Take a fresh look at your lifestyle.

۵ رستوران فست‌ فود زنجیره‌ ای برتر دنیا

0

روزبه‌روز با افزایش رقابت در صنعت رستوران‌داری، حالا نوجوانان تعیین کننده بقای رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای هستند. مصرف کنندگان به‌خصوص هنگام صرف غذا‌های تازه و سالم گزینه‌های بیشتری را می‌خواهند. در نتیجه رستوران‌های زنجیره‌ای گهگاه سریع مثل «Chipotle» و «Panera Bread» تهدیدی برای سلطه برند‌های فست‌فود سنتی و رستوران‌های نشستنی به شمار می‌روند.

برای درک چگونگی تسلط رستوران‌های زنجیره‌ای بر این صنعت در یک دهه آینده، تحلیلگران باید به محل‌های مورد علاقه نوجوانان توجه کنند. با توجه به تحقیق جدید بانک سرمایه‌گذاری و شرکت مدیریت سرمایه «Piper Jaffray»، نوجوانانی با درآمد بالا‌تر ۲۲درصد پول خود را صرف خوردن غذا در بیرون از خانه می‌کنند. رستوران‌های مورد علاقه آنها می‌توانند به طور بالقوه مشتریانی را مادام‌‌العمر در سیطره خود داشته باشند.

در ادامه به پنج رستوران برتر میان نوجوانانی با درآمد بالاتر اشاره شده است:

۱٫ استارباکس

این کافی‌شاپ زنجیره‌ای برای مدت‌های طولانی محبوب نوجوانان بوده است و گزینه شماره یک برای نوجوانان با درآمد بالا و متوسط محسوب می‌شود.

استراتژی دیجیتال جالب و گیرای استارباکس نقش موثری را در تبدیل آن به یک برند جذاب برای نوجوانان ایفا کرده است. به کمک برنامه تاثیرگذار جوایز برند، با بیش از ۱۲٫۱میلیون نفر کاربر فعال، آمار فروش محصولات از طریق موبایل حدود ۶میلیون سفارش در ماه است.

در هر صورت، با اصلاح یک برنامه پاداش بحث‌برانگیز، برخی مشتریان کمتر خوشحال می‌شوند که این مسئله می‌تواند روی محبوبیت استارباکس نزد نوجوانان در آینده نزدیک تاثیر بگذارد.

۲٫ Chipotle

با وجود رتبه دوم این برند، محبوبیت Chipotle به خاطر مشاهده باکتری «E.coli» در محصولات این رستوران اخیرا رو به کاهش است.

این رستوران زنجیره‌ای به خاطر مواد‌غذایی تشکیل‌دهنده تازه خود محبوب دل‌های نوجوانان است، چیزی که احتمالا نقش مخرب رسوایی ناشی از مسمومیت غذایی را در کاهش شهرت برند پر رنگ‌تر می‌کند.

۳٫ Chick-fil-A

میزان محبوبیت Chick-fil-A میان نوجوانان در سال‌های اخیر همواره رشد یافته و از جایگاه پنجم در سال ۲۰۱۲ به جایگاه چهارم در سال ۲۰۱۳ رسیده است و حالا نام این رستوران در میان سه رتبه برتر دیده می‌شود.

میزان فروش نیز در این رستوران زنجیره‌ای بر پایه مرغ رشد پیدا کرده است. به گفتهChick-fil-A، میزان فروش در کل سیستم در سال ۲۰۱۵ از مرز ۶میلیارد دلار گذشت.

این رشد حاصل برخی تغییرات بزرگ شرکت در سال‌های اخیر نظیر کم‌اهمیت جلوه دادن سیاست و احیای فرهنگ سازمانی آن است. منوی Chick-fil-A نیز با رشد و تکامل خاص خود شامل یک دستور پخت مرغ بریان جدید، یک سالاد کلم و مطلقا هیچ نوع کاهو می‌شود.

۴٫ Panera

محبوبیت Panera با رویکرد غذای گهگاه سریع و مواد تشکیل‌دهنده تازه آن کاملا تطابق دارد.

این شرکت با اعمال یک سری تغییرات مهم درصدد جذب مشتریان جوان‌تر به سوی خود است. حدود ۲۰درصد از مقدار فروش شرکت به لطف تمرکز این رستوران زنجیره‌ای روی فناوری و پرداخت به روش دیجیتال است.

Paneraهمچنین با الهام نسبی از ظهور رستوران‌های زنجیره‌ای گهگاه سریع نزدیک‌تر، با فشار روش انتخاب و تحویل سریع را پیش می‌برد.

۵٫ مک دونالد

مشاوران دولت در راستای تلاش جهت کمک به مبارزه با چاقی، برنامه‌هایی را برای تعیین مالیات بر غذا‌های پر چرب در نظر می‌گیرند.

محبوبیت مک دونالد با قیمت‌های ارزان، بهبود کیفیت منو و تجربه مشتری، همچنان افزایش می‌یابد.

نوآوری‌های تازه در این رستوران زنجیره‌ای، مثل صبحانه همه روزه و تهیه برگر با کیفیت بالا‌تر مطابق با سلیقه افراد، به رشد آمار فروش و شهرت بیشتر این غول دنیای فست فود کمک کرده‌است. میزان فروش مک دونالد در ایالات متحده آمریکا در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵٫۷درصد افزایش یافت که تا حد زیادی مرهون موفقیت صبحانه در همه روز‌های سال است.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ