Take a fresh look at your lifestyle.

برنامه عمل و اصالت برنامه‌یزی

0

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اصولا یکی از ارکان روابط عمومی «افزون بر تحقیق و برقراری ارتباط» برنامنه‌ریزی است و در روابط عمومی کارآمد به عنوان یک اصل پیشنهادی و بنیادی مورد توجه قرار می‌گیرد. برعکس در روابط عمومی ناکارآمد، روزمره‌گی و کار را به دست زمان سپردن، نمود بیشتری می‌یابد.


در روابط عمومی کارآمد، تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه‌ مدت، میان مدت و بلند مدت مورد نظر قرار می‌گیرد و برنامه عمل سالانه روابط عمومی، کلیه عملیات ممکن برای اجرا در طول سال را مورد توجه قرار می‌دهد. در برنامه عمل روابط عمومی، شناسایی مخاطبان، و تهیه پیش‌نویس برنامه و مشورت با مسئولان، مراحل اساسی برنامه‌ریزی است.


روابط عمومی کارآمد حتی برای بعضی امور غیرقابل پیش‌بینی نیز تمهیداتی در برنامه عمل خود می‌اندیشد. لحاظ کردن «ستاد بحران» با اهداف، وظایف، نیروی انسانی،‌بودجه و شده عمل معین در قالب برنامه سالانه روابط عمومی نوعی برنامه‌ریزی برای مواجهه با امور غیرمترقبه در روابط عمومی است.


همچنین برای هر فعالیت، تقویم جداگانه‌ای تنظیم میِ‌ود. برای مثال اموری همچون مصاحبه، ملاقات‌های مردمی، مناسبت‌ها، مراسم، نمایشگاه،‌ انتشارات، سخنرانی و … هر کدام باید یک تقویم زمانی جداگانه داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ