Take a fresh look at your lifestyle.

برنامه‌ ریزی برای شبکه‌ های اجتماعی

0

پرسش: صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی در حوزه زیورآلات هستم که در شش ماه گذشته هزینه‌های زیادی را در بخش شبکه‌های اجتماعی انجام دادم اما متاسفانه به نتایج مناسبی دست پیدا نکردم. این در حالی است که صفحه اینستاگرام ما دارای دنبال‌کننده‌های بسیار زیادی است اما این دنبال‌کننده‌ها که از طریق تبلیغات در صفحه‌های دیگر وارد صفحه ما می‌شوند، پس از مدتی صفحه اینستاگرامی ما را ترک می‌کنند. با توجه به نوع کسب‌و‌کار، از نظر شما چه اشتباهاتی در خصوص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی داشته‌ام و چگونه می‌توانم برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در این زمینه اتخاذ کنم؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی حضور برند‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیازمند داشتن استراتژی مناسبی است و شرکت‌هایی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی استراتژی و برنامه‌ریزی‌های مناسب ندارند، قطعا با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

یکی از اشتباهاتی که بیشتر شرکت‌ها انجام می‌دهند این موضوع است که صرفا در تلاشند دنبال‌‌کننده بیشتری را برای خود جمع‌آوری کنند و تصور می‌کنند به هر قیمتی دنبال‌کننده بیشتری داشته باشند می‌توانند موفق باشند اما این استراتژی اشتباه است و شرکت شما باید در تلاش باشد محصولاتی را به مشتریان معرفی کند که مشتریان از کیفیت آن راضی باشند و به‌صورت خودکار دنبال‌کننده‌های شرکت‌ افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی محتواهای بی‌ربطی را به اشتراک می‌گذارند؛ این موضوع باعث می‌شود مخاطبان ایرانی از ارسال زیاد این محتواهای بی‌ربط آزرده‌خاطر شوند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود صرفا محتواهایی که مرتبط با نوع کسب‌و‌کار و شخصیت برند شماست به اشتراک گذاشته شود، البته برای این موضوع باید شخصیت برندی برای شما تعریف شود.

برخی شرکت‌ها بر این باورند که باید در تمام شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک، تلگرام، واتس‌اپ و… حضور داشته باشند اما برای حضور در این شبکه‌های اجتماعی باید استراتژی مناسبی اتخاذ و برای هر شبکه اجتماعی محتوای مرتبط تولید شود. بدون شک هر پلتفرمی نیازمند سبک خاصی از ارائه محتوا و بازاریابی است.

این در حالی است که حتما پیش می‌آید که کاربران و دنبال‌کنندگان شما در چند شبکه مختلف پیگیر اخبار و تبلیغات شما باشند که انتشار محتوای تکراری برای آنها آزاردهنده خواهد بود. 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ