Take a fresh look at your lifestyle.

چاپ دیجیتال: محدوده های فراتر از تصور

0

 

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) چاپ دیجیتال مسئله ای جدید نیست، اما هر روز گامی در جهت نوآوری و کاربردهای ماجراجویانه تر آن برداشته می شود. چاپ از روی یک تصویر دیجیتال – فایل هایی مانند یک فایل PDF – به طور مستقیم به انواع رسانه ها، سبب ایجاد امکاناتی بی نهایت برای طراحی، تغییر و اصلاح رنگ، گزینه های سطحی و …، در آن شده است.


آزمایش محدودیت ها
دیجیتالی شدن، فرایند طراحی را قادر ساخته تا در تخیل بی نهایت سریع تر، واضح تر، رنگارنگ تر، و سازگارتر باشد، و مجموعه ای از فرمت ها و سبک ها که فقط در ذهن می توان آن ها را تصور کرد، فراهم آورده است. دیجیتالی شدن به چاپ اجازه می دهد تا به معنای واقعی کلمه بر روی هر نوع سطحی فرایند چاپ را انجام دهید. شما می توانید بر روی هر چیزی از کاغذ، پارچه، شیشه، پلاستیک، چوب، کاشی و سرامیک گرفته تا مبلمان، کف پوش، پرده های پنجره، آباژور و به هر اندازه ای که می خواهید، چاپ بزنید.

چاپگرهای دیجیتال چهار رنگ جوهر – سبزآبی، ارغوانی (قرمز)، زرد و سیاه – را به طور همزمان به کاغذ انتقال می دهند، و پس از تنها یک بار عبور سطح از چاپگر تولید چاپ تمام رنگی می کنند – و این به آن معنی است که چاپ سِری، سریع تر و به مراتب مقرون به صرفه تر بوده، و تولید یک تصویر تخت بدون هیچ بافتی می نماید. چاپ دیجیتال برای تولید سِری‌کاری سفارشی بسیار عالیست، و منجر به کاهش هزینه های غیر ضروری که در انواع چاپ لیتو و فرآیندهای فلکسوگرافی صرف می شود، خواهد شد.

چاپ تصعید رنگ روی پارچه
چاپ تصعید رنگ نوعی از تکنولوژی چاپ دیجیتال با استفاده از تصاویر تمام رنگیست که با پلی استر و بسترهای پلیمری کار می کند. با غیر قانونی اعلام شدن استفاده از پی وی سی در بسیاری از کشورها به دلیل خطری که برای سلامتی داشت، چاپ تصعید رنگ به عنوان گزینه ای بسیار پیشرفته تر از لحاظ چشم انداز بهداشت و ایمنی مطرح شد. این نوع چاپ دارای رنگ هایی زنده تر،روشن تر، و قابل انعطاف تر دارد و در نتیجه حمل و نقل آن آسان تر است، که این مسئله آن را تبدیل به گزینه ای مناسب برای سیستم های نمایشی پارچه ای در هم تنیده و بسیار مناسب برای طیف گسترده ای از راه حل های تزیینی برای برندسازی در محیط های داخلی و خارجی می نماید.

چاپ تصعید رنگ سفارشی یک انتخاب محبوب برای طراحان نمایشگاهی و خرده پا و راه حل های نمایشی می باشد. این حالت فرایندی است که تضمین کننده حفظ حالت زینتی و حس نرم بودن پارچه های مختلف می باشد. چاپ تصعید رنگ پارچه های چاپی تولید می کند که بی بو، روشن و مقاوم در برابر چین و چروک بوده و می توان آن ها را شست و به کار گرفت بدون آن که به چاپ آسیب برسد.

به دنبال دکور در یک سبک جدید
فرایند چاپ دیجیتال در بسیاری از موارد استفاده در دکور، در هر دو شکل تجاری و مسکونی، به کاربر آزادی می دهد. معماران و طراحان داخلی همواره به دنبال موارد ابتکاری جدید و الهام بخش و موارد استفاده ای هستند که به دکور یک غنای بصری بدهد بدون آن که بر محیط تأثیر بگذارد. چاپ تزئینی دیجیتال به شما اجازه می دهد تا خودتان را با تجربه هایی پر از رنگ، چه در محل کار، در خانه، و یا هر جای دیگری که احتمال بهره مندی از طراحی نشاط بخش و جذاب بصری در آن جا وجود دارد، احاطه نمائید.

شرکت ها می توانند تبدیل به محل های کار الهام گرفته و متمایز به واسطه تاثیر مطلق خود برند و به همراه صفحه نمایش های تمام دیواری باشند. فروشنده ها برای بهبود فروش خود می توانند خریداران را وارد فضایی برای کاوش و تجربه در محیطی نمایند که آن ها را به تصاویری روشن و قانع کننده نزدیک می نماید و خانه ها می توانند تبدیل به مکان هایی قابل زندگی تر، زیبا تر و هیجان انگیز تر شوند.

قابلیت سفارشی کردن محیط با بی نهایت انتخاب از اولویت های شخصی، واقعا دیوانه کننده (خارج از حد تصور) می باشد. امکانات به ظاهر بی پایانی به منظور غنای طراحی، خلاقیت، راحتی، لذت و تاثیرگذاری وجود دارد. شما چه تولید کننده انبوه باشید و چه به صورت شخصی سفارشی کار کنید، فرایند چاپ دیجیتال یک ابزار قدرتمند برای افزایش تاثیر و نفوذ شماست.

کاغذ دیواری: هنگامی که به طرح ها و الگوهای تعیین شده محدود شوید، کاغذ دیواری با طرح هایی کاملا سفارشی شامل هر تصویر و یا کار هنری که مورد نظر شماست، بازخورد قابل توجهی در این حالت دارد. همچنین گزینه های پوست و چوب برای مناطق خاص نیز در دسترس هستند. کاغذ دیواری های چاپی یک راه فوق العاده برای ارتقاء طراحی داخلی، ایجاد یک دیوار خاص و یا داشتن یک فضای سرگرم کننده ساده در داخل خانه است.

طرح های منقوش (تتو) روی دیوار: طرح های عکس برگردان با قالب های مشخص می توانند جذابیت و زندگی را به دیوارهای فضای داخلی اضافه کنند. شما می توانید فضای اتاق کودکتان را با نمودارهای افزایش قد، حیوانات باغ وحش، اشعار مصور کودکانه، و یا نت های موسیقی مزین نمائید. برای محیط های رسمی تر مانند سالن نشیمن و یا اتاق ناهار خوری، می توانید از تصاویر بزرگ که حس بودن در فضای خارج از منزل را به شما القا می کند و یا از زیبایی که یک نقاشی کلاسیک به فضای شما می دهد استفاده نمائید. استفاده از این نوع طراحی بسیار مقرون به صرفه و نصب آن بسیار ساده است، و شما می توانید پس از انتخاب فضای مد نظرتان، خودتان آن را نصب کنید.

آثار هنری دیواری قابل تعویض: گاهی اوقات زندگی برای روزهای متمادی در یک محیط مشابه می تواند خسته کننده باشد. به جای جابه‌جا کردن مبلمان به اطراف و نقاشی مجدد، شما به سادگی می توانید از آثار هنری دیواری قابل تعویض به منظور تغییر کامل دیوار خاص در خانه یا محل کار خود بدون هر گونه خراب‌کاری، استفاده کنید. آثار هنری دیواری قابل تعویض، محصولات پارچه ای چاپی هستند. پس از آن که قاب آلومینیومی نصب شد – کف تا سقف اگر دوست داشته باشید – شما قادر خواهید بود تا پارچه های چاپی را در هر زمان و به هر شکلی که مورد نظر شماست تغییر دهید. به لطف تکنولوژی چاپ مدرن، هیچ محدودیتی برای رنگ ها و یا طراحی در این مورد وجود ندارد. این سیستم ها در اصل برای بیلبوردهای داخلی توسعه یافته، اما امروزه استفاده از آن ها بیش از هر زمان دیگری هم در فضاهای داخلی خانه و هم در دفتر کار رواج یافته است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ