Take a fresh look at your lifestyle.

پایدار بودن

0

انجام فعالیت‌های بشردوستانه و انجام کارها به‌گونه‌ای که باعث بهبود وضع کسب‌و‌کار شما شود، دو چیز کاملاً متفاوت است.

برای مثال، استفاده از کارمندان برای تمیز کردن یک منطقه زیبا علاوه بر تأثیری که به دلیل پوشش خبری رسانه‌ها روی کسب‌و‌کارتان می‌گذارد، باعث ایجاد انگیزه مضاعف در کارمندان نیز می‌شود، زیرا آنها اطمینان حاصل خواهند کرد که برای شرکتی کار می‌کنند که به محیط زیست اهمیت داده و حامی محیط زیست است.

با این حال اگرچه این گونه فعالیت‌ها در کوتاه‌مدت نتایج مطلوبی را برای شما در پی خواهد داشت اما در بلند‌مدت هیچ گونه تأثیر مشخص و قابل ذکری روی کسب و کارتان نخواهد گذاشت.

حرکت از یک رویکرد صرفاً تبلیغات‌گرا مانند آنچه که ذکر شد به سوی یک رویکرد کسب‌و‌کارگرا، علاوه بر تفکر و ایده‌پردازی خلاق نیاز به برنامه‌ریزی بلند‌مدت و دقیق نیز دارد. در عین حال روابط عمومی نیز به‌عنوان یک عنصر تأثیرگذار در این زمینه خود یک فرآیند طولانی‌مدت است که نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا روی کسب‌و‌کار شما تأثیر مطلوب و مورد نظر را بر جای بگذارد.

ایده

چندی پیش شرکت مایکروسافت تعدادی کامپیوتر را به مدارس سراسر آمریکا اهدا کرد. بدون شک این اقدام مایکروسافت یک نمونه عالی از اقدام بشردوستانه است. در عین حال علاوه بر سودی که مدارس از این کامپیوترهای مجانی خواهند برد، مایکروسافت نیز از سوی دیگر موفق به تداعی نوعی حس بشردوستانه و همچنین خیرخواهانه در ذهن معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها شده است.

با همه اینها سود واقعی این عمل برای مایکروسافت در جای دیگری است. در واقع این کامپیوترها با ویندوز مایکروسافت و نرم‌افزارهای این شرکت کار می‌کنند، همچنین دانش آموزان نیز با استفاده از این نرم‌افزارها تحصیل کرده و در واقع بزرگ شده و به آنها عادت می‌کنند، معلمان نیز مجبور به یادگیری نحوه کار با ویندوز و همچنین نرم‌افزارهای شرکت خواهند شد، در عین حال اولیای دانش‌آموزان نیز مجاب خواهند شد در خانه کامپیوتر مایکروسافت را به جای کامپیوتر دیگر شرکت‌ها مثل Apple داشته باشند، زیرا فرزندان‌شان نیاز به ارتباط و جابه‌جایی آسان اطلاعات بین مدرسه و خانه را دارند.

همانند مایکروسافت، شرکت Procter Gamble  نیز مشکلی مشابه در برقراری ارتباط مناسب و فروش محصولات خود به مردم و خصوصاً مردم کشورهای در حال توسعه که علاقه زیادی به خرید کالاهای گران قیمتی مانند محصولات PG ندارند، داشت.

در راستای بهبود اوضاع، شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری روی برجسته کردن برند خود و باکیفیت‌تر نشان دادن محصولات خود کرد. اگرچه چنین سرمایه‌گذاری بلند‌مدتی نیاز به زمان زیادی برای نتیجه‌گیری داشت اما شرکت PG این ریسک را کرد و این در حالی است که این شرکت هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات مختلف است.

پایداری در انجام کارهای بشردوستانه علاوه بر ارزشمند‌تر کردن فعالیت‌های بشردوستانه شما، منافع بلند‌مدتی را نیز برای شرکت‌تان به ارمغان خواهد آورد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– بلند‌مدت فکر کنید. در پروژه‌های بلند‌مدت شاید پولی که امروز خرج می‌کنید به‌زودی تبدیل به سود نشود اما در نهایت منفعت آن به شما خواهد رسید.

– در عین حال که به فعالیت‌های بشردوستانه خود اهمیت می‌دهید، مراقب نتایج بلند‌مدت فعالیت‌های خود نیز باشید.

– زمان، پول و تلاش خود را روی پروژه‌هایی که به کسب‌و‌کار شما مرتبط نیستند یا نسبت به نتایج بلند‌مدت آنها مطمئن نیستید به هدر ندهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ