Take a fresh look at your lifestyle.

جذب مشتری برای کافه

0

پرسش: مدیریت کافه‌ای را در یکی از خیابان‌های شلوغ تهران به عهده‌ دارم. در این خیابان کافه‌های زیادی در فواصل کوتاه فعالیت دارند و مشغول جذب مشتریان هستند. در نتیجه جذب مشتری و از همه مهم‌تر ماندگاری مشتریان در کافه از اهمیت زیادی برخوردار است. لطفا راهنمایی بفرمایید که به چه شیوه‌هایی می‌توانم مشتریان را به سمت کافه دعوت کنم؟

پاسخ کارشناس: کافه‌ داران باید از مشتریان خود به‌گونه‌ای پذیرایی کنند که وقتی مشتری بیرون می‌رود، بگوید این کافه برای همیشه پاتوق من خواهد بود. این روزها در شهرهای بزرگ کافه‌داری کسب وکاری پر طرفدار است و بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند. مشتریان زیادی نیز در دهه اخیر به سمت کافه‌ها سرازیر شده‌اند و بسیاری از آنها اوقات طولانی را در این مکان‌ها به سر می‌برند. اکثر این مشتریان نیز به دنبال مکانی می‌گردند که دائمی باشد تا دوستان و همکاران خود را به آنجا دعوت کنند. پس ایجاد فضایی صمیمی و راحت برای ماندگاری مشتریان در کافه از اولویت‌ بالایی در این زمینه برخوردار است.

برای ایجاد این فضای صمیمی کافه‌داران می‌توانند شیوه‌های مختلفی را اجرا کنند. همکلام شدن با مشتریان یکی از روش‌هایی است که این حوزه از بازار می‌تواند از آن بهره‌برداری کند. در این باره افرادی که در کافه کار می‌کنند می‌توانند به سراغ مشتریان تنها بروند و در صورت تمایل با آنها صحبت کنند. علاوه براین کارکنان حین پرداخت صورت‌حساب نیز می‌توانند گپی با مشتریان بزنند و از آنها درباره غذا یا فضای کافه سوال کنند.

کارکنان با لحنی صمیمی بهتر است از مشتریان بخواهند که درباره حس و حالی که در کافه داشته‌اند بگویند و از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنند. مشتریان وقتی به فضای صمیمی کافه علاقه‌مند شوند، برای بازگشت دوباره به آنجا راحت‌تر تصمیم‌گیری خواهند کرد. البته در این میان کیفیت غذا و پذیرایی نیز اهمیت دارد که مطمئنا مدیران کافه به این موضوع تسلط کامل دارند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ