Take a fresh look at your lifestyle.

جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در جاده های خراسان شمالی

0


جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در جاده های خراسان شمالی

مدیر کل حمل و نقل پایانه های استان خراسان شمالی ، اعلام کرد : با صاحبان تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز  و اختصاصی در حاشیه راه های خراسان شمالی به طور جد برخورد می گردد .
به گزارش مجله محیطی ، سعید سبحانی در پی اعلام این خبر گفت : قریب به ٩٠درصد سفرها در کشور از طریق سیستم حمل و نقل جاده ای انجام می شود و جاده اولین مکانی است که به ذهن شهروندان در تعطیلات خطور می کند.
وی ادامه داد : حفظ حریم راه ها در آرامش بصری شهروندان نقش بسیار مهمی دارد ، بر این اساس اداره کل حمل و نقل خراسان شمالی در این زمینه تمامی توان و تلاش خود را بکار خواهد گرفت .
مدیر کل حمل و نقل پایانه های استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز و نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی غیرمجاز در حاشیه جاده ها نقش بسزایی در تصادفات و بروز حوادث جاده ای ایفا می کند ، گفت : نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه ها و حاشیه جاده ها تنها با صدور مجوز از سوی اداره کل حمل و نقل خراسان شمالی امکان پذیر است .
سبحانی خاطر نشان کرد : در صورت مشاهده چنین تخلفاتی ابتدا مکاتباتی با متخلف جهت دریافت مجوز و انعقاد قرارداد از سوی اداره کل حمل و نقل استان انجام می شود و در صورت بی توجهی به مکاتبات این اداره کل از طریق دادستانی نسبت به برخورد با متخلف اقدام می کند .
ایشان اضافه کرد : گاها مشاهده می شود برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل نا آگاهی از مقررات و قوانین به صورت خودسرانه اقدام به نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه ها می کنند که این اقدام آنها باعث دیده نشدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان شده و در نتیجه با بروز اختلال در تردد منجر به سوانح رانندگی می شود.
این مدیر افزود : برخورد با نصب تابلوهای غیرمجاز در حاشیه راه ها به صورت مستمر انجام می شود به طوریکه طی سال حدود ۵٠ تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی غیر مجاز حاشیه جاده های خراسان شمالی جمع آوری می شود .
وی یاد آور شد : طی سال گذشته حدود ۴٢ تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی غیر مجاز در حاشیه راه های استان جمع آوری شد .
مدیرکل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی افزود:متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی، اختصاصی و اطلاع رسانی حاشیه راه ها می توانند با مراجعه به اداره کل حمل و نقل پایانه های استان و آگاهی از اصول مکان یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور ضمن نصب تابلو با اخذ مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک شایانی کنند .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ