Take a fresh look at your lifestyle.

بحران در توزیع

0

پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه توزیع خواربار هستم. در این کسب وکار محصولات حوزه خواربار از طرف تولیدکنندگان دریافت و در میان مشتریان درخواست‌کننده توزیع می‌شود. توزیع محصولات از طریق سفارشات آنلاین انجام می‌شود.

مدتی است ارسال سفارشات به دلیل حجم بالای درخواست‌ها با مشکل مواجه و سازمان با بحران روبه‌رو شده است. بحران به حدی است که کسب وکار به سمت ورشکستی سوق پیدا کرده‌ است. در این باره راهنمایی بفرمایید که برای خلاصی از این بحران چه شیوه‌ای را اجرا کنم؟

پاسخ کارشناس: وقتی کسب وکار در این شرایط قرار می‌گیرد، خلاصی از آن شیوه راحتی نیست و باید کسب وکار سراغ بررسی عللی برود که باعث پیشامد این اتفاق بوده ‌است. علل پیش آمده برای هر کسب‌وکاری با کسب وکار دیگر متفاوت است و راهکارهای هر کدام نیز با یکدیگر فرق خواهد داشت. البته امکان دارد در برخی موارد یکسری از علت‌ها در کسب وکارها با یکدیگر مشترک باشند.

عللی مانند۱- توسعه بی‌موقع کسب‌وکار؛ برخی از کسب وکارها برای کسب سود بیشتر اقدام به توسعه شتاب‌زده می‌کنند؛ توسعه‌ای که اگر با برنامه‌ریزی درستی صورت نگیرد باعث شکست کسب وکار می‌شود. برند برای توسعه باید کشش بازار و تقاضای مشتریان را در نظر بگیرد.

۲- فراهم نبودن زیرساخت‌های الکترونیکی کسب وکار آنلاین؛ اگر این زیرساخت‌ها فراهم نباشد، درخواست بسیاری از مشتریان بی‌جواب می‌ماند. وقتی مشتریان محصول خود را به موقع دریافت نکنند از کسب وکار ناراضی و دور می‌شوند و این اتفاق کسب وکار را با بحران مواجه خواهد کرد.

۳- تخفیفات بیش ازحدی است که برخی از کسب وکارها به مشتریان‌شان می‌دهند. افراط در این زمینه نیز کسب وکار را با بحران ورشکستگی روبه‌رو می‌کند. به دلیل وجود رقبای زیاد در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین، برخی از آنها سعی می‌کنند محصولات خود را با قیمت پایین عرضه کنند. این شیوه عملکرد باعث می‌شود کسب وکارهای مورد نظر، سرمایه‌گذاران خود را از دست بدهند. پس تخفیفات بیش از حد یک شیوه اشتباه است، چرا که کسب‌وکارها را دچار بحران می‌کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ