Take a fresh look at your lifestyle.

صبحانه حجیم مک دونالد در خیابان

0


صبحانه حجیم مک دونالد در خیابان

در قلب هر کسب‌ وکار موفق یک ایده بزرگ وجود دارد. برخی از آنها به قدری ساده هستند که تعجب می‌کنیم چرا قبلا به فکر کسی نرسیده است. برخی از آنها هم به قدری تحول‌ گرا هستند که تعجب می‌کنیم چگونه به فکر کسی رسیده است.

مک دونالد یکی بزرگترین فست فود جهان همیشه بزرگ فکر کرده و قدم های استوار را در راستای برندسازی و تبلیغات برداشته است، بدین جهت که با تهیه صبحانه حجیم بنام McMuffin در خیابان های اوکلند در حال آماده به سرو در جهت جلب مشتریان اقدام نموده است. در این تبلیغات از کیسه های آماده بزرگ با برند مخصوص مک دونالد استفاده کرده بود تا کسانی که در حال رفتن یا ترک به محل کار و یا… هستند علاوه بر اینکه از این سرویس دهی میتوانند بهرمند شوند، این شیوه خدمات همراه با نام مک دونالد در ذهن مخاطبین نقش می بندد و همیشه بعنوان یک رستوران در دسترس از آن یاد خواهند نمود.

آژانس تبلیغاتی: DDB, نیوزلند
کارگردان خلاقیت اجرایی: Zoe Alden
کپی رایتر/مدیر هنری: Toby Talbot

نکته جالب در مورد مک دونالد

این شرکت برای افزایش مشتریان خود به ایده های بسیاری مانند ایجاد فضای بازی برای کودکان در کنار رستوران و یا تغییر دکوراسیون دست زد. مک دونالد از مدل تجاری جالبی استفاده می کند. این شرکت با خرید و افتتاح رستوران های خود در نقاط مهم شهرها به نوعی در حوزه املاک نیز فعال می باشد. البته این سیاست با توجه به متفاوت بودن شرایط در کشورهای مختلف تغییر می کند.

با وجود اینکه مک دونالد به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ و به ظاهر موفق دنیا شناخته می شود اما تعداد افرادی که نسبت به نوع فعالیتها و محصولات این شرکت انتقاد دارند کم نیست. توسعه شرکتها و محصولاتشان در سطح جهانی اگرچه سود زیادی را برای صاحبان این نوع شرکها همراه دارد اما از طرف دیگر داشتن مشتریان و مخطبان بیشتر مسلما انتظارات زیادی را نیز به همراه دارد، مساله ای که عمدتا تحت تاثیر سود مالی قرار گرفته و زیاد به آن توجه نمی شود و همین موضوع باعث بوجود آمدن و گاها تشدید انتقادات از این شرکتها می شود. شرکت مک دونالد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ