Take a fresh look at your lifestyle.

شهروند قانون مدار بر روی بیلبوردهای تهران رفت

0

رئیس مرکز آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از اختصاص ۱۵ روزه تمام سازه‌های تبلیغاتی و عرشه پل‌ها به کمپین ” شهروند قانون مدار “ خبر داد .
به گزارش مجله محیطی ، سرهنگ مراد مرادی با اشاره به راه‌اندازی کمپین «شهروند قانون‌مدار» ، عنوان کرد : با توجه به تاثیرات غیرقابل کتمان عنصر فرهنگ و آموزش در ارتقاء وضع ترافیکی و اصلاح ترافیک شهر و تاثیر هنر و تبلیغات محیطی در انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطبان ، پلیس راهور تهران بزرگ به منظور بهره‌مندی از تبلیغات محیطی ، با طراحی ۸۰ اثر هنری توسط حدود ۱۰۰ گرافیست ، بهره‌مندی از سازه‌های تبلیغاتی همچون عرشه‌های پل را در شهر تهران در دستور کار خود قرار داده است .
وی ادامه داد : بر این اساس مقرر شد تا مفاهیم اثر بخش و تاثیر گذار در بهبود وضعیت ترافیکی پایتخت ، در راستای کاهش تلفات از جمله سرعت غیرمجاز ، سبقت ، کلاه ایمنی و مواردی از این دست ، با زبان هنر و گرافیک تبیین شده و به معرض دید عموم گذاشته شود .
رئیس مرکز آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ، افزود : بهره‌مندی از ظرفیت تبلیغات محیطی و اکران موضوعات و مفاهیم فرهنگی و آموزشی بر روی سازه‌های تبلیغاتی شهر اعم از عرشه پل ، پرتابل ، لمپوست و تبلیغات حجمی به جهت پوشش سطح وسیعی از بزرگراه‌ها و معابر درون شهری ، امکان خوبی را برای ارائه آموزش‌های ترافیکی و در پی آن افزایش و ارتقاء فرهنگ صحیح عبور و مرور و جلب حداکثری مشارکت مردم در امر ساماندهی ترافیک شهر را برای تمامی کاربران ترافیکی فراهم خواهد کرد .
مرادی با بیان اینکه تخلفاتی همچون عدم رعایت فاصله طولی ، عدم استفاده از کلاه ایمنی ، دنده عقب در بزرگراه ، سرعت و سبقت غیرمجاز و… نقش مهمی در وقوع حوادث رانندگی اعم از جرحی ، فوتی و خسارتی در تهران دارند ، اظهار کرد : در همین راستا تلاش شد تا عمده مفاهیمی که این آثار ارائه می‌کنند ، مرتبط با همین حوزه باشد .
وی درباره اینکه علاوه بر فضای بیلبوردها این کمپین چطور به فعالیت خود ادامه می‌دهد ، گفت : تلاش کردیم کمپین شهروند قانون مدار نه یک کمپین مقطعی بلکه یک کمپین مردمی باشد که توسط خود شهروندان ادامه یابد . از این رو برخی از فعالان فضای مجازی با ایجاد «#شهروند_قانون مدار » مفاهیم مرتبط با رانندگی ایمن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند . همچنین برنامه‌های دیگری نیز برای این کمپین پیش‌بینی شده که برخی از آنها نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و برخی دیگر نیز به مرور زمان اجرا خواهند شد .
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد : تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران از روز شنبه مورخه نوزدهم تیر ماه صرفاٌ به اکران مفاهیم، موضوعات و پیام‌های آموزشی ترافیکی تاثیرگذار در این کمپین اختصاص یافته تا ضمن توسعه و ارتقاء فرهنگ رانندگی، کاهش حوادث ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور را در میان شهروندان در سال جاری شاهد باشیم .
گفتنی است ، پلیس چندی پیش نیز با حمایت از کمپین ایجاد شده از سوی جوانی به نام «من#بین خطوط می‌رانم» به این کمپین پیوسته بود .

تصاویر این تابلوهای تبلیغاتی را مشاهده نمایید :

تابلوهای فرهنگی ترافیک

تبلیغات در تهران

کمپین شهروند قانون مدار

شهروند قانون مدار.

شهروند قانون مدار..

شهروند قانون مدار در تهران1

شهروند قانون مدار در تهران

تبلیغات فرهنگی در تهران

تبلیغات شهری در تهران

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ