Take a fresh look at your lifestyle.

دلایلی که کار آفرینان به تعطیلات نیاز دارند

0

به عنوان یک کارآفرین تصورتان این است که به تعطیلات رفتن برای‌ تان کاری نشدنی است. علاوه بر این، زمانی که کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و حتی یک روز هم فرصتی برای خوشگذرانی ندارید، چه برسد به اینکه بخواهید به تعطیلات بروید، اما باید از خودتان بپرسید، آیا انجام چنین کاری عاقلانه است؟

واقعیت این است که همه به طور معمول به تعطیلات نیاز دارند، زیرا تنها زمانی است که در طول سال مغز شما اجازه دارد تا به میل خودش و آزادانه سیر کند، به این معنا که مهم نیست چگونه این وقت‌ آزادتان را می‌گذرانید، این فرصت را خواهید داشت تا کارهای جدید را تجربه کنید. زمانی که به تعطیلات می‌روید، نه‌تنها ذهن‌تان از آن بهره‌مند می‌شود، بلکه می‌تواند تاثیری مثبت نیز روی کسب‌وکار و یک قدم نزدیک‌تر شدن به موفقیت داشته باشد.

به کارکرد ذهن کمک می‌کند

مطمئنا متوجه شده‌اید که کار زیاد برای مغز خوب نیست، البته قطعا کار باعث می‌شود که مغزمان فعال باشد و آن را مجبور به عمل می‌کند، اما زمانی هم که کار نمی‌کنیم، مغز ما معمولا کندتر است و نمی‌تواند هیچ وظیفه‌ای را که به تمرکز و قدرت ذهن نیاز است، درست انجام دهد. این اتفاق می‌افتد زیرا ذهن‌مان از کار کردن بیش از اندازه خسته شده، بنابراین به منظور نیروی تازه بخشیدن به ذهن نیاز به استراحت و در نتیجه تعطیلات خواهید داشت.

 نه فقط مغز شما بعد از یک تعطیلات مانند یک برند جدید فعالیت می‌کند، بلکه مدتی دور از کار بودن کمک می‌کند تا چشم‌انداز تازه‌ای از کارتان پیدا کنید و حتی الهام‌بخش شما برای انجام کارهای جدید باشد.به عنوان یک کارآفرین می‌خواهید به طور مداوم با اید‌ه‌های جدید همراه شوید، نیاز دارید که چشم‌اندازتان را دوباره در هر قدمی که برمی‌دارید، شکل دهید، زیرا این مسیری است که شما را به سوی پیشرفت سوق می‌دهد.

باعث بهبود اعتماد به نفس کارکنان می‌شود

احتمالا به عنوان یک کارآفرین یک نیاز کهنه در شما برای کنترل هرچیزی وجود دارد، اما واقعیت این است که این مسئله با بهره‌وری تضاد بسیار زیادی دارد، نه فقط به این دلیل که قصد دارید صددرصد تلاش‌تان را روی کاری که انجام می‌دهید بگذارید بلکه اینگونه مدیریت کردن یعنی تحت نظر گرفتن همه چیز، هرگز برای هیچ کسب‌وکاری تبعات مثبت در پی نخواهد داشت و شما نمی‌خواهید که محل کارتان را به جایی تبدیل کنید که کارکنان هم از شما و هم محیط کارتان متنفر شوند.

مدتی دور شدن از محل کار باعث می‌شود که کارکنان‌تان با اعتماد به نفس رشد کنند و مدتی خودشان مسئول کارشان باشند بدون اینکه شما و تصمیماتی که برای آینده شرکت می‌گیرید، در این میان حضور داشته باشند. البته ممکن است فکر کنید انجام چنین کاری ریسک بسیار بالایی دارد، اما اگر به کارکنان‌تان اطمینان نکنید، آنها هم در مقابل اعتماد لازم را نخواهند داشت. به آنها ایمان داشته باشید و به تعطیلات بروید.

فرهنگ شرکت را مثبت‌تر می‌کند

رئیسی که هرگز کارش را برای مدتی رها نمی‌کند، رئیسی است که این احساس را در کارکنانش ایجاد می‌کند که آنها نیز هرگز نباید کارشان را ترک کنند. می‌توانید به این نکته در مقیاس کوچک‌تر مثلا زمان ناهار خوردن توجه کنید. اگر شما هرگز میز کارتان را برای صرف ناهار ترک نکنید، کارمندان‌تان هم احتمالا این کار را نخواهند کرد.بیشتر کارمندان به رئیس‌شان به عنوان یک رهبر نگاه می‌کنند و خیلی می‌ترسند از اینکه کاری را انجام دهند که رئیس‌شان انجام نمی‌دهد، زیرا فکر می‌کنند با این کار قضاوت خواهند شد یا جریمه شوند.

از این رو اهمیت دارد به آنها کمک کنید تا بدانند که زندگی بدون کار هم مورد تشویق قرار می‌گیرد. در حقیقت، فعالیت‌های بعد از کار، مثل رفتن به تعطیلات باعث شادتر شدن کارمندان می‌شود و انگیزه بیشتری در محیط کار به آنها می‌دهد. به عنوان یک کارآفرین شاید رفتن به تعطیلات امری غیرضروری به نظرتان برسد، اما به خاطر داشته باشید هرچقدر زمان بیشتری از کارتان فاصله بگیرید، انگیزه‌تان برای کار بیشتر خواهد شد.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ