Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی (۲۴) / اهمیت بروشورها

0

امروزه از بروشور و کاتالوگ ها به منظور معرفی محصولات به مشتریان و در نتیجه بهبود فروش محصولات استفاده می شود. این شیوه بازاریابی تقریبا در تمامی حوزه ها موثر و کارآمد است، به همین دلیل طرفداران بسیاری در کسب و کارهای مختلف دارد.

در عین حال در برخی شرایط بروشورهای تبلیغاتی شما ممکن است به خوبی طراحی شده باشند اما توسط مخاطبان مورد توجه قرار نگیرند. این امر یکی از دردسرسازترین مشکلاتی است که هر بازاریابی باید آن را حل کند.

در واقع در زمینه بازاریابی مبتنی بر بروشور و کاتالوگ دو مشکل عمده وجود دارد. مشکل نخست اطمینان از مورد توجه قرار گرفتن و در نتیجه خوانده شدن بروشورها توسط مخاطبان است. همچنین طراحی بروشور و استفاده مناسب از امکانات محدود شرکت نیز یکی دیگر از مشکلات مهم در این زمینه است.

ایده

Thermastor یک شرکت تولید پنجره های دوجداره در بریتانیا است. این شرکت در سال های اخیر همواره جزو پر درآمدترین شرکت های این صنعت بوده است.

این برند همچنین گران ترین پنجره ها را نیز تولید و به بازار عرضه می کرد. دلیل این امر استفاده از سیستم عایق جدید در پنجره ها به همراه طراحی هنری آنها بود که نخستین بار توسط این شرکت به بازار معرفی شد. در میان تمامی ایده های بازاریابی گوناگون و موفق این شرکت، ایده «بروشور هیچ» از همه جالب تر و همچنین موفق تر بوده است.

براساس این ایده شرکت Thermastor برای توزیع بروشورهای خود از فروشندگان شرکت استفاده می کرد.

در واقع فروشندگان به صورت مستقیم با مردم در مورد متن بروشور صحبت کرده و در نهایت بروشور را به کسانی که نسبت به محصولات شرکت علاقه مند شده بودند، ارائه می دادند. بر همین اساس فروشندگان علاوه بر ارائه بروشور به افراد علاقه مند، توضیحات لازم در مورد نحوه تولید پنجره ها و همچنین تخفیفات ویژه ای را که شرکت در زمان های مختلف در نظر گرفته بود به طور کامل به مخاطبان منتقل می کردند.

مرحله بعدی در این ایده، تحویل محصولات توسط خود فروشندگان بود. در حقیقت فروشندگان آدرس و تلفن افراد علاقه مند به محصولات شرکت را گرفته و به طور مستقیم با آنان در ارتباط بودند.

همچنین عقد قرارداد و نصب پنجره ها نیز توسط خود فروشندگان صورت می گرفت. این امر تاثیر بسیار زیادی در ایجاد ارتباط صمیمانه میان مشتریان و شرکت ایفا می کند.

نتیجه این ایده بازاریابی کاهش میزان بروشورهای خوانده نشده در میان مخاطبان و همچنین افزایش بسیار زیاد میزان فروش شرکت بود. به طوری که از هر ۱۰ بروشوری که بین افراد توزیع شده بود حداقل یکی از آنها تبدیل به مشتری شرکت شد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-این ایده در مکان هایی مانند نمایشگاه ها و جاهایی که تعداد زیادی از مردم حضور داشته باشند، بسیار موثرتر است.

-فروشندگان نباید برای ترغیب افراد به خرید از شرکت سماجت زیادی به خرج دهند. این کار برعکس باعث از دست دادن مشتریان خواهد شد.

-بهتر است بروشورها فورا پس از صحبت های فروشنده تحویل داده شود. اگر فاصله میان تحویل دادن بروشورها و صحبت های فروشنده زیاد باشد، تاثیرگذاری این ایده به شدت کاهش خواهد یافت و حتی ممکن است مخاطب تان به سراغ شرکت رقیب تان برود.

-اگر بعضی افراد نسبت به ایده شما واکنش مناسبی نشان ندادند زیاد نگران نشوید. در واقع هیچ ایده  بازاریابی نمی تواند همه افراد را پوشش دهد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ