Take a fresh look at your lifestyle.

رالف لورن، مدیر دنیای طراحی

0

رالف لورن (Ralph Lauren) طراح مد، نیکوکار و مدیر اجرایی است که بیشتر به عنوان موسس شرکت جهانی و چندمیلیارد دلاری رالف لورن شناخته می‌شود. این شرکت در زمینه طراحی، بازاریابی و فروش لباس‌های لوکس برای مردان، زنان و کودکان فعالیت دارد. لورن همچنین به دلیل کلکسیونی که از اتومبیل‌های کمیاب دارد نیز شهرت پیدا کرده است.

رالف لورن در سال ۲۰۱۵ از مدیرعاملی شرکتش کناره‌گیری کرد اما به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد خلاقیت به کارش ادامه داد. در ژانویه ۲۰۱۵، مجله فوربس ثروت این مدیر موفق را ۸میلیارد دلار تخمین زد که این ثروت او را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در جایگاه ۱۵۵ قرار داد. لورن در دانشگاه باروچ و در رشته تجارت تحصیلاتش را آغاز کرد اما پس از دو سال از درس و دانشگاه انصراف داد.

او مدتی کوتاه برای شرکت برادران بوروکس به عنوان دستیار فروشنده مشغول به کار شد و پس از آن زمانی که ایده طراحی‌اش موردقبول واقع نشد، تصمیم گرفت که شرکت خودش را تاسیس کند. از این رو در سال ۱۹۶۷ اولین فروشگاهش را تحت برچسب پولو افتتاح کرد. او سپس حق استفاده از برند پولو را از شرکت برادران بوروکس دریافت کرد، البته این شرکت حق تولید پیراهن‌های یقه دکمه‌دارش را که هنوز هم تولید می‌شوند، حفظ کرده است.

رالف لورن در سال ۱۹۷۰ علاوه بر پوشاک مردانه، خط تولیدی از پوشاک زنانه را نیز راه‌اندازی کرد. او به موفقیتش ادامه داد تا آنجا که در سال ۲۰۰۷ بیش از ۳۵ بوتیک در سرتاسر آمریکا افتتاح کرده بود. فایننشیال تایمز درآمد شرکت لورن را در سال ۲۰۰۹میلادی ۵ میلیارد دلار برآورد کرده بود. استفان لارسون در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵ به عنوان جانشین لورن معرفی شد.

سعی نکنید همیشه همه را راضی نگه دارید

«چشم‌انداز شما بسیار اهمیت دارد. باید بدانید که قرار است محصول‌تان را به چه کسی بفروشید،  بازاریاب‌ها و تبلیغ‌کنندگان‌تان درباره شما چه می‌گویند و قرار است محصول‌تان با چه کسانی ارتباط برقرار کند. من به شخصه سعی نمی‌کنم همه را راضی نگه دارم. می‌فهمم که به چه کسی محصولم را می‌فروشم و همیشه در جهت رسیدن به این چشم‌انداز تلاش می‌کنم.» همیشه کسانی هستند که هیچ‌وقت نمی‌توانید آنها را راضی کنید، لورن این درس را آموخته و می‌داند که تلاش در چنین مواردی بی‌فایده است.

تلاش برای راضی کردن این افراد نه‌تنها باعث ناراحتی می‌شود، بلکه متحمل هزینه، زمان و انرژی می‌شود که برای رسیدن به اهداف‌تان نیاز دارید. لورن امروز با دنبال کردن چشم‌اندازهایش، بهترین مشتری‌ها را دارد و هرگز هراسی نداشته که بگوید «من کاملا در تولید محصولاتم مشارکت می‌کنم». او همیشه کاری را انجام داده که دوست داشته انجام شود: «هر آنچه که تولید کردم پیام من است و طی تمام این سال‌ها هدفم ساختن چیزی بوده که دوستش داشتم.» او برای خودش طراحی می‌کند و طرح لباس‌هایی را ارائه می‌دهد که خودش حتما دوست دارد بپوشد.

برندی بسازید که متعلق به آینده باشد

رالف لورن می‌گوید: «من شبیه برند امروز آرمانی یا یک برند دیگر در آینده نیستم. من شبیه رالف لورن هستم و هدفم حرکت مداوم در صنعت مد و پیشرفت است بدون اینکه از آنچه هستم دست بردارم.» لورن تصویر شرکتش را براساس کلاس کاری، قدرت و اعتبار ساخته است: «کاری که انجام می‌دهم درباره زندگی است.

درباره داشتن بهترین زندگی و لذت بردن از آنچه که در اطراف‌تان قرار دارد، از آنچه که می‌پوشید تا روشی که زندگی می‌کنید و راهی که عشق می‌ورزید.» لورن برندش را سبکی از زندگی می‌داند، زیرا امروزه مشتریان نه‌تنها می‌توانند لباس‌های طراحی شده این برند را بپوشند، بلکه می‌توانند از نقاشی‌ها و لوازم خانگی آن نیز بهره ببرند: «وقتی درباره همه برندهای موجود فکر می‌کنید، برندهایی مثل شنل و آرمانی وجود دارند که به آنها باور دارید و در ذهن‌تان می‌ماند. اینها برندهایی هستند که به روش کارشان معتقد هستند. صنعت مد یعنی ساختن تصویری که مشتری‌ها بتوانند آن را با شخصیت خودشان وفق دهند و این تصویری است که می‌تواند تغییر کند و تکامل یابد.»

ارتباط با نویسنده:mona.ashrafzade@gmail.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ