Take a fresh look at your lifestyle.

نظر سنجی

0

پرسش: محصول جدیدی را در حوزه مواد‌غذایی به بازار ارائه داده‌ام و می‌خواهم درباره کیفیت آن از مخاطبان نظرسنجی کنم. برای انجام نظرسنجی چه روشی را به من پیشنهاد می‌دهید؟

پاسخ کارشناس: برای انجام نظرسنجی روش‌های مختلفی وجود دارد و می‌توان نظرسنجی را از طریق پرسشنامه یا مصاحبه انجام داد. نظرسنجی به روش‌های مختلفی از جمله حضوری، تلفنی، پستی یا از طریق وب انجام می‌شود. اگر امکان انجام نظرسنجی به‌صورت حضوری برای شما فراهم است و بودجه لازم را برای انجام آن دارید، از این طریق به بهترین اطلاعات دسترسی پیدا خواهید کرد.

در صورتی که این امکان برایتان مهیا نیست می‌توانید به‌صورت تلفنی از مشتریان خود نظرسنجی کنید. انجام این کار هم مستلزم در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی از مشتریان و شماره تماس آنهاست تا نتایج بهتری نسبت به نظرسنجی‌های تصادفی حاصل شود.

یکی دیگر از روش‌های نظرسنجی استفاده از روش‌های پستی است که البته این روزها جای خود را به نظرسنجی از طریق وب داده است. اگر کسب‌و‌کار شما وب‌سایتی فعال یا حضوری مناسب در شبکه‌های اجتماعی دارد و بستر نظرسنجی از طریق وب برای شما مهیاست، این روش می‌تواند بهترین روش و کم‌هزینه‌ترین شیوه برای شما باشد.

از دیگر مزایای این روش می‌توان به دسترسی گسترده مشتریان اشاره کرد. فقط این نگرانی وجود دارد که استقبال کمی از نظرسنجی صورت بگیرد. برای بالا بردن تعداد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی می‌توانید موارد تشویقی و جوایزی را به قید قرعه برای مشتریان در نظر بگیرید و آنها را به مشارکت ترغیب کنید. بهتر است این جوایز از محصولات خود شما باشد؛ مثلا می‌توانید اشتراک سالانه یک محصول خاص را به مشتری سفارش دهید.

در صورتی که تعداد شرکت‌ها باز هم به حد نصاب نرسید، می‌توانید این جوایز و سیاست‌های تشویقی را به مشتریانی اختصاص بدهید که دوستانشان را از انجام نظرسنجی مطلع کرده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ