اکران طرح های فرهنگی بر روی ۱۰۰ سازه تبلیغاتی در شیراز
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ، اعلام کرد : بیش از ۵۰ طرح آموزشی با موضوع رفتارهای صحیح ترافیکی بر روی ۱۰۰ سازه تبلیغاتی شامل قاب پل هوایی ، استند ، استرابورد و آگهینما (بیلبورد) در سطح شهر شیراز اکران گردید .
به گزارش پایگاه خبری محیطی ، محمد فرخ زاده ، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سازههای تبلیغات محیطی نظیر تابلوهای تبلیغاتی شهری ، پلهای عابر پیاده ، آگهینماها و ابزارهای مشابه ، موقعیت مناسبی برای ارائه، بازآموزی و یادآوری رفتارهای صحیح ترافیکی است ، افزود : با توجه به اینکه مخاطبان ترافیکی در سطح شهر شامل سه گروه عابران پیاده ، رانندگان خودرو و راکبان موتور سیکلت هستند ، موضوعات و پیامهای مناسبی ویژه گروههای سهگانه بهصورت طرحهای مفهومی دارای حداقل متن و حداکثر تأثیر در اذهان شهروندان تهیهشده که ماحصل آن ، اکران وسیع پیامهای آگاهی بخش آموزشی در سطح شهر است .
وی افزود : با توجه به اینکه آموزش مستمر از زبان هنر میتواند به رفتار اجتماعی و سپس فرهنگ تبدیل شود و به شکوفایی و بالندگی جامعه کمک کند بر این اساس خیابانها برای عرضه آثار هنری در حوزه آموزش برای هنرمندان آماده است .
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ، افزود : در حال حاضر سه گالری خیابانی آموزشی با مضامین کاریکاتور از آثار هنرمندان شهر شیراز تهیهشده که در تقاطع گمرک ، میدان نمازی و جنب خیابان شهید فقیهی در معرض دید عموم قرار گرفته است .
مهندس فرخزاده با تأکید بر اینکه ابزار هنر و اطلاعرسانی محیطی ، نقش بسیار مهمی در شکلگیری بستر فرهنگی جامعه دارد ، خاطرنشان کرد : این سازمان از طریق اکران پیامهای تأثیرگذار هنری و آموزشی ، تلاش دارد تا از طریق آموزش در محلی که شهروندان در آن زندگی میکنند و معابری که در آن تردد میکنند، رفتارهای درست را یادآوری و ترویج کند تا در نتیجه بهموازات سایر ابزار و شیوههای آموزشی کوتاهمدت و بلندمدت از راه تکرار، استمرار، بازآموزی و یادآوری، احترام به قانون و رعایت قوانین را در جامعه نهادینه سازد .
وی با اشاره به اینکه رفتارهای صحیح عابران و رانندگان در افزایش ایمنی عبور و مرور و بهبود شرایط ترافیکی مؤثر است ، بیان کرد : همزمان با اکران آموزشهای محیطی ، آموزشهای میدانی مانند کمپین خط سفید ، مانور کلاه ایمنی ، سفیران شهر زیبا ، تولید تیزرهای تلویزیونی آموزشی ، فعالسازی شبکههای اجتماعی و راهاندازی گالری خیابانی آموزش ترافیک نیز برای اثربخشی بیشتر در دستور کار قرار داشته و تا پایان سال ادامه مییابد .