Take a fresh look at your lifestyle.

خرید سیب‌زمینی یا فیلم مریخی؟ انتخاب با شماست

0

the-martian-potatoes-advertisement-guerrilla-marketing-albert-bartlett-1

اگر اهل فیلم و سینما باشید، حتما نام فیلم مریخی که توسط ریدلی اسکات کارگردانی شده‌است را شنیده‌اید. این فیلم که توانست نامزد ۷ جایزه اسکار شود، داستان یک فضانورد است که در مریخ گیر می‌افتد و تصمیم می‌گیرد که برای بقا زندگی‌اش تلاش کند. اما بحث اصلی ما در مورد این فیلم نیست؛ شاید اگر شما هم در حین خرید سیب‌زمینی، با بسته‌بندی یک فیلم برخورد کنید، همه چیز را یک شوخی از طرف فروشگاه به حساب آورید. اصلا چرا سیب‌زمینی؟!!!

 

خوب؛ سیب‌زمینی در فیلم نقش بسیار حیاتی‌ای را ایفا می‌کند و مریخی یا همان قهرمان داستان سعی می‌کند که به کمک کاشت سیب‌زمینی در مریخ، حداقل خورد و خوراک خودش را فراهم آورد. شاید متوجه شده‌اید که کمپانی عرضه‌کننده سیب‌زمینی که در اصل آلبرت بارتلت نام دارد، چه فکر بکری را پیاده‌سازی کرده‎‌است.

 

the-martian-potatoes-advertisement-guerrilla-marketing-albert-bartlett-3

این کمپانی عرضه‌کننده سیب‌زمینی که اخیرا یک قرارداد با شرکت فاکس قرن بیستم امضا کرده‌است، سعی دارد به کمک نام تجاری این فیلم و یک جایزه بسیار با ارزش برای علاقمندان این فیلم، به شکلی نوین به مارکتینگ بپردازد. مشخصا می‌توان گفت که در دید اول همه چنین مارکتینگی را فقط یک شوخی به حساب می‌آورند؛ ولی با یک نیم‌نگاه به این دو محصول و وجه تشابه آنها، می‌توانید متوجه شوید که چنین مارکتینگی، فکر بدی هم نیست.

 

در ضمن، جایزه این کمپین که به صورت مشترک توسط فاکس قرن بیستم و آلبرت بارتلت راه‌اندازی شده، به کمک ناسا اهدا می‌شود که بازدید از مرکز فضایی کندی است. قطعا افرادی که به سراغ این سیب‌زمینی‌ها و فیلم مریخی (The Martian) می‌روند، از آن دسته افرادی هستند که صد در صد دوست دارند که از این ایستگاه فضایی دیدن کنند.

 

از آنجایی که این کمپین فقط در فلوریدا اجرا شده، شاید به یک کمپین ویروسی تبدیل نشود. ولی ایده آن بسیار ستودنی است و می‌توانیم از آن درس بگیریم و با دیدی متفاوت به مارکتینگ نگاه کنیم.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ