Take a fresh look at your lifestyle.

جمع آوری بیلبوردهای غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد – شاندیز

0


جمع آوری بیلبوردهای غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد – شاندیز

معاون ایمنی فنی و بهره برداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی ، گفت : با هدف افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی ، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی فاقد مجوز و غیر مجاز ، از حاشیه جاده مشهد – شاندیز جمع آوری گردید .
به گزارش محیطی ، محمود آنت با اشاره به شناسایی حدود ۷۰ تابلو و بیلبورد غیرمجاز در این محور مواصلاتی ، گفت : بر اساس قانون ایمنی راه ها و راه آهن ، نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های کشور باید صرفا با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و طی شدن روال مربوطه شامل مکان یابی صحیح محل نصب تابلو ، میزان بازتابش نور و … انجام گیرد .
وی ادامه داد : برای صاحبان تابلوهای تبلیغاتی غیرمجازی که جمع آوری شدند اخطاریه ارسال شده بود ، ضمن اینکه از طریق جراید و رسانه های جمعی اطلاع رسانی لازم انجام شده بود ؛ اما اقدامی برای اخذ مجوزهای لازم و اصلاح یا جمع آوری تابلوهای غیر مجازشان نکردند .
معاون ایمنی فنی و بهره برداری اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی ، افزود : پس از اخذ مجوزهای لازم از دادستانی و هماهنگی با نهادها و ادارات ذی ربط ، جمع آوری تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی فاقد مجوز و غیر مجاز از حاشیه جاده مشهد – شاندیز ، با حضور نماینده دادستان ، نیروهای راهداری و پلیس انجام شد .
محمود آنت با بیان اینکه محور مشهد – شاندیز یکی سه محور مواصلاتی پر تردد در استان خراسان رضوی است ، ادامه داد : تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی غیرمجاز به جهت اینکه از هیچ الگوی استانداردی از نظر میزان جلب توجه رانندگان و بازتابش نور در روز و شب در حاشیه جاده ها تبعیت نمی کند و منجر به حواس پرتی رانندگان می شود ، نقش بسزایی در تصادفات و بروز حوادث جاده ای ایفا می کند .
وی در پایان اظهار داشت : متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی ، اختصاصی و اطلاع رسانی در حاشیه راه های استان باید با مراجعه به اداره کل حمل و نقل پایانه های استان خراسان رضوی و آگاهی از اصول مکان یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و اخذ مجوزهای لازم ، به ارتقای ایمنی تردد کمک شایانی کنند .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ