Take a fresh look at your lifestyle.

همه خادم الرضاییم

0


همه خادم الرضاییم

بی شک حضور امام رضا (علیه السلام) در ایران نقطه عطفی در تاریخ تشیّع ایران بشمار می آید و وجود مرقد مبارک امام هشتم در ایران مایه مباهات همه ایرانیان است و از طرفی خدمت به جامعه و خلق خدا یکی از موانع سقوط انسان و عبادت در راه خداست و اگر این خدمت و بندگی در آستان حرم مطهر امام رضا(ع) و برای زائرین و مجاورین و در هر کجا که باشد، قطعا مورد عنایت پروردگار قرار خواهد گرفت.

شهرداری مشهد در طی یک اقدام فرهنگی، تابلوهای تبلیغاتی را به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در سطح این کلان شهر نصب و اکران نموده و به نوعی شهر را به پیشواز از ولادت این امام همام دعوت نموده است. این کمپین تبلیغاتی که به نام “همه خادم الرضاییم” طراحی گردیده که در این باره پیام ها و طراحی های مختلفی با مضمون احترام و خدمت گذاری به زائر امام رضا(ع) مورد توجه قرار گرفته است.

از آنجایی که شهر مشهد با نام مبارک امام رضا(ع) متبرک و مقدس یاد می شود، هر گونه بی احترامی و بی توجهی به زائران می تواند موجب آزاردگی خاطر آنان گردد. بدین جهت نصب این بیلبوردها پیامی را مبنی بر اینکه خادمی صرفا منوط به خدمت گذاری در حرم نمی شود، بلکه احترام گذاشتن و رعایت انصاف شایسته همه انسان هاست و خدمتی به مکتب و زائران و مجاوران بارگاه نورانیست و در هر حرفه و موقعیت شغلی می توان خالصانه چه با لباس و چه بدون لباس خادمی نیز خدمت گذار بود.

همه خادم الرضائیم

همه خادم الرضائیم

همه خادم الرضائیم

photo_2016-08-13_15-04-39

همانطور که در تصویر پیش رو ملاحضه می کنید پیام “انصاف در فروش خدمت ماست” بر روی این تابلو تبلیغاتی در مقابل ماشین حسابی که بر روی آن “انصاف” درج شده است، به نمایش عموم درآمده تا نشان دهد هر زائری با توجه به تعلق به طبقه و گروه اجتماعی و متغیرهای اجتماعی که دارد، دارای نیازهای متفاوتی است و دغدغه های مادی هم بخشی از سفر زائران است و بدین ترتیب، ارائه دهندگان خدمات از جمله کاسبان و مراکز اقامتی و… باید در رعایت انصاف کوشا باشند.

همه خادم الرضائیم

 

مسئولیت های متقابل مهمان و میزبان هم مانند دیگر روابط اجتماعی و انسانی، دو سویه است که در تصویر ذیل به آن اشاره شده است. در این تابلو تبلیغاتی، تصویر مرد میانسالی است که با کمک راننده، از اتوبوس خارج شده است و پیام “زائر آقا مهمان ماست” بر روی آن نمایان است.

طرح فرهنگی همه خادم الرضاییم

نصب این تابلوهای تبلیغاتی در مشهد باعث می شود فرهنگ میزبانی از زائران امام رئوف(ع) در بین مردم بیش از پیش تقویت گردد و همچنین قرار گیری این بیلبوردها در جای جای این شهر باعث دلگرمی میهمانی می شود که در این ایام از مناطق مختلف ایران و یا کشورهای گوناگون آمده اند و به نوعی به زائران این نوید را می دهد که میهمان امام رضا(ع) برای ما ارزشمند و قابل احترام هستند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ