می دهد، بسیار طولانی بوده و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از شرکت ها و برندهای کوچک و متوسط از استفاده از رویداد بزرگی نظیر المپیک در تبلیغات تجاری شان محروم شوند. در این رابطه سختگیری های صورت گرفته به حدی است که آن دسته از برندها که حامی مالی رسمی مسابقات محسوب نمی شوند حتی اجازه توییت کردن نتایج مسابقات در توییتر یا بازنشر آن در فیس بوک را نیز ندارند!

با این حال فعالان حوزه صنعت تبلیغات معتقدند که جایی برای نگرانی وجود ندارد. چرا که شرکت ها و برندهایی که حامی رسمی المپیک نیستند، می توانند با استفاده از افراد تأثیرگذار و سفیران مسابقات المپیک محتوای تبلیغاتی مخصوص به خود را تولید کرده و از آن در کارزارهای تبلیغاتی خود استفاده کنند.

در همین چارچوب بسیاری از بازاریابان متخصص در حوزه شبکه های اجتماعی به خوبی می دانند که ایجاد محتوای زنده و به اشتراک گذاشتن آن با مخاطبان حاضر یکی از بهترین روش های بازاریابی بوده و به میزان قابل توجهی بازگشت سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی شرکت ها در حوزه تبلیغات را تضمین می کند. تنها وظیفه ای که در این زمینه بر عهده برندها قرار دارد آن است که آژانس تبلیغاتی و شخص مناسبی را برای تولید محتوای مورد نظر خود بیابند.

یکی از مهم ترین کارهایی که در این راستا می توانید صورت دهید، برقراری تماس با افراد تأثیرگذار در کشور برگزار کننده آن رویداد خاص است. به عنوان مثال شما می توانید با یکی از کاربران فعال در شبکه های اجتماعی در کشور میزبان ارتباط برقرار کرده و از وی بخواهید تا اطلاعات جامع و کاملی از برند شما در اختیار توریست ها و تماشاگران رقابت ها قرار دهد.

در رابطه با المپیک ریو، شما می توانید با استفاده از روش فوق جمعی از مردم برزیل را برای تبلیغ برندتان سازماندهی کرده و از آنها بخواهید محصولات و خدمات شما را به عنوان نکاتی از سوی مردم محلی در اختیار گردشگران خارجی قرار دهند.

به یاد داشته باشید که المپیک یک رویداد صرفاً ورزشی نبوده و از ابعاد وسیع تری برخوردار است. تبادلات فرهنگی، سیاسی و دیپلماتیک از جمله دیگر ابعاد رقابت های المپیک بوده و شما باید آن دسته از مخاطبان این رویداد را که به دلایل غیر ورزشی به تماشای بازی ها می نشینند نیز در نظر گرفته و از ظرفیت های موجود در این زمینه به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

همانند ورزشکاران شرکت کننده در رقابت های المپیک که به دلیل بهترین بودن در این رویداد بزرگ حاضر می شوند، افراد تأثیرگذار محلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. فراموش نکنید که بهترین کارزار تبلیغاتی با استفاده از افراد تأثیرگذار محلی، کارزاری است که در آن از افراد مناسب استفاده شده و استراتژی و اهداف کمپین تبلیغاتی مورد نظر شما به وضوح برای آنان توضیح داده شود.

در این صورت خواهید دید که حتی محدودیت های اعمال شده برای شرکت ها و برندهایی که حامی مالی رسمی مسابقات المپیک نیستند نیز نمی تواند از بهره مندی این شرکت ها از چنین رویداد بزرگی جلوگیری کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ