Take a fresh look at your lifestyle.

سوداگری تبلیغات با احادیث مذهبی

0


سوداگری تبلیغات با احادیث مذهبی

از چند سال پیش تا کنون تحریم‌های اقتصادی در ایران موجب شده است تا حمایت از کالای ایرانی مورد توجه بسیاری از مسئولین و تولید کنندگان قرار بگیرد و این روزها تولید و اشتغال حلال مشکلات بسیاری از معضلات اجتماعی است.

در مبارزه با خرید کالای خارجی باید از کار فرهنگی ، تبلیغات و آماده سازی فکر و رفتار نوجوان و حتی کودکان بهره جست و از تاثیر رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب برای اصلاح رفتار اجتماعی استفاده کرد.

در این میان تابلو تبلیغاتی در سطح شهر مشهد به چشم میخورد که توجه عموم افراد را به خود معطوف می کند و این در حالیست که دنیایی از تعجب و علامت سوال در ذهن مخاطبین نقش می بندد.

«امام صادق(ع): کسی که به غیر از ما تمسک جوید، دروغ می گوید که شیعه ماست» این همان شعاریست که بر روی تابلو تبلیغاتی به منظور حمایت از کالای داخلی به چشم میخورد! اما خرید از کالای خارجی می تواند شیعه بودن ما را نهی کند؟ و اگر کسی با دین و مذهبی دیگر ملیتی ایرانی داشته باشد مجاز است که کالای خارجی خریداری کند؟ اینها سوال هایست که ممکن است به ذهن هر بیننده ای خطور کند.

خلاقیت در نحوه اجرا تبلیغات در میزان اثر گذاری بر روی مخاطبان اهمیت ویژه دارد و اگر چنانچه عکس این عمل رخ دهد می تواند تاثیری سوء بر جای گذارد و به اثری ضد تبلیغ بدل شود. با این حال قرار گیری حدیث مذهبی و دینی در کنار کالاهای با برند خارجی هیچ گونه سنخیتی ندارد و تنها تصویری نامطلوب در ذهن بینندگان بر جای می گذارد.

برای متقاعد کردن و فرهنگ سازی مردم به خرید کالای ایرانی باید تبلیغاتی اجرا گردد که عموم مردم جامعه آن را بپذیرند و ذهنیت خود را نیز نسبت به کالای داخلی تغییر دهند تا از این طریق تولید کنندگان بتوانند کالای با کیفیت روز دنیا را در بازار عرضه کنند و بر آزمون خطاهای خود فائق آیند.
در واقع تبلیغات شکلی از ارتباط با مخاطب است بدین جهت تبلیغات امری حیاتی و اجتناب ناپذیر برای توسعه حمایت از کالای داخلی یکی از ضروریات می باشد و حالا ارتباط دادن این تابلو با شهادت امام جعفر صادق(ع) با هدف حمایت از کالای ایرانی، کاری بسیار غیر حرفه ای و به دور از خلاقیت است که تنها ارزش اثر تبلیغاتی را به تنزل کشیده است.

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ