Take a fresh look at your lifestyle.

ویلیام ریگلی موفقیت با آدامس‌های رایگان

0

ویلیام ریگلی (William Wrigley Jr.)صنعتگر آمریکایی و موسس شرکت Wm. Wrigley Jr. در سال ۱۸۹۱ بود. امروز این شرکت به سازمانی جهانی تبدیل شده و به بیش از ۱۸۰ کشور جهان محصولاتش را ارائه می‌دهد.

میراثی که در پس آن داستانی از مدیریت، نوآوری و درستی نهفته است و به بیش از یک قرن گذشته بازمی‌گردد، زمانی که این تاجر تصمیم گرفت به مشتری‌هایش یک محصول کوچک رایگان ارائه دهد.

ویلیام ریگلی در فیلادلفیا متولد شد اما به شیکاگو نقل‌مکان کرد تا ملزوماتی مثل صابون و بکینگ‌پودر بفروشد که در همین حین متوجه شد آدامسی که در کنار فروش محصولاتش به‌صورت رایگان به مشتریان ارائه می‌داد، بیشتر از آن محصولات محبوبیت پیدا کرده است. با توجه به استعدادی که در وجود او برای تشخیص فرصت‌ها بود، تمام انرژی‌اش را در جهت تولید آدامس‌ به کار گرفت.

در سال ۱۹۸۳ و در رکود اقتصادی، او دو برند از محصولاتش را که آدامس‌های نعنایی و میوه‌ای بودند معرفی کرد که به نمادهای شرکت تبدیل شدند و وقتی شرایط اقتصادی در سال‌های بعد بدتر شده بود، او ریسک بزرگی کرد و هرچه داشت برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی بسیار بزرگ سرمایه‌گذاری کرد. حرکتی که شرکت ریگلی را به سرعت به جایگاه برجسته‌ای در کشور رساند و پیش‌زمینه‌ای برای استراتژی تبلیغاتی آینده پیشگامانه شرکت شد.

شما هستید که همه چیز را ممکن می‌سازید

این شما هستید که به‌عنوان یک شرکت هر چیزی را ممکن می‌سازید و باز هم این شما هستید که به‌عنوان یک مدیر شرکت‌تان را به چیزی که هست تبدیل می‌کنید. شرکت ریگلی قدرتمند بود، زیرا هدایت‌کننده‌ای به مراتب نیرومندتر داشت.

این یکی از چندین خصوصیات کلیدی است که یک کسب‌وکار را تحت هدایت یک مدیر به بالاترین مرتبه می‌رساند. یکی دیگر از ویژگی‌های تحسین‌شده او اشتیاقش بود: «هیچ موفقیت بزرگی بدون اشتیاق به دست نمی‌آید.» او سعی کرد همیشه به این شعار پایبند بماند، زیرا عاشق کاری بود که انجام می‌داد: «هیچ چیز به اندازه یک کسب‌وکار سرگرم‌کننده نیست. نمی‌خواهم کار نکنم، بلکه تا وقتی سرپا هستم کار می‌کنم.»

ریگلی معتقد بود کسب‌وکار مانند زندگی برپایه ارتباطات بنا نهاده شده است، از این رو او مردم را دوست داشت. ریگلی سخت کار می‌کرد تا وفاداری را در میان کارکنانش به وجود بیاورد و تا آنجا که امکان دارد با آنها منصفانه رفتار کند. او یکی از نخستین مدیرانی بود که در آمریکا پنج روز کاری در هفته را برای کارکنانش قرار داد و شنبه‌ها را نیز تعطیل کرد.

او همچنین خدمات بیمه درمانی، عمر و سهیم شدن در سهام شرکت را نیز جزو مزایای کارکنانش در نظر گرفته بود. «همیشه خوش‌برخورد و صبور باشید، سر وقت حاضر شوید و هرگز بحث نکنید.» اینها نکاتی بود که او همیشه به کارکنانش یادآوری می‌کرد. یکی دیگر از خصوصیات ریگلی شهامت و پشتکارش بود و همیشه می‌گفت: «تردید و ترس بدترین دشمنان یک مرد هستند. تا زمانی که خود را باور داشته باشید هرکاری را می‌توانید انجام دهید.»

کیفیت حتی در کسب‌وکارهای کوچک اهمیت دارد

ویلیام ریگلی در هر کاری که انجام داد ثابت کرد که تمام تلاش خود را وقف آن کرده تا بهترین باشد و به بالاترین استاندارد کیفیت دست یابد. او زمانی که کسب‌وکارش را راه‌اندازی کرد قصد داشت ساختاری بسازد که هم خودش و هم شهر شیکاگو به آن افتخار کنند.

مهم نبود که ویلیام ریگلی چه پروژه‌ای را برای شروع در سر داشت تا آن را به کیفیتی مطلوب برساند، او همیشه به روش‌های پایه‌ای که داشت پایبند بود: «حتی در کسب‌وکاری کوچکی مثل تولید آدامس، کیفیت اهمیت دارد.» لازم نبود که او حتماً از همان ابتدا نتیجه را متوجه شود، از آنجا که مدیری صبور بود، می‌توانست به مدت طولانی منتظر بماند و تا آنجا که امکان دارد کار کند تا به نتیجه دلخواهش برسد، نتیجه‌ای که او را به بهترین تبدیل می‌کرد.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ