Take a fresh look at your lifestyle.

طراحی ضعیف یک تابلوی تبلیغاتی با عنوان “روزی حلال”

0


طراحی ضعیف یک تابلوی تبلیغاتی با عنوان “روزی حلال”

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی هاشمی ، یکی از کارشناسان و سخنرانان مذهبی در مشهد ، پیرامون نصب تابلوهای تبلیغات محیطی با موضوع “روزی حلال” اظهار داشت : نصب تابلوهای تبلیغاتی با موضوع “خستگی در کسب روزی حلال” به نقل از رسول مکرم اسلام ، مصداق کج‌ سلیقگی در عرضه محتوا است .
به گزارش مجله محیطی ، حجت الاسلام هاشمی در خصوص نصب این تابلوهای تبلیغاتی در مشهد ، تصریح کرد : توجه به مقوله کسب روزی حلال در فرهنگ‌سازی عمومی اقدام مبارکی‌ است ، اما اینکه به نقل از رسول مکرم اسلام و از سوی خداوند متعال بگوییم خدا دوست دارد بنده خود را در مسیر کسب روزی حلال خسته ببیند احتمالا برداشتی نادرست است چون واژه خستگی بار منفی دارد و حتی معادل خسته نباشید نیز در عربی مغایر با جهان بینی توحیدی است چون کار برای خدا خستگی ندارد .
وی ادامه داد : نصب این تابلوها نوعی بی سلیقگی و نمک پاشیدن به زخم مشکلات معیشتی مردم است ، جوانی به من می‌گفت که” این چه خدایی است که (نعوذبالله) دائم از اذیت شدن ما لذت می‌برد و دوست دارد که مدام ما را گرسنه و تشنه و خسته ببیند ! در حالیکه خدای یهود به آنها می گوید : ” شما قوم برترید و بقیه برده شما هستند ! ”
این سخنران مذهبی افزود : خوب است مردم بدانند که کلمه “خسته” اصلا جزو حدیث نبوی نیست و صرفا داخل پرانتز این طرح درج شده است. سخن من هم ناظر به این نکته است که اگر قرار است به این حدیث کلمه ای اضافه کنیم چرا از کلماتی مانند پرانرژی ، فعال ، پرتلاش ، ساعی ، موفق و کوشا و امثال آنها استفاده نکنیم .
حجت الاسلام هاشمی محجوب ، بیان کرد : حتی در محاورات عمومی نیز گفته می شود که به جای خسته نباشید از “خداقوت” استفاده کنید ، آن وقت چگونه است که در تبلیغات شهری پایتخت معنوی ایران اسلامی تلاش برای کسب روزی حلال که بی شک توام با حلاوت معنویست خسته بودن برشمرده می شود ؛ درحالیکه اسلام طلب روزی حلال را پاداشی همانند مجاهدان در راه خدا و در حد شهادت می داند .
تابلوهای روزی حلالوی اضافه کرد : مشخص است که در طراحی این تابلوهای تبلیغاتی نیت پاکی وجود داشته ، اما مصداق کج سلیقگی در محتوا است که می‌توانست بهتر از این ها عرضه شود .
گفتنی است ، چندی پیش طرح ” کم باشه ، حلال باشه ” در سطح معابر شهری مشهد اکران شد که این طرح نیز مشابه همین طرح “روزی حلال” بود اما با بهره گیری از مضمونی ارزشمند و با سوز دل و سلیقه خوبی اکران شد و به نوعی اشاره ای هنری نیز به معضل زیاده خواهی‌ها در فیش‌های نجومی داشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ