Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

0


اهمیت تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

نمایشگاه، پدیده ای برآمده از دنیای مدرن است که بنا به ضرورت تولید و عرضه انبوه کالا در سده نوزدهم ظهور کرد.بیش از صد و پنجاه سال از نمایشگاه ها ید پارک لندن که سرآغاز به نمایش درآمدن جهان تکنولوژیک بود می گذرد، در ایران نیز فضاهای نمایشگاهی سابقه چهل پنجاه ساله دارند و سالانه صدها نمایشگاه مختلف در سطوح شهری،استانی،ملی و بین المللی در کشور برگزار می شود که برغم تفاوت های هویتی، به لحاظ نحوه برگزاری و ارائه کالا و خدمات، ساختاری یکسان دارند.

در این مدت، نمایشگاه ها به عنوان یکی از کارآمدترین و قوی ترین ابزار تجارت به رسمیت شناخته شده اند.محلی مقرون به صرفه از جهت زمان، انرژی و سرمایه، برای ملاقات چهره به چهره بازار و مخاطب، کشف بازارها و مشتریان جدید، حفظ و تجدید ارتباط با بازارهای قبلی، نمایش زنده محصولات و خدمات، شناخت و مطالعه رقبا و تکنولوژی های جدید و در نتیجه تسریع روند تولید و فروش و همه اینها در یک زمان و یک مکان فرصتی را پدید می آورد تا برای رقابت و اقدام درست در جهت ارتباط موثرتر و بیشتر دیده شدن، صاحبین برند اقدام به اجرای تبلیغات محیطی در این مکان ها می نمایند.

وجود مخاطبان بازار هدف یکی از مزیت های فوق العاده ایست که در محل نمایشگاه بین المللی به چشم می خورد. متخصصانی که هر کدام با یک هدف و انگیزه خاص وارد نمایشگاه بین المللی شده است می توانند چشمانی مناسب برای دیده شده آگهی های تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی باشند.

اهمیت تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

یکی از نکات قابل اهمیت تبلیغات محیطی در نمایشگاه های بین المللی تاثیر مستقیم تبلیغات بر روی مخاطبین هدف می باشد که از جمله دلایل ورود مشتریان به نمایشگاه بین المللی تنوع در اجناس و قیمت مناسب آن ها می باشد و به همین جهت تبلیغات محیطی در نمایشگاه برای نشان دادن کیفیت کالا ها یا محصولات اهمیت ویژه ای خواهند داشت.

تبلیغات در نمایشگاه موقعیتی را فراهم می آورد که امکان نمایش تعدادی آگهی در مدت زمانی که مخاطبین حضور دارند قابل نمایش است و از طرفی با توجه به نوع برگزاری نمایشگاه قشر خاصی از مخاطبین مورد هدف تبلیغات قرار می گیرند.
شانس فروش محصولات برای آن دسته از برندهای مناسب است که در نمایشگاه غرفه های آنها وجود دارد و مخاطبین با دیدن تبلیغات آنها به بازدید و خرید ترغیب خواهد شد.

انواع موقعیت های تبلیغاتی در نمایشگاه بین المللی

  • داخل سالن اصلی نمایشگاه بین المللی: سالن عرضه محصولات درنمایشگاه های بین المللی را تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ پر کرده است و به گونه ای تنوع تبلیغات زیاد است که در معرض دید مستقیم مخاطبان قرار دارد و می توان از آن به عنوان دنیای تبلیغات نمایشگاهی یاد کرد.
  • داخل محوطه نمایشگاه بین المللی: پر استقبال ترین نوع سازهای تبلیغاتی بیلبوردها وتلویزیون های تبلیغاتی که در محوطه بیرونی نمایشگاه مورد استفاده قرار میگرند و به دلیل نزدیکی این گونه تبلیغات با مخاطبین، بازدیدکنندگان بیشماری به سوی غرفه های آنها درنمایشگاه جذب خواهند شد.
  • خیابان های ورود به نمایشگاه بین المللی: به دلیل اینکه برگزاری هر نوع نمایشگاه در تاریخ معین می باشد عموما خیابان های ورود به نمایشگاه های بین المللی دچار ازدحام جمعیت و ترافیک می شود و از همین رو امکان دیده شدن تبلیغات بطور دقیق دوچندان می گردد.
  • محوطه پارکینگ نمایشگاه: محوطه پارکینگ نمایشگاه های بین المللی یکی از موقعیت های مطلوبی برای اجرای تبلیغات محیطی می باشد و باعث به وجود آمدن زمینه مساعد برای فضای رقابتی تر می باشد که تمامی افرادی که با خودرو شخصی به پارکینگ مراجعه نموده اند، تبلیغات را می توانند ملاحضه نمایند.

انواع نمایشگاه‌ها

نوع نمایشگاهی که در آن شرکتی حضور می ‌یابد بر‌پایه‌ هدف‌ها و استراتژی‌های سازمانی تعیین می‌شود. استفاده‌ موثر از نمایشگاه‌ها می‌تواند با صرف زمان و هزینه‌ی کم فراهم شود.نمایشگاه ها عمدتا به دو نوع تقسیم می شوند:

  • نمایشگاه کالاها و خدمات تجاری
  • نمایشگاه کالاها و خدمات مصرفی

مزایای تبلیغات در نمایشگاه بین المللی

  • افزایش سطح فروش لحظه‌ای در فضای نمایشگاه‌ها
  • افزایش سطح سفارشات خرید مشتریان
  • ارتقای تصویر ذهنی مشتریان از شرکت و پدیدار ساختن نام‌ و‌نشان تجاری در مقابل نگاه مشتریان
  • هدف‌ گذاری بر مخاطبان خاص
  • تثبیت حضور شرکت در عرصه بازار
  • بهبود کارایی و اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی
  • رویارویی مستقیم با مشتریان ،رقبا و تامین‌کنندگان
  • جلب مشتریان جدید و بالقوه
  • معرفی کالاها و خدمات جدید شرکت
  • نشان‌دادن محصول جدید به شیوه‌ای که از سایر کانال‌های بازاریابی امکان پذیر نیست.
  • جذب و استخدام توزیع کنندگان و فروشندگان
  • آموزش به مخاطبان هدف شرکت

نمونه ای از تصاویر تابلوهای تبلیغاتی در نمایشگاه بین المللی

تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی

originalimage

آشنایی با تبلیغات در نمایشگاه های بین المللی

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ