Take a fresh look at your lifestyle.

تابلوهای تبلیغاتی زاهدان دردسر ساز شده است

0


تابلوهای تبلیغاتی زاهدان دردسر ساز شده است

هجوم تابلوهای تبلیغاتی پر رنگ و لعاب و نورانی ، از جمله تابلوهای تبلیغاتی ثابت و تابلوهای با ال ای دی های روان و بسیار پرنور در خیابان های زاهدان خودنمایی می کند . در این میان تبلیغات پخش شده از این تابلوها ، لحظاتی توجه رانندگان و رهگذران را به خود جلب می کند و حتی گاه سبب حواس پرتی رانندگان می شود.
به گزارش مجله محیطی ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زاهدان در اینباره اظهار داشت : نصب تابلوهای ال ای دی و روان در معابر پرتردد ممنوعیت قانونی کشوری دارد .
وی ادامه داد : پلیس راهنمایی و رانندگی برابر ضوابط قانونی نمی تواند با این موارد برخورد کند و این موضوع مربوط به شهرداری است که متأسفانه با این مورد برخورد نمی کند ، زیرا از این طریق می تواند از فروشگاه و مغازه موردنظر عوارض دریافت کند .
سرهنگ ابوالحسن ملکی می افزاید : شهرداری این تابلوها را می بیند ، اما با سد معبر و سایر موارد اجرایی آن تا پایان سال هیچ برخوردی نمی کند و در پایان سال تنها برخورد شهرداری با افرادی که به نصب تابلوهای ال ای دی اقدام می کنند ، دریافت عوارض برای تأمین منابع مالی است .
وی خاطر نشان کرد : تقاطع خیابان معلم و دانشگاه در زاهدان، یکی از مکان هایی است که نصب بیلبورد در آن ممنوع است زیرا موجب حواس پرتی رانندگان می شود و در این رابطه با شهرداری مکاتبه هایی هم انجام داده ایم اما شهرداری برای تأمین منابع مالی خود این کار را انجام نمی دهد. حتی برخی کسانی که تابلوهای ال ای دی و روان نصب می کنند اعلام می کنند اگرچه این کار را انجام دادند اما اخطاری از شهرداری نداشتند .
سرهنگ ابوالحسن ملکی می گوید : استان زاهدان بیشترین تعداد تابلوهای تبلیغاتی را دارد که آن هم به واسطه ضعف شهرداری است . در شهرها و استان های دیگر همچون مشهد که یک شهر گردشگری است در خیابان های اصلی تابلوی روان و ال ای دی دیده نمی شود، اگرچه ممکن است در معابر فرعی یا برخی کوچه ها وجود داشته باشد .
وی اظهار داشت : در مکاتبات با شهرداری خواسته ایم برخورد خود را در این زمینه بیشتر کنند ، اما اقدامی انجام نشده و حتی شهرداری جواب نامه پلیس را هم نداده است .
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری زاهدان نیز اظهار داشت : شهرداری اقدامات لازم را برای جمع آوری تابلوها انجام می دهد، اکنون هم آیین نامه جامع تبلیغات عمومی تدوین و مصوب شده است .
محمد آذرمینا می افزاید : پیش از این برنامه ای در رابطه با حذف تابلوهای تبلیغاتی نبود و محدودیت ترافیکی هم وجود نداشت به همین دلیل مردم هم اقدام به نصب تابلوها می کردند اما اکنون ساماندهی آن ها در دستور کار قرار دارد و حتماً انجام می شود .
وی یاد آور شد : از سال گذشته کار جمع آوری تابلوهای موجود در معابر و پیاده روها آغاز شده و بیشتر تابلوهای تبلیغاتی در این مکان ها جمع آوری شده است . امسال هم این طرح ادامه دارد و تابلوها و دیگر عناصری که در پیاده رو است در کل مناطق شهری جمع آوری می شود . برای برخی تابلوهای ال ای دی عمود بر ساختمان هم اخطاریه داده و به شهروند تذکر داده می شود تا تابلوی موردنظر را به صورت موازی نصب کند که مشکل ترافیکی ایجاد نشود .
این مدیر تاکید کرد : مشکلی که در حال حاضر باعث کاهش دید راننده و حواس پرتی و گاه بروز تصادفات می شود ، عمود برنما بودن تابلوی تبلیغاتی است که مستقیم دید راننده را آزار می دهد و در صورتی که موازی نصب شود مشکل حل خواهد شد . هنوز برای نصب تابلوها ازمردم جریمه دریافت نکردیم و مطابق با قوانین خودمان آن ها را جمع آوری می کنیم .
آذرمینا درباره عوارض دریافتی از تابلوهای تبلیغاتی در پایان اظهار داشت : تابلوهای نصب شده در خیابان به دلیل این که نصب آن ها خلاف است جمع آوری می شود ، اما واحدهای تجاری می توانند براساس آیین نامه واحد صنفی ، یک تابلو بر سر در مغازه خود اعم از ال ای دی و ثابت با ابعاد مشخص نصب کنند و در صورتی که مازاد بر یک تابلو باشد یا از ابعاد مجاز بیشتر باشد باید عوارض پرداخت کنند . کسبه هم برای نصب تابلو علاوه بر واحد صنفی باید از شهرداری استعلام کنند که در برخی موارد این اتفاق نمی افتد و بدون اجازه اقدام به نصب تابلو می کنند و همین امر سبب می شود هنگام پرداخت عوارض معترض باشند .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ