Take a fresh look at your lifestyle.

می‌خواهید بچه‌های موفقی بزرگ کنید؟ بهترین برنامه تابستانی این است

0

https://telegram.me/businesstrend

مدارس در تعطیلات تابستانی هستند و این یعنی فصل خلاقیت، هوش و تقویت شخصیت فرزندانمان فرا رسیده است.

اما اگر فرصت ثبت‌نام فرزندتان برای کلاس شنا، کلاس برنامه‌نویسی یا ورزش را از دست داده باشید چطور؟ باید خوشحالی کنید. نه‌تنها صرفه‌جویی مالی بسیاری خواهید کرد، بلکه وضع فرزندتان هم بهتر می‌شود، چراکه روان‌شناسان بر این باورند که یکی از بهترین کارها برای مغزهای جوان … هیچ کار نکردن است. درست خواندید! کاری که فرزندتان لازم است تابستان امسال انجام دهد این است که مثل یک بچه‌ی خوب، بنشیند و حوصله‌اش سر برود.

به گزارش کوارتز، روان‌شناسان و متخصصان رشد کودک در مورد بیش‌ازحد شلوغ کردن برنامه‌ی بچه‌ها در تابستان هشدار داده‌اند چراکه باعث می‌شود وقتی برای پیدا کردن موضوعات موردعلاقه‌شان نداشته باشند. لین فرای، روان‌شناس کودک به کوارتز می‌گوید: «وظیفه‌ی شما به‌عنوان پدر و مادر بچه این است که برای وارد شدن به جامعه آماده‌شان کنید. اگر پدر و مادرها تمام وقتشان را صرف شلوغ کردن برنامه‌ی بچه‌ها کنند، بچه‌ها هرگز یاد نمی‌گیرند خودشان این کار را انجام دهند.»

مزایای کسالت

فرای و دیگر روان شناسان کودک تأکیددارند به‌جای سرگرم کردن فرزندتان و درگیر کردنش در فعالیت‌های مختلف در طول تابستان، باید به خاطر مزایای کسلی و سررفتن حوصله‌ی فرزندانتان جشن بگیرید. مطالعات و تحقیقات به وجود نسبتی بین کسلی و خلاقیت، حل مشکلات و استقامت دست‌یافته‌اند.

از آغاز زندگی، بچه‌ها همیشه از این‌که حوصله‌شان سر رفته است شکایت داشته‌اند. اما حال که فشار برای پر کردن لحظه‌به‌لحظه‌ی زندگی کودکان بالا رفته است، این کودکان شاید هرگز نتوانند بفهمند کسلی واقعاً یعنی چه. تابستان فرصت بسیار مناسبی برای «آموزش» این مهارت مهم به کودکان است. بعضی پدر و مادرها تصمیم دارند امسال کسلی و بی‌حوصلگی را به زندگی بچه‌هایشان تزریق کنند.

بریان دانهی در ستونش در Advance Media نیو جرزی می‌گوید:‌ «بچه‌هایمان کمپ تابستانی نخواهند رفت. برنامه‌ی من برای تابستان امسال بچه‌هایمان این است: کسالت. می‌خواهم بدجوری حوصله‌شان سر برود. دوست دارم از سر بی‌کاری خیابان را متر کنند. در کنار صدای بال ملخ‌ها و رعدوبرق‌های تابستانی، می‌خواهم دم به دقیقه صدای شیرین تابستانی خمیازه و کسالت را بشنوم.»

چگونه بر کسالت چیره شویم

هرکسی که کنار یک بچه‌ی کسل که دائم می‌گفته حوصله‌اش سر رفته بوده است، قبول دارد که تحملش کار آسانی نیست. چطور به بچه‌ها یاد بدهیم ذهنشان را باز کنند و بر کسالت چیره شوند؟

لین فرای در این زمینه در کوارتز پیشنهادی می‌دهد. در آغاز تابستان با فرزندتان بنشینید و فهرستی از کارهایی که ممکن است دوست داشته باشد تهیه کنید. فعالیت‌های متنوعی را انتخاب کنید، از ساده‌ترین‌هایی مثل خواندن دوباره‌ی تمام کتاب‌های مجموعه‌ی موردعلاقه‌شان یا دوچرخه‌سواری گرفته تا مواردی پیچیده‌تر مثل پختن غذایی از کشوری که دوست دارند به آن سفر کنند یا اختراع یک بازی فکری جدید. هر وقت صدای فرزندتان در آمد و بالاخره گفت حوصله‌اش سر رفته، تشویقش کنید دوباره به سراغ لیست برود و فعالیتی را انتخاب کند.

بعد از یک تابستان دنبال راه‌حل‌های خلاقانه گشتن و سرگرم کردن خودشان، شاید فرزندانتان حتی علاقه و مهارت جدیدی در خودشان کشف و ایجاد کنند و شما دیگر نیاز نداشته باشید برای آن هزینه کنید.

سخن آخر

در دنیای مدرن امروزی، کودکان (و همچنین افراد بزرگسال) به شدت با انواع ابزارها و سرگرمی‌های تکنولوژیک مشغول شده‌اند، در کنار آن والدین نیز به اشکال مختلف سعی می‌کنند اوقات فراغت فرزندانشان را پر کنند. اما آیا این کارها و این ابزارها قدرت فکر کردن و خلاقیت کودکان را تضعیف نمی‌کند؟ شاید بد نباشد در تابستان امسال جور دیگری در مورد اوقات فراغت فرزندانتان فکر کنید.

منبع: Inc

به اشتراک بگذاریدEmail this to someonePrint this pageShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on Twitter

پست‌های پیشنهادی

https://telegram.me/businesstrend

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ