Take a fresh look at your lifestyle.

قرارداد ۱۱۵ میلیارد تومانی توسط تاج و شرکت فناپ امضا شد

0


قرارداد ۱۱۵ میلیارد تومانی توسط تاج و شرکت فناپ امضا شد

سرانجام یک هفته پس از آغاز مسابقات لیگ برتر شانزدهم ، قرارداد پر ابهام تبلیغات محیطی دو فصل مسابقات لیگ برتر و جام حذفی فوتبال به امضا رسید .
به گزارش پایگاه خبری محیطی ، پس از کش و قوس های فراوان و اینکه روز نخست هفته اول لیگ شانزدهم بدون تبلیغات محیطی برگزار شد ، قرارداد تبلیغات دور زمین ها با حضور رئیس فدراسیون فوتبال ، سرپرست سازمان لیگ، دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل شرکت فناپ، کیوان جامه‌بزرگ، مدیرعامل شرکت اپسان، رئیس کمیته اقتصادی و بازاریابی، رئیس حراست فدراسیون و مدیر روابط عمومی فدراسیون و مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ منعقد شد .
بر اساس این گزارش ، مبلغ قرارداد تبلیغات محیطی برای دو فصل آینده به ترتیب برای سال اول ۵۰۰ میلیارد ریال و برای سال دوم ۶۵۰ میلیارد ریال عنوان شده است و این در حالی است که تاج در سال ۹۱ با امضای قراردادی ۱۶۰ میلیاردی برای دو فصل با یک خانم تبلیغات چی، ادعا کرده بود دکمه کت فوتبال را با این رقم فروخته و طی سال های بعدی ارقامی به مراتب بیشتر نصیب فوتبال کشور می کند در صورتی که به جای گران شدن حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و نسبت به دو فصل گذشته سقوط چشمگیری داشت .
گفتنی است ، کلمه «پخش» که به معنای حق پخش معروف است و در قوانین داخلی منحصر به سازمان صدا و سیماست ، در این قرارداد کنار واژه تبلیغات محیطی آمده است و به مشتری غیر تلویزیونی فروخته شده است ، اما به رغم اهدای این امتیاز بسیار بزرگ به فناپ ، باز هم مبلغ حق پخش افت سنگین و سقوطی شدید را نشان می دهد .
تبلیغات محیطی فوتبالحالا باید منتظر اعتراض شدید باشگاه ها از جمله سه تیم استقلال ، پرسپولیس و تراکتورسازی بود که همین اواخر در پی جدا کردن خرج خود از سایر تیم ها بودند .
در این شرایط ورود نهادهای نظارتی به نحوه انعقاد این قرارداد و کارشناسی رقم واقعی تبلیغات محیطی لیگ ، ضروری به نظر می رسد چراکه در صورت اشتباه بودن مبلغ قرارداد قبلی که هنوز هم بخش اعظمی از آن پرداخت نشده است ، تاج به عنوان مسئول مستقیم وقت ، باید پاسخگو باشد و چه بسا یک عذرخواهی ساده هم کافی نباشد چراکه محاسبات همه تیم های باشگاهی بر اساس آن رقم ادعاشده از سوی تاج بسته شد و وصول نشدن آن درآمدها به نابودی برخی تیم ها انجامید .
از سوی دیگر در محافل فوتبالی گفته می شود که فناپ شرکتی نیست که بتواند اجرای حرفه ای این تبلیغات را برعهده بگیرد و باز هم همان تیم پیمانکار سال قبل کارها را به دست خواهد گرفت .
در این میان گویا شرکت سامانه پیامکی همراه اول هم در پی قبضه کردن این فرصت بود که گویا در رقابت از بانک پاسارگاد شکست خورد و به این ترتیب مجری سه سال پیش تبلیغات دور زمین ، به این عرصه باز نخواهد گشت . با این حال باتوجه به اینکه فوتبال ایران آخرین بار سه فصل پیش رقمی حدود ۲۵ میلیارد تومان را برای حق پخش با شبکه سه تمام کرده بود ، می توان گفت قیمت فوتبال ایران سر جمع و با احتساب رقم ۱۶۰ میلیارد تومانی قبلی تبلیغات محیطی ، حدود ۷۰ میلیارد تومان سقوط داشته است .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ