Take a fresh look at your lifestyle.

استراتژی در تبلیغات

0


استراتژی در تبلیغات

بهترین استراتژی تبلیغاتی

بسیاری افراد به اشتباه تصور می کنند که تبلیغات خوب باید طنز، درام و یا دارای متن خوبی باشد. ولی حقیقت این است که موفقیت تبلیغات به دلیل استراتژی آن است. برای نوشتن یک تبلیغ خوب، استراتژی تبلیغات باید بر حسب نوع رابطه ای که بین خریدار و کالا وجود دارد، تعیین شود به این ترتیب که تبلیغ باید جهت ایجاد ارتباط بین ویژگی های محصول و اهداف و ارزش های مشتری طراحی گردد.

اقداماتی وجود دارد که با انجام آنها می توانید تبلیغات خود را بهتر و جالب تر طراحی کنید ولی اهمیت کمتری دارند. اگر استراتژی شما اشتباه باشد حتی ترکیب بهترین دستخط با بهترین طرح تصویری جهان شما را از این تنگنا نجات نخواهد داد. یک تبلیغ خوب و اصیل از نظر استراتژی بی عیب و دارای اجرایی کامل است.
صاحبان کسب و کار نیازمند آن هستند که نگاه واقع بینانه ای به کمپین های تبلیغاتی خود داشته باشند. معمولا این افراد به دنبال راه حل های موثر و کم هزینه برای کسب و کار خود هستند اما پیدا کردن کانالی موثر و کم هزینه برای تبلیغات شما بعید است؛ زیرا نمی توانید تمام این ویژگی ها را در یک کانال تبلیغاتی بیابید.
پس به همین دلیل شما باید بودجه خود را برای تبلیغات به کانال های مناسب اختصاص دهید، برای بهبود نتایج داده های خود تجربیات، مطالعات و … را در طول راه جمع آوری کنید؛ زیرا این کار باعث می شود در اندازه گیری و اثر بخشی کلی هزینه ها تاثیراتی را داشته باشد.

مخاطبان مورد هدف شما

images (3)بسیاری از کسب و کارهای کوچک به اندازه کافی هدفی برای تبلیغات خود ندارند، در صورتی که یکی از مزیت های اصلی تبلیغات، تبلیغات آنلاین است.
حال چگونه می‌توان در هر حرفه‌ای با تمرکز بر اذهان مخاطبان هدف به نتایج مفید و مناسبی رسید؟ مسلما در قرن حاضر هر فرد و سازمانی برای دستیابی به اهداف استراتژیک و بلندمدت به مقوله تمرکز بر اذهان مخاطبان هدف که همانا شناسایی و مرتفع ساختن نیازها و تقاضاهای دائما در حال تغییر آنان است، اهمیتی ویژه قائل است.
در واقع شما باید قادر به ایجاد مشخصات مشتری مورد هدف بر اساس داده هایی که جمع آوری کرده اید باشید. با استفاده از این اطلاعات و آنچه درمورد مشتریان فعلی می دانید می توانید جمعیت بیشتری را مورد هدف قرار دهید. اگر می خواهید بدانید تبلیغات آنلاین و یا خاموش برای کسب و کار شما مفید تر است یا خیر؛ خودتان تصاویر و عکس العمل مشتریان را از هر دو تبلیغات بر روی مشتریان چک کنید تا بدانید کدام یک موثر تر بوده است. سپس به سراغ آن هدف بروید.

اندازه گیری و پیگیری تبلیغات خود

بسیاری از کسب و کارهای کوچک به سادگی و بدون هیچ ایده ای شروع به تبلیغات می کنند و نمی دانند که آیا این تبلیغات مفید است یا خیر!
بعنوان مثال: استفاده از یک نوشیدنی در میان افرادی که آگهی آن را به یاد داشتند، کم تر از افرادی بود که آن را فراموش کرده بودند. تولید کننده نوشابه میلیون ها تومان صرف انجام تبلیغاتی کرده بود که باعث فروش نرفتن آن می شده است!

برخی از محققان حوزه تبلیغات بر این نکته واقف هستند که فقط مساله این است که نمی دانند کدام تبلیغات باعث فروش می گردد و با انجام کدام تبلیغات، پول خود را در آب ریخته اند. طبق تحقیقات انجام شده بر روی ۷۸ برند، مشخص شد که در بیش از ۷۰ درصد تبلیغات ارائه شده تاثیر کوتاه مدت بر فروش داشته اند. از این میان ۳۰ درصد تاثیر بلند مدت داشته اند.از طرفی نیز اگر به هزینه تبلیغات مانند هزینه های دیگری چون آب، برق، گاز و… می نگرید، سخت در اشتباهید. تبلیغات خود یک سرمایه گذاری است که باید برگشت داشته باشد، بنابراین در زمان ها و مکان هایی که مخاطب ندارید، تبلیغ نکنید.

زمان مناسب برای تبلیغات

images (4)در نگاه اول تبلیغات در طول سال ممکن است باعث گسترش بودجه شما شود پس به دنبال یک رویکرد عاقلانه باشید. زمان‌بندی تبلیغات تأثیر شگرفی در نتایج دارد. برای استفاده مؤثر از بودجه، تبلیغ کردن در زمان کسادی یا خارج از فصل خرید بسیار وسوسه‌انگیز است؛ اما برای رسیدن به بالاترین بازگشت در سرمایه‌گذاری، زمانی تبلیغ کنید که مشتریان قصد خرید دارند. در بعضی از مشاغل ۸۰ درصد از حجم فروش در زمانی کمتر از ۱۰ درصد از سال رخ می‌دهد.

اما اگر فکر می کنید که تبلیغات در طول ماه های سال باعث تقویت کسب و کارهای شما می شود و شانس بیشتری برای جذب مشتری دارید باید بگوییم هیج راهی برای حفظ یک بازاریابی مشابه و ابتکار تبلیغاتی در سراسر سال وجود ندارد.
اگر محصولات شما فصلی باشند پس باید تبلیغات خود را در فصل مناسب به بالاترین حد برسانید یا یک هفته زودتر از موعد مقرر این کار را انجام دهید.
مثلا در روز جمعه سیاه در کریسمس یا اعیاد، میزان خریدها بالا می رود. شما با تبلیغات در این فصل می توانید منافعی را برای خود از این تبلیغات به دست آورید در نهایت زمانی که رقبای شما شروع به تبلیغات می کنند شما با کنترل زمان و داشتن سرعت فراتر از آن ها پیش بیفتید.

نام برند

می توانید مشتریان خود را با تبلیغاتی مانند کپی نام روی محصولات، انتخاب رنگ تصاویر، لوگو و یا حروف، شناسایی و جذب کنید؟ در صورتی که این سوال پوچ به نظر می رسد و شما نمی توانید مانند شرکت های بزرگ و مشهور عمل کنید، پس اغلب اوقات با رنگ محصولات مشتری می تواند برند شما را شناسایی کند. ممکن است شناخت برند شما زمانبر باشد اما با گذشت زمان مشتریان شما با طرح بندی آگهی شما آشنا خواهند شد و این ممکن است باعث وسوسه شما برای تغییر نام تجاری شرکت شود و بخواهید نام تجاری خود را تغییر دهید؛ اما این کار بی اثر است و نیازمند زمان می باشد. شما باید با هدف، دنبال شناساندن برند خود به مشتریان مورد هدف باشید.

به خوبی از منابع خود استفاده کنید

images (5)همه شما اهمیت رتبه بندی سایت را در موتورهای جستجو می دانید و ممکن است به سادگی منابع جدید و آموزنده را به طور مداوم در وبسایت خود قرار دهید. با استفاده از برنامه هایی مانند گوگل Adwords و بینگ می توانید نتایج خوب و بالایی در SERP بدون نیاز به بهینه سازی پست برای انتخاب کلمات کلیدی به دست آورید.
اگر برای تبلیغات خود یک بودجه کمی را کنار گذاشته اید و یا قصد دارید در مجله های معروف و گران قیمت آگهی محصولات خود را درج کنید مبارزات انتخاباتی آگهی فیس بوک می تواند بسیار عملی تر باشد. باعث می شود مصرف روزانه خود را کنترل کنید و در کنار آنٔ یک ارزیابی صادقانه از منابع خود را در دسترس خواهید داشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ