Take a fresh look at your lifestyle.

آغاز دومین دوره نگارخانه ای به وسعت شهر در تهران

0

در دومین دوره رویداد هنری « نگارخانه‌ای به وسعت شهر » که از اول خردادماه آغاز شده است ، ۸۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی بر روی ۲ هزار سازه تبلیغاتی تهران به نمایش درآمد .
به گزارش پایگاه محیطی ، در این دوره از این رویداد هنری که همزمان با میلاد با سعادت مهدی موعود (عج) آغاز شده است ، آثار هنری که با موضوع ولیعصر (عج) خلق شده‌اند نیز در معرض دید شهروندان قرار گرفتند .
در این طرح آثاری از مسعود نجابتی، سید وحید موسوی جزایری، سید محمد موحد حسینی و کتیبه‌هایی از دوران صفویه و قاجاریه که در اماکن مقدسی همچون مسجد جمکران خلق شده‌اند به صورت گسترده در سطح شهر تهران به اکران درآمده است.
عیسی علیزاده ، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در اینباره گفت : در این رویداد فرهنگی از کمک مناطق ۲۲ گانه شهرداری در اکران بیشتر آثار استفاده کردیم و در این طرح علاوه بر اکران آثار هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی با توجه به همزمانی این رویداد با اعیاد شعبانیه و هفته فرهنگی خرمشهر بخشی از آثار این دوره به این مناسبت ها اختصاص یافته است .
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه اولین دوره برپایی نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر بهار سال گذشته بود، گفت : امسال نیز از یکم تا ۱۰ خرداد ماه روی تمامی سازه‌های تبلیغاتی، تجاری و فرهنگی این نگارخانه به نمایش درآمده است.
سید مجتبی موسوی ، افزود : تقریبا نیمی از آثار متعلق به هنرمندان ایرانی و نیمی دیگر متعلق به هنرمندان خارجی است .
وی ادامه داد : در آثار ایرانی هم حدود ۲۰۰ اثر شامل هنرهای اسلامی اعم از خوشنویسی ، نسخ خطی و آثاری که در معماری اسلامی وجود دارد ، می‌شود .
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه آثار هنری استفاده شده ، آثار شاخص ایران و جهان هستند، ادامه داد : در نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر آثار هنرمندانی مانند : کمال‌الملک یا شاگردان او به نمایش در آمده است . همچنین از آثار هنرمندان معاصر هم در این طرح استفاده شده است .
موسوی خاطر نشان کرد : در این دوره از نگارخانه ، به دلیل اینکه در ایام برپایی دو مناسبت نیمه شعبان و سالروز آزادسازی خرمشهر قرار گرفتیم ، آثار هنری مربوط به این مناسبت‌ها را انتخاب و به معرض نمایش گذاشته‌ایم که بیش از ۴۰ اثر مربوط به این دو مناسبت است .
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران ، به شیوه جانمایی این آثار اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه در این دوره زمان بیشتری در اختیار داشتیم سعی شده است در انتخاب جانمایی آثار دقت عمل بیشتری انجام شود. آثاری که در محورهای بزرگراهی قرار دارند به گونه‌ای هستند که اگر فردی با سرعت زیاد حرکت کند، بتواند جزئیات مناسب اثر را هم درک کند.
موسوی تاکید کرد : اگرچه که جای مناسب برای نمایش این آثار نمایشگاه‌ها ، گالری و موزه‌هاست اما یکی از اهداف این طرح آوردن آثار هنری به سطح و فضای شهری است ، نمایش برای شهروندانی که ممکن است حتی یک بار هم به موزه یا گالری نرفته باشند یا هیچ کتاب هنری را ورق نزده باشند . در این طرح مردم برای چند روز هر چند کوتاه با آثار هنری معروف ایران و جهان آشنا می‌شوند.
گفتنی است ، در این دوره از اجرای این طرح آثاری که حتی در موزه ایران باستان نگهداری می شد و مربوط به سه هزار سال قبل است به نمایش در آمده و برخی آثار مربوط به ظروف سفالی یا آبگینه است .

تعدادی از تصاویر این تابلوهای تبلیغاتی را مشاهده نمایید :

نگارخانه ای به وسعت شهر

نگارخانه ای به وسعت شهر

نگارخانه ای به وسعت شهر

نگارخانه ای به وسعت شهر

نگارخانه ای به وسعت شهر

نگارخانه ای به وسعت شهر

نگارخانه ای به وسعت شهر

تابلوهای نگارخانه ای به وسعت شهر

سازه های نگارخانه ای به وسعت شهر

IMG_3947

1

3

5

6

Untitled

نگارخانه ای به وسعت شهر

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ