موضوعات کاری روابط عمومی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– موضوعات کاری روابط عمومی میتواند در زمینههای کلی زیر خلاصه گردد:
۱٫ پیش بردن درک و فهم متقابل
۲٫ جلب دوستی دیگران
۳٫ تاثیرگذاری بر مردم
۴٫ توانایی تغییر دادن رفتارها و نگرشهای مردم
۵٫ حمایت و پشتیبانی از اقشار مختلف مردم
۶٫ کمک به رشد سرمایه سازمانها
۷٫ اقناع و ترغیب اشخاص و گروهها
۸٫ نقد شفاف سیاستها و عملکردهای سازمان
۹٫ کسب خوشقلبی و صمیمیت در ارتباطات
۱۰٫ آفریدن تصویری مناسب از سازمان در افکار عمومی
۱۱٫ کسب اعتبار برای سازمان
۱۲٫ کمک به برنامهریزی آموزشی روابط عمومی
۱۳٫ توسعه روابط با کارکنان سازمان
۱۴٫ کمک به مردم در ایجاد امیدواری بیشتر آنها به زندگی و تلاش و کوشش در مسئولیتشان
۱۵٫ تهیه اطلاعات لازم از سازمان برای ارائه به مردم و رسانههای گروهی
۱۶٫ شناخت افکار عمومی و هدایت پژوهشهایی از نوع افکارسنجی
۱۷٫ پاسخگویی به انتقادها و شبهات ایجاد شده در مردم از سازمان
۱۸٫ کمک به برنامهریزی مناسب بازرگانی سازمان
۱۹٫ برقراری رابطه حسنه با مطبوعات و صداوسیما
۲۰٫ برقراری ارتباط با سازمانهای دولتی وضعکننده قوانین راجع به محدوده فعالیت سازمان خویش
۲۱٫ شرکت در جلسات مدیران سازمان و ارائه اطلاعات لازم به آنها در راستای کمک به فرایند تصمیمگیری آنها