Take a fresh look at your lifestyle.

ثروت‌ آفرینی از پرطرفدارترین ورزش جهان

0

فوتبال یکی از ورزش‌های پرطرفدار جهان است. جالب است بدانید که کشور ایران از نظر علاقه به فوتبال در رده‌های بالای جهان قرار دارد و در ایران مشاهده خواهید کرد که افراد خردسال، نوجوان، جوان و پیشکسوت در خیابان یا مکان‌های ورزشی عمومی فوتبال بازی می‌کنند. فوتبال یکی از ورزش‌هایی است که همه علاقه دارند وارد آن شوند و در آن پیشرفت کنند.

شاید یکی از دلایل این علاقه، ستاره شدن یا همان معروف شدن در جامعه است. اما این تنها بخشی از ماجرا است و تنها افرادی می‌توانند در این بخش به‌طور کامل موفق شوند که همه مراحل آن را با موفقیت سپری کنند.

در گذشته برخی افراد با توجه به علاقه ذاتی خود وارد عرصه فوتبال می‌شدند اما امروز افزایش مدارس فوتبال نشان می‌دهد که رقابت در این ورزش پرطرفدار، بسیار بالا گرفته و تنها تعداد اندکی از افرادی که وارد آن می‌شوند می‌توانند به مدارج بالاتر راه یابند.

اگر شما دارای یک مدرسه فوتبال هستید بد نیست نگاهی به این گزارش بیندازید. البته افرادی که وارد هر شغلی می‌شوند از زیر و بم آن اطلاع دارند اما ممکن است ریزه‌کاری‌هایی که در این گزارش نوشته شده برایتان تازه و نو باشد.
 
استفاده از تست‌های روانشناسی

در مدرسه فوتبال کار شما تعریف شده و مشخص است و باید به تربیت افرادی بپردازید که در مرکز یادگیری فوتبال ثبت‌نام می‌کنند. اما برخی افراد برای گذراندن اوقات فراغت فرزندان خود آنها را در کلاس‌های مختلف ثبت نام می‌کنند و ممکن است این کار برای فرزند علاقه‌ای به وجود نیاورد و اصلاً وی را در ادامه راه موفق نکند، در نتیجه شما باید در ابتدای ثبت نام از فردی که قرار است در کلاس شما حضور داشته باشد یک تست روانشناسی بگیرید.

این کار باید توسط یک روانشناس گرفته شود تا میزان علاقه وی به فوتبال سنجیده شده و به کار خود ادامه دهد. این روانشناس می‌تواند متوجه شود که وی از روی علاقه ثبت نام کرده یا از روی اجبار که بین این دو تفاوت بسیار زیادی است و شما افرادی را انتخاب کنید که هم از آمادگی بدنی بالایی برخور دارند و هم به این کار علاقه دارند. سعی کنید در زمان ثبت‌نام از تبلیغات نامتعارف بپرهیزید و تلاش‌تان بر این باشد که خروجی کار خود را که حضور بازیکنان‌تان در لیگ برتر فوتبال است قوی کنید.

برگزاری کلاس در دوران تحصیل

برخی افراد هستند که کلاس‌های خارج از مدرسه را تنها در تابستان می‌روند و این کار به دلیل تداخل ساعت کلاس با ساعت مدرسه است و شما باید برای این کار یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. ساعت کلاس را باید به‌گونه‌ای تنظیم کنید که همه محصلان بتوانند در تابستان و زمستان به کلاس بیایند و با عشق و علاقه به کار خود ادامه دهند.

وضعیت تحصیلی نباید مانع پیشرفت ورزشی شود و همین‌طور بالعکس و این موضوع باید برای همه خانواده‌ها حل شود که پیشرفت ورزشی در ازای افت تحصیلی نیست و می‌توان هر دوی آنها را در کنار هم افزایش داد.

به‌طور معمول بسیاری از مدارس تا ساعت ۱۵ مشغول تدریس به محصلان هستند و شما می‌توانید کلاس خود را ساعت ۵ یا ۶ بیندازید تا فرد تحت آموزش بتواند در این میان استراحتی داشته باشد. شما باید در فصل‌های مختلف به کمک یک کارشناس تغذیه روی وضعیت خوراک بازیکنان خود نظارت داشته باشید و از آنها بخواهید که این رژیم غذایی را رعایت کنند.

وقتی صحبت از فوتبال می‌شود همه یاد توپ می‌افتند اما بخش زیادی از کار فوتبالیست در انجام حرکات بدنسازی سپری می‌شود و تا زمانی‌که بدنی آماده دویدن در طولانی‌مدت نباشد، نمی‌توان توقع تکنیک داشت. برای این کار باید از یک مربی بدنسازی کمک بگیرید تا هم قد افراد تحت آموزش بلند شود و هم بتوانند بدنی آماده برای فوتبال داشته باشند.

انجام حرکات بدنسازی مهم‌ترین اصول هر ورزشی است که فوتبال نیز از آن بی‌بهره نیست و تنها افرادی در این ورزش موفق خواهند بود که بتوانند این کار را به‌طور کامل انجام داده و خود را در این راه تقویت کنند.

حضور در مسابقات مختلف

برای اینکه بتوانید به بازیکنان خود انگیزه بدهید حتماً در مسابقات مختلف مانند دهه فجر و جام رمضان حضور پیدا کنید. برای این کار باید از بهترین بازیکنان خود بهره ببرید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در این میان برخی مسابقات نیز در محله‌های مختلف برگزار می‌شود که سعی کنید از آنها بی‌بهره نمانید، چراکه کسب مقام‌های مختلف در همه این مسابقات شما را به یک چهره مشهور در دنیای فوتبال تبدیل خواهد کرد.

حضور در مسابقات مختلف باعث می‌شود تا افراد انگیزه و اراده بیشتری برای حضور داشته باشند و هر آنچه یاد گرفته‌اند به بهترین نحو اجرا کنند. تربیت بازیکنان مختلف اعم از دفاع، هافبک، مهاجم و دروازه‌بان باید جزئی از هنر شما باشد و سعی کنید روی این موضوع توجه بسیار زیادی داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. حتی در برخی موارد از بازیکنان خود بخواهید بازی‌ها را تحلیل کنند. این کار باعث می‌شود تا ایرادات و نقاط قوت بهتر به چشم‌شان بیاید و از آنها بپرهیزند یا به کار گیرند.

دعوت از بازیکنان مشهور

از سوی دیگر برای اینکه مدرسه فوتبال خود را به یک جایگاه مشهور تبدیل کنید باید از حضور فوتبالیست‌های مشهور در مرکز یادگیری فوتبال بهره ببرید. به‌عنوان مثال دعوت از علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، فرهاد مجیدی، علی دایی، کریم باقری و بسیاری از فوتبالیست‌های مشهوری که اکنون در جایگاه مربی هستند، می‌تواند شما را به چهره‌ای برجسته در دنیای فوتبال تبدیل کند.

حتی اگر این کار برای شما هزینه داشته باشد بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود. زمانی‌که این افراد وارد مجموعه شما شدند از آنها بخواهید تنها یک نکته را به شاگردان شما برای بازی فوتبال بگویند. این کار تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت و افراد با خیال راحت‌تری فرزندان‌شان را برای یادگیری به شما می‌سپارند.

حضور بازیکنان مشهور در لیگ برتر یا لیگ دسته اول در مجموعه ورزشی شما باعث ترغیب بازیکنان می‌شود و آنها را به ادامه کار علاقه‌مند می‌کند. افرادی را که علاقه و پتانسیل بیشتری در ورزش فوتبال دارند حتماً تفکیک کرده و برای آنها یک کلاس جداگانه و حرفه‌ای‌تر برگزار کنید. همچنین برای اینکه بتوانید در کار خود موفق شوید باید از سرمربی‌های برجسته کشور بهره ببرید تا بهترین خروجی را در کارتان داشته باشید.

برای بازیکنان خوب‌تان بلیت بازی‌های لیگ برتر را تهیه کنید و به‌عنوان جایزه به آنها بدهید تا بازی فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. البته این کار شما باید با نظارت کامل مجموعه ورزشی انجام شود و نباید افراد را به صورت مستقل و تنها راهی ورزشگاه کنید. سعی کنید این کار را در بازی‌های مهم بیشتر انجام دهید و از شاگردان خود بخواهید که فوتبالیست‌های لیگ برتر را بشناسند و روند بازی‌های لیگ را دنبال کنند. این کار باعث می‌شود تا علاقه آنها به ادامه کار بیشتر شود.

برخی افراد ممکن است فرزندان خود را برای یادگیری ثبت‌نام کنند اما افرادی هم هستند که بیش از ۲۰ سال سن دارند و به فوتبال علاقه زیادی دارند. اصلاً محدودیت سنی برای افراد قائل نشوید و همه سنینی که می‌توانند رشد کنند را ثبت نام کنید. در نظر داشته باشید خروجی کار شما شاید افرادی باشند که در لیگ برتر کشور بازی می‌کنند؛ در نتیجه باید روی کار خود سرمایه‌گذاری کرده و به جزییات آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ