Take a fresh look at your lifestyle.

به کار بستن دیدگاه یکسان

0

طی چند سال گذشته با پیشرفت صنعت سینما و تلویزیون، تب افراد مشهور و تأثیر‌گذاری آنها در همه جای دنیا به خصوص بریتانیا به‌شدت افزایش یافته است. افرادی که حتی در چند سریال تلویزیونی ظاهر می‌شوند هم خیلی زود جزو سوپراستار‌ها شده و به‌طور مداوم به مراسم و کنفرانس‌های گوناگون دعوت می‌شوند.

در زمینه تجارت و کسب‌و‌کار با توجه به تأثیرپذیری بسیار زیاد مردم و همچنین تمایل افراد مشهور به حضور در مراسم و کنفرانس‌های مختلف، می‌توان از این افراد به‌عنوان اهرم مناسبی در جهت فعالیت‌های شما در زمینه روابط عمومی بهره برد.

همراه کردن و استفاده از نام و شهرت افراد مشهور بدون شک باعث بیشتر دیده شدن مراسم و کنفرانس شما و همچنین ارتقای جایگاه برندتان خواهد شد. با این حال حتی سطح پایین‌ترین هنرمندان و ورزشکاران نیز انتظارات و توقعاتی را از همکاری با شما دارند. به عبارت دیگر آنها به‌طور طبیعی در ازای انجام تبلیغات و حضور در مراسم و کمپین‌های شما توقع دریافت منافعی را نیز دارند.

در عین حال گاهی اوقات این انتظارات افراد مشهور به قدری زیاد و دور از ذهن است که همکاری مناسب با آنها را بسیار دشوار می‌کند. اما در نهایت با وجود همه این دشواری‌ها پس فایده و منفعت همکاری با هنرمندان و ورزشکاران چیست که اغلب برندها به‌شدت به دنبال انجام آن هستند؟

ایده

بعضی از افراد به‌طور مادرزادی و فطری جذاب، زیبا و خوش‌صحبت هستند. این ویژگی‌ها اگرچه در زندگی شخصی این افراد می‌تواند باعث پیشرفت و موفقیت آنها شود، اما در سوی دیگر در دنیای تجارت فردی شبیه «تام کروز» یا «برد پیت» می‌تواند با استفاده از شهرت و دیگر ویژگی‌های برجسته خود بخش مهمی از کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت‌های روابط عمومی شما را تشکیل دهد.

در عین حال برای جلوگیری از خرج هزینه‌های کلان به منظور استفاده از سوپراستارهای بزرگ می‌توان از افراد گمنام و کمتر مشهور نیز استفاده کرد. در واقع بسیاری از شرکت‌ها توان پرداخت دستمزد افراد مشهور را ندارند و به همین دلیل از افراد معمولی اما با قابلیت تأثیرگذاری بالا استفاده می‌کنند.

در واقع اگر شما نیز توان پرداخت دستمزد سوپراستارهای مشهور را ندارید، می‌توانید با استعدادیابی و کشف افراد خوش چهره، جذاب و دارای توانایی سخنرانی و تأثیرگذاری بالا هزینه‌های مربوط به استخدام افراد مشهور را به‌طور چشمگیری کاهش دهید.

با این حال بسیار مهم است که افرادی را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید که حداقل تا حدودی شبیه افراد مشهور واقعی باشند. در حقیقت با این کار، شما با یک تیر دو هدف را خواهید زد: یکی استفاده از افراد خوش‌چهره و شبیه سوپراستار‌ها و دوم کاهش هزینه‌های اضافی و خارج از توان خود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– ایجاد ارتباط مؤثر با سوپراستارهای بسیار کارآمد است. در صورت امکان با آنها رابطه برقرار کنید و همیشه آنها را در دسترس خود داشته باشید.

– به غیر ‌از هنرمندان و ورزشکاران می‌توانید از گوینده‌های اخبار تلویزیون یا حتی رادیو نیز استفاده کنید، البته توجه کنید فردی که برای همکاری انتخاب می‌کنید تا حد ممکن باید با کسب‌و‌کار شما ارتباط داشته باشد.

– نمایش‌ها و اجراهای خنده‌دار و به اصطلاح صرفاً برای خنده نیز می‌تواند در جذاب کردن کمپین‌های شما مؤثر باشد. اما توجه داشته باشید که از این اجرا‌ها نمی‌توان به صورت مجزا و تکی استفاده کرد و در واقع باید جزئی از برنامه اصلی شما باشند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ