Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی (۲۶) / انتخاب شرکای تجاری

0

آغار کسب و کار به صورت مستقل می تواند بسیار لذت بخش و پرسود تر از تأسیس شرکت به طور شراکتی باشد. البته این کار به شرطی ممکن است که شما در وهله اول از سرمایه کافی برخوردار باشید. در عین حال حتی اگر شرکت خود را به طور مستقل و بدون سرمایه گذاری دیگران تأسیس کنید، بازهم نیاز به شرکا تجاری به منظور همکاری در جریان توزیع محصولات یا تهیه مواد اولیه شرکت تان دارید.

همکاری های دوجانبه در دنیای کسب وکار نه تنها باعث پیشرفت سریع تر برندتان می شود، بلکه سود مناسب و قابل توجهی را نیز برای برند شما و شریک تجاری تان به ارمغان خواهد آورد.

ایده

شرکت هواپیمایی تفریحی سوانسی (Swansea Sport Flying)  یکی از غول های ارائه دهنده خدمات هواپیمایی تفریحی در بریتانیا است. این آموزشگاه هواپیمایی در شبه جزیره ولز واقع است و با توجه به جاذبه های توریستی فراوان منطقه ولز، سالانه به میلیون ها نفر خدمات هوایی ارائه می دهد. زمان اوج سود شرکت هواپیمایی سوانسی در تابستان ها است. درست زمانی که هوای مساعد منطقه ولز هر گردشگری را به خود جذب خواهد کرد.

هواپیمایی سوانسی به منظور افزایش تعداد مشتریان خود طرح پروازهای آزمایشی را که شامل تخفیف بسیار بالایی برای گردشگران هتل های اطراف شهر بود، به مرحله اجرا گذاشت. براساس این طرح با اغلب هتل ها و مسافرخانه های نزدیک شرکت توافق همکاری بسته شد.

بر این اساس هواپیمایی سوانسی به هر هتل به تعداد مسافران آن کوپن تخفیف ارائه داد، این کوپن ها به مسافرانی که هزینه اقامت خود را پیش از سفر به طور کامل پرداخت کنند یا ۱۰ درصد بیشتر از هزینه هتل را بپردازند تعلق می گرفت.

این ایده هم برای آموزشگاه هواپیمایی سوانسی سود قابل توجهی به همراه داشت و هم برای هتل های اطراف سوانسی، زیرا هم هتل ها خدمات بیشتر و هیجان انگیز تری را به قیمت پایین برای مسافران خود فراهم می کردند و هم شرکت هواپیمایی سوانسی مشتریان بیشتری را به آسان ترین روش به دست می آورد.

از دید آموزشگاه هواپیمایی سوانسی این ایده علاوه بر افزایش مشتریان، در زمان هایی که شرایط جوی نامساعد است و به طور معمول کسی مایل به پرواز نیست، در مسافران هتل ها انگیزه استفاده از پرواز ارزان را ایجاد می کند. همچنین استفاده ارزان از امکانات شرکت هواپیمایی سوانسی انگیزه پرواز دوباره (که بالطبع دیگر با تخفیف بالا ارائه نمی شود)را در مشتریان افزایش می دهد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– در انتخاب شرکای خود نهایت دقت را به خرج دهید. این نکته که کسب وکار شریک شما به نوعی در ارتباط با کسب و کار شما باشد از اهمیت خارق العاده ای برخوردار است، در غیر این صورت سود چندانی نصیب شما نخواهد شد.

-کوپن هایی که قصد ارائه آن به شرکایتان را دارید باید بسیار ساده طراحی شود و شرایط استفاده از آنها زیاد سخت و پیچیده نباشد. این امر انگیزه مشتریان برای استفاده از کوپن ها را افزایش خواهد داد.

– ارتباط خود را با شرکایتان حفظ کنید. تنها در زمان هایی که به آنها نیاز دارید سراغ شان را نگیرید. حفظ ارتباط با شرکای تجاری حتی در زمانی که نیاز چندانی به آنها ندارید، باعث می شود تا در آینده آنها راحت تر با شما همکاری کند.

– اگر امکان دارد به شرکای تجاریتان استفاده مجانی از خدمات تان را ارئه دهید. این امر آنان را نسبت به همکاری با شما بیشتر ترغیب خواهد کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ