Take a fresh look at your lifestyle.

تاثیرات نوآوری برای توسعه برند

0


تاثیرات نوآوری برای توسعه برند

برند ها می توانند منجر به خلق ایده های جدید در مورد محصولات و خدمات شرکت شوند. برخورداری از برندی قدرتمند در موفقیت فعالیت های تحقیق و توسعه، راه گشا است و تصورات سازمان از آینده فعالیت ها و خلاقیت ها را در جهت ارزش آفرینی کسب و کار هدایت می کند.

برند های برتر قادرند هیجانات و عواطف مصرف کنندگان خود را برانگیزند.مصرف کنندگان به این نام ها اعتماد داشته و بیش از سایر برند ها از آنها انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند نوآوری می تواند برای سازمان ها فریبنده و گمراه کننده باشد، اما برای این که ایده های نوآورانه با موفقیت به مرحله ظهور برسند باید با مدیریت برند به شیوه مقتدرانه و اثر بخش همراه باشند.

تاثیرات نوآوری برای برند

imagesواژه نوآوری بسته به جایی که استفاده می‌شود معانی متفاوتی دارد؛ در مبحث برندسازی این واژه به معنی پیدا کردن روش‌های بهتر و جدیدتر برای عرضه تمام چیزهایی است که در تجربه مشتری دارای اهمیت هستند.
نوآوری پیش نیاز برندهایی است که می‌خواهند از زوال در حافظه کوتاه‌مدت اجتناب کرده و در حافظه بلندمدت مستقر شوند. در دنیای شتابان کنونی مصرف‌کنندگان خیلی زود خسته و دلزده می‌شوند. محصولات و خدماتی که امروز اعجاب برانگیز هستند و همه توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند می‌توانند فردا کهنه، کسل‌کننده و ملال آور بشوند.
وقتی جهت گیری برند به سمت جذب مشتریانی باشد که خریدهای متوالی انجام می‌دهند (نه مشتریانی که تنها یکبار خرید می‌کنند)، سیاست اصلی بنگاه نیز تنها می‌تواند توسعه و پیشرفت مداوم باشد. تحقق چنین امری فراتر از قرار دادن مجموعه از فعالیت‌های منفرد و جدا از هم در کنار یکدیگر است (کاری که اغلب بنگاه‌ها انجام می‌دهند).
تنها راه برای دستیابی به برند نوآور و پر ثمر با صرف هزینه مناسب، داشتن یک سیستم است. سیستمی که علاوه بر تعیین نحوه مواجهه مثبت و قدرتمند با حسگر‌های مشتری، این کار را به صورت مداوم، هماهنگ و بدون تنافض انجام دهد. چنین سیستمی در عین حالی که منضبط و نیرومند است باید انعطاف‌پذیری لازم را برای بروز افکار جدید، ایده‌های نو و پیشرفت و توسعه در کالبد خود داشته باشد.

نقش برند های قدرتمند به نوآوری در سازمان ها

images (1)در عصر ما نوآوری به منزله عامل اصلی و کلیدی موفقیت کسب و کارها است و شعار مدیران موفق امروزی؛ « نوآوری یا نابودی » است. اندرز بسیاری از استادان عرصه مدیریت این است که «روح و جان کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت است». اگر ایجاد نوآوری در کسب و کار خود را صرفا عامل سودآوری در نظر بگیریم، خطای بزرگی مرتکب شده ایم.

شرکت Apple، بهترین نمونه از شرکتی نوآور از برند قدرتمندی برخوردار است که به خوبی توسط کارکنان و مشتریان درک شده و دارای هدف روشنی است. هدف Apple این است؛ « توسعه تکنولوژی هایی که امکان برخورداری از مزیت ها و امکانات تصویری، ویدئویی و موسیقی را برای افراد فراهم می آورد ». برخورداری از این هدف روشن، نام Apple را با تعالی در عرصه طراحی و نوآوری تکنولوژیکی مترادف کرده است. به این ترتیب نام Apple به برند معروف و محبوب کارکنان و مشتریان خود، تبدیل شده است.
برخورداری از این ویژگی برای شرکت مزیتی منحصر به فرد است. کارکنانی که در زمینه تولید محصولات جدید فعالیت می کنند، دلیل محبوبیت Apple را در نزد مشتریان خود به درستی درک می نمایند. آنها انتظارات مصرف کنندگان را دانسته و ویژگی هایی را که می تواند محصول را برای آنها جذاب و شگفت آور نماید، تشخیص می دهند. قدرت این برند گرایش و جهت گیری های خاصی را نسبت به بازار ارائه کرده و فعالیت های نوآورانه آن را هدفمند می کند.

نوآوری های تبلیغاتی برند های معروف

brandInnovationبرندهای معروف در بخش های مختلف با دست زدن به نوعی نوآوری در تبلیغات خود به دنبال جلب توجه نسل جوان هستند. آن ها می‌دانند که نسل جدید بر خلاف نسل قبلی خواستار ایجاد نوعی تعادل بین تمایلات جوانی و تفکرات منطقی برای زمینه سازی یک آینده روشن بر اساس ارزش هایی منحصر به فرد هستند.

بانک جهانی Barclay برای جذب جوانان از نویسنده و بازیگر کمدی ” استفان مرچنت ” در آگهی های تبلیغاتی خود استفاده می‌کند که خود بیانگر بررسی های روانشناسی این بانک درباره هویت و خصوصیات شخصیتی این نسل جدید می‌باشد.
” مایک استیونسون ” مدیر کل موسسه ارتباطات ” Thinktastic ” بر این باور است که گروه سنی جوان انتظارات مخصوص به خود را دارد. این افراد کارهایی را انجام می‌دهند که نسل های گذشته نمی‌توانستند دست به آن ها بزنند. آن ها به دنبال کسب تجربه ای جدید در خرید کالا های مارک دار با قیمت هایی گزاف هستند.

شرکت های خودرو سازی نیز به این نکته پی برده اند که این نسل جدید از پتانسیل بالایی برای خرید و در نتیجه رونق بخشیدن به بازار برخوردارند. شرکت ” آلفا رومئو ” مدل جدیدی از خودرو با عنوان ” Alfa Mito ” را به بازار عرضه کرده است. این کار با هدف تشویق نسل جوان به خرید این خودرو اسپرت صورت گرفته است. در گذشته این شرکت تلاش می‌کرد تا خریداران جوان تری برای تولیدات خود بیابد اما قیمت های آن چندان مناسب نبود. در حال حاضر پس از گذشت چند ماه از ورود ” Alfa Mito ” به بازار فروشندگان با نسل جدیدی از خریداران خودرو مواجه شده اند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ