Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی رابطه‌ مند

0

پرسش: مدیر کسب‌وکاری در حوزه پوشاک هستم. کسب‌وکارم آنلاین است و معمولا مشتریان از طریق ثبت سفارشات، کالاهای خود را دریافت می‌کنند. تا به‌ حال برای اداره کسب‌وکارم از شیوه‌های بازاریابی سنتی و کلاسیک استفاده کرده‌ام ولی مشاوران عنوان می‌کنند که با تغییر روحیات مشتریان باید سبک و سیاق روش‌های بازاریابی‌ام را تغییر و شیوه تازه‌ای را مورد استفاده قرار دهم. در صورت امکان راهنمایی بفرمایید که باید چه روندی را برای اداره کسب وکارم اجرا کنم؟

پاسخ کارشناس: در بازار امروز هر کدام از مشتریان برای کسب‌و‌کارها ارزش افزوده‌ای محسوب می‌شوند و کسب‌وکارها برای به‌دست آوردن آنها و سهم بیشتر بازار دائما در حال مبارزه هستند. بنابراین روز به روز هزینه حفظ مشتریان در بازار درحال افزایش است و کسب‌وکارها در این باره باید هزینه‌های بیشتری را صرف کنند.

کسب‌وکارهای امروزی به خوبی می‌دانند که از دست دادن یک مشتری در چنین بازارهایی چه خسارت جبران‌ناپذیری را برای برندها به همراه خواهد داشت. به همین دلیل کسب‌وکارها سعی می‌کنند از روش‌های بازاریابی سنتی فاصله بگیرند و سراغ روش‌های بازاریابی بروند که در آن تکنیک‌های مختلفی در جهت حفظ مشتریان وجود دارد.

در چنین روش‌هایی تاکتیک‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارها با اجرای آنها در مشتریان ایجاد تعهد می‌کنند. تعهدی که با وجود آن‌ مشتریان نسبت به کسب وکار وفادار شده و به راحتی در بازار پرهیاهو برند خود را تغییر نمی‌دهند. در این تاکتیک‌ها روش‌های مختلفی در رابطه با ایجاد ارتباط بهتر میان خریدار و مشتری وجود دارد.

این تاکتیک‌ها به‌عنوان ابزاری برای ترفیع در فروش نیز به کار گرفته می‌شوند. کسب‌وکار‌ها بعد از اجرای چنین شیوه‌هایی و ماندگار کردن مشتریان می‌توانند با اطمینان به حیات خود ادامه دهند. البته ادامه حیات آنها منوط به این است که رفتارشان را با مشتریان تغییر ندهند و همچنان روش‌های تازه‌‌تری را در جهت ارتباط بهتر با مشتریان اجرا کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ