افزایش کاربران اپلیکیشن با یک طراحی مجدد
طراحی مجدد همیشه در توسعه برندها اثر گذار بوده و هست. اما در نمونه موردی Run Keeper نتایج چشمگیری را از خود به جای گذاشته است که بررسی آن خالی از لطف نیست.
- معرفی Run Keeper
Run Keeper یک اپلیکیشن پیشرو در زمینه ورزش و تناسب اندام است که به صورت ارگانیک توانسته ۲۵ میلیون کاربر را بخود جذب کند. این نرمافزار مانند یک “مربی شخصی در جیب شما” فعالیتهای ورزشی مانند دویدن، پیادهروی، دوچرخه سواری و… را که در طول روز انجاممیدهید توسط سنسورهای تعبیه شدهاش کنترل و بررسی میکند. بدینترتیب شما میتوانید سرعت، مسافت، کالری سوزانده خود را در قالب نمودارها و آنالیزها داشته باشید. از مزایای دیگر این اپلیکیشن این است که شما میتوانید به نتایج فعالیتهای افرادی که اهداف و برنامهشان مشابه است، دسترسی پیدا کنید و خود را در قالب یک جامعه ورزشی در فضای رقابتی سالم قرار دهید.
چندی پیش این اپلیکیشن برای حفظ جایگاه خود در دنیای دیجیتال به عنوان یک رهبر، جسورانه در چشماندازهای خود تغییراتی اعمال کرد یک گام جلوتر رفت و به جای دعوت مخاطبان به انجام فعالیتهای ورزشی، تشویق و پیگیری کاربران به ماندن در تناسب اندام یا بهترین حالت ورزشی را به عنوان هدف جدید تعریف کرد. اما برای تحقق این هدف جدید به پیشنهاد کارشناسان طراحی ضفحه اصلی خود را دوباره از سر گرفت و این طراحی جدید را به طور موقت در جامعه مخاطبنش مورد آزمایش قرار داد.
- فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:
این نرمافزار برای ایجاد انگیزهای بیشتر برای کاربران در راستای طراحی جدید، ورزشهای دیگری به لیست خود اضافه کرد و ریسک بزرگی را به جان خرید. زیرا که طراحی مجدد در یک اپلیکیشن موفق، راه رفتن روی لبه یک تیغ بود. اما راه آنالیز آزمونها از استرس بی گدار به آب زدن میکاهید. بدینتریب برای هر نوع ورزش یک آیکون بصری طراحی شد و هر آیکون به عنوان یک دکمه فراخوان (call-to-action) به حساب آمد.
افراد در علاقمندیهای خود دستهبندی شدند و دیگر مهم نبود که کاربر با چه ورزشی خود را به تناسب اندام میرسد. حال آنکه، در حالت قبلی، اپلیکیشن تناسب اندام در گروی یک سری فعالیتهای محدود بود.
- فرضیه A/B Testing:
Run Keeper دو حالت سابق و طراحی جدید را در جامعه ورزشی مورد آزمایش قرار داد.
حالتA : اساس کالری سوزی در یک سری فعالیت محدود مانند دویدن خلاصه میشد.
حالت B: ورزشهای جدید در قالب آیکونهای گرافیکی و دکمههای فراخوان در صفحه اصلی قرار گرفت.
مقایسه حالت و تغییر یافته
- نتیجه A/B Testing:
به طور غیرقابل باوری در حالت B، ورود به سیستم برای انجام فعالیتها (مشارکت کاربران) ۲۳۵ درصد افزایش یافت.
- آنالیز :A/B Testing
- با نمایش واضح هر یک از فعالیتهای موجود، مردم برای ورود به سیستم علاقه بیشتری از خود نشان دادند.
- دستهبندی رشتهها، به افراد قدرت انتخاب داد.
- این مهم همیشه لذت بخش است که برای انجام دادن یک فعالیت سخت پیشنهادهای متفاوتی وجود داشته باشد تا تنوع از سختی کار بکاهد.
- اضافه شدن علاقهمندیها به طبع طرفداران بیشتر و در ادامه کاربران بیشتری را ایجاد کرد.
- پوشش علایق و سلایق مختلف در صورت امکان شما را در مسیر توسعه قرار میدهد.
- تغییر اهداف در راستای گسترش، تمام قسمتهای کسبوکار را تحت شعاع قرار میدهد، بدینترتیب از دست زدن به ساختار موجود نترسید.
همانطور که مشاهده کردید این اپلیکیشن برای بزرگ شدن ابتدا هدف بزرگتری را تعریف کرد و سپس در راستای این هدف طراحیهای موجود را تغییر داد تا تطابق بین چشماندازهای جدید و طراحیها اتفاق بیفتد. آیا شما هم برای بزرگ شدن و تغییر مقیاس کسبوکارتان به تطابقها یا ریسکها فکر میکنید؟